HPV- Laserbehandeling
maandag 16 november 2009 om 15:22
Hallo,
Heeft iemand ervaring met de laserbehandeling voor HPV?
Ik heb dit virus en moet een laserbehandeling ondergaan..
Bij 't nemen van het biopt heb ik enkele dagen verschrikkelijk veel inwendige pijn gehad en zit nu met bang hartje voor de laserbehandeling.
Hoe gaat dit in zijn werk? Doet de plaatselijke verdoving pijn (in de baarmoederhals), heb je al dan niet bloedverlies achteraf, doet de behandeling zelf pijn...?
Alvast bedankt voor jullie eerlijke reacties...
Groetjes,
Nathalie
Heeft iemand ervaring met de laserbehandeling voor HPV?
Ik heb dit virus en moet een laserbehandeling ondergaan..
Bij 't nemen van het biopt heb ik enkele dagen verschrikkelijk veel inwendige pijn gehad en zit nu met bang hartje voor de laserbehandeling.
Hoe gaat dit in zijn werk? Doet de plaatselijke verdoving pijn (in de baarmoederhals), heb je al dan niet bloedverlies achteraf, doet de behandeling zelf pijn...?
Alvast bedankt voor jullie eerlijke reacties...
Groetjes,
Nathalie

maandag 16 november 2009 om 15:56
De biopt deed bij mij ook veel meer pijn dan de laserbehandeling. Ik had een klungelige arts-assistent die het ook nog eens een paar keer over moest doen, omdat het niet goed gelukt was. Het werd een bloederige bende, bah.
Dan de laserbehandeling:
Je wordt verdoofd en dat doet nauwelijks pijn.
Daarna krijg je de behandeling. Duurt ongeveerl 5 à 10 minuten en ik was heel erg bang. Maar dat bleek niet nodig, want het is pijnloos. De zuster moest me echt een beetje kalmeren, omdat ik overstuur en doodsbang was. Had ik maar geweten dat ik 10 minuten later fluitend het ziekenhuis uit liep...
Het is bij mij nu 4 jaar geleden. Als ik mocht kiezen tussen een gaatje boren bij de tandarts zonder verdoving of een laserbehandeling met verdoving kies ik voor het laatste (bij wijze van spreken dan hè)
Ik weet het, leuk is anders, maar het gaat helemaal goedkomen met jou hoor! Succes, je kunt het!
Dan de laserbehandeling:
Je wordt verdoofd en dat doet nauwelijks pijn.
Daarna krijg je de behandeling. Duurt ongeveerl 5 à 10 minuten en ik was heel erg bang. Maar dat bleek niet nodig, want het is pijnloos. De zuster moest me echt een beetje kalmeren, omdat ik overstuur en doodsbang was. Had ik maar geweten dat ik 10 minuten later fluitend het ziekenhuis uit liep...
Het is bij mij nu 4 jaar geleden. Als ik mocht kiezen tussen een gaatje boren bij de tandarts zonder verdoving of een laserbehandeling met verdoving kies ik voor het laatste (bij wijze van spreken dan hè)
Ik weet het, leuk is anders, maar het gaat helemaal goedkomen met jou hoor! Succes, je kunt het!

maandag 16 november 2009 om 20:01
Hey Naski,
Bedankt voor de steun en de info...
Ik heb al een paar keer gehoord dat het pijnlijk was
De dokter die de behandeling gaat uitvoeren zegt dat ze niet met verdoving werkt, tenzij op uitdrukkelijke vraag...
Maar zo'n pikuur in de baarmoederhals lijkt me ook wel enorm pijnlijk...
Niet veel bloedverlies, dat is positief...
Geen sex voor zo'n lange tijd, klinkt minder positief...
Maar ja, 't is voor de gezondheid he...
Bedankt voor de steun en de info...
Ik heb al een paar keer gehoord dat het pijnlijk was

De dokter die de behandeling gaat uitvoeren zegt dat ze niet met verdoving werkt, tenzij op uitdrukkelijke vraag...
Maar zo'n pikuur in de baarmoederhals lijkt me ook wel enorm pijnlijk...
Niet veel bloedverlies, dat is positief...
Geen sex voor zo'n lange tijd, klinkt minder positief...
Maar ja, 't is voor de gezondheid he...