Hormoonpiek door pil?
vrijdag 25 augustus 2017 om 12:59
De afgelopen weken viel me op dat ik elke keer rond 10 uur 's ochtends een chagerijnig moment heb. Ik ben dan een half uurtje niet echt te genieten. Daarna gaat het eigenlijk wel weer. Ik slik elke dag rond 7 uur de pil en vroeg me opeens af of het daar iets mee te maken kon hebben, vooral ook omdat ik vanmorgen wat vroeger was met de pil slikken en het 'inkak-moment' ook opeens vroeger kwam.
Ik hoef geen medisch advies, ik vroeg me gewoon af of andere mensen dit herkennen of er misschien iets meer vanaf weten? Want ik lees op internet wel dat hormoonpieken een nadeel zijn van de pil, maar wat dan precies de gevolgen zijn van zo'n hormoonpiek dat staat er niet bij.
Als dit inderdaad kan kloppen, dan ga ik de pil wel voor het slapen gaan innemen, dan heb ik weer een kleine verbetering in mijn stemming
Ik hoef geen medisch advies, ik vroeg me gewoon af of andere mensen dit herkennen of er misschien iets meer vanaf weten? Want ik lees op internet wel dat hormoonpieken een nadeel zijn van de pil, maar wat dan precies de gevolgen zijn van zo'n hormoonpiek dat staat er niet bij.
Als dit inderdaad kan kloppen, dan ga ik de pil wel voor het slapen gaan innemen, dan heb ik weer een kleine verbetering in mijn stemming