Hormoonstaafje, ervaringen?
maandag 30 november 2009 om 19:59
Ik ben momenteel erg aan het twijfelen over het soort anticonceptie dat ik zal nemen. Vroeger slikte ik de pil maar omdat ik deze vaak vergat ben ik over gegaan op de Nuva-ring. Ik was hier opzich best tevreden over maar vond het tijdens de seks eigenlijk niet zo prettig... Nu gebruik ik al twee maanden niets meer, tenminste... Mijn vriend gebruikt condooms.
Momenteel twijfel ik tussen een mirena spiraal en een hormoonstaafje.
Bij de spiraal ben ik bang dat mijn vriend de draadjes gaat voelen tijdens het vrijen. Je hoort dit wel vaker en hij is vrij fors geschapen.
De hormoonstaaf klinkt goed maar ik ken niemand die hier ervaring mee heeft. Dusss? Hier mijn vraag: Wie heeft er ervaring met de hormoonstaaf en wat vind je ervan?
Momenteel twijfel ik tussen een mirena spiraal en een hormoonstaafje.
Bij de spiraal ben ik bang dat mijn vriend de draadjes gaat voelen tijdens het vrijen. Je hoort dit wel vaker en hij is vrij fors geschapen.
De hormoonstaaf klinkt goed maar ik ken niemand die hier ervaring mee heeft. Dusss? Hier mijn vraag: Wie heeft er ervaring met de hormoonstaaf en wat vind je ervan?

vrijdag 4 december 2009 om 13:30
Hmm, ik ben ook aan het twijfelen. Ben een beetje zat van de pil... Je moet er elke dag aan denken, als je spontaan ergens blijft slapen of zo vergeet je 'm zo en dat is iets wat nu weer niet kán. Ik vind de pil slikken op zich geen rámp, maar als het makkelijker kan - graag. Zit dus over implanon of mirena na te denken. Ik las echter bij de mirena dat een zeldzame bijwerking kan zijn dat er perforatie van de baarmoeder kan plaatsvinden... Ook is er risico op ernstige ontstekingen in je baarmoeder. Dat vind ik écht heel eng, dat ik denk ik liever een wat vervelender sneetje in mijn bovenarm riskeer. Ook lijkt het me niet fijn dat je de draadjes van de mirena in je vagina hebt hangen.
vrijdag 4 december 2009 om 15:54
Tangerine: een mirena door je baarmoederwand heen duwen gebeurt bijna nooit. Zeker niet als je hem bij een gynaecoloog die dagelijks spiraaltjes plaatst laat zetten (en dat is zo ongeveer elke gyn). Die checken ook alles met de echo voor en na.
En onstekingen aan je baarmoeder: dat komt vooral voor bij vrouwen die bevallen zijn of een miskraam hebben gehad.
Theoretisch zou je een iets hogere kans hebben op soa's die via de draadjes naar je baarmoeder kruipen, maar daar is eigenlijk nooit echt hard bewijs voor gevonden.
Ik vind de twee redenen die je hierboven geeft, nou niet echt de sterkste tegen de mirena. Dan zou ik de reden dat je het niet fijn vindt dat je je doos moet laten zien aan de huisarts, nog beter vinden.
En onstekingen aan je baarmoeder: dat komt vooral voor bij vrouwen die bevallen zijn of een miskraam hebben gehad.
Theoretisch zou je een iets hogere kans hebben op soa's die via de draadjes naar je baarmoeder kruipen, maar daar is eigenlijk nooit echt hard bewijs voor gevonden.
Ik vind de twee redenen die je hierboven geeft, nou niet echt de sterkste tegen de mirena. Dan zou ik de reden dat je het niet fijn vindt dat je je doos moet laten zien aan de huisarts, nog beter vinden.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
vrijdag 4 december 2009 om 19:06