Gezondheid alle pijlers

Huisarts

01-07-2015 19:03 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Begin deze week ben ik gevallen, was naar de eerste hulp gegaan want bloedde gigantisch en er zitten nu hechtingen in mijn been en mogen er met een weekje uit.

In het ziekenhuis werd gezegd dat de huisarts ze er volgende week uit kan halen en er even naar gaat kijken.

Maar het punt is, ik heb hier nog geen huisarts waar ik nu woon. Oude huisarts woont te ver weg. Kan ik gewoon een huisarts opbellen en vragen of zij de hechtingen eruit kunnen halen en ik me eventueel ook meteen kan inschrijven daar of werkt dat niet zo?

Weet iemand dat?
.
Als je verhuist zoek je toch ook een andere huisarts?
verba volant, scripta manent.
Klopt, heb ik nog niet gedaan maar nu heb ik er dus een nodig. Slim, i know
.
Ja hoor, dat kan.
Je kan als passant bij een huisarts naar binnen lopen. De rekening moet je zelf betalen en kan je dan indienen bij je verzekering.

Van huisarts wisselen ligt aan nieuwe en oude huisarts. Mijn huidige huisarts wilde mijn dossier niet digitaal ontvangen, oude huisarts wilde mijn dossier niet versturen of aan mij meegeven.

Heeft een week of 2 geduurd voordat alles geregeld was. Uiteindelijk envelop opgehaald en bij nieuwe huisarts afgeleverd
Maar voor hechtingen verwijderen heeft de huisarts niet het hele medische dossier nodig, lijkt me.
quote:MarianneDavids schreef op 01 juli 2015 @ 19:06:

Als je verhuist zoek je toch ook een andere huisarts?

Als je nog studeert is er wel een mogelijkheid om je oude huisarts te behouden.

En anders inderdaad niet zo handig.
Hechtingen worden verwijderd door de assistent. Gewoon even bellen en je situatie uitleggen.
Oke, dank jullie wel.
.
quote:Honeymoonquiz schreef op 01 juli 2015 @ 19:09:

Maar voor hechtingen verwijderen heeft de huisarts niet het hele medische dossier nodig, lijkt me.Klopt, maar to geeft aan dat ze nog geen nieuwe huisarts heeft, dus ook die ervaring maar even gedeeld
Toen ik net verhuisd was en een huisarts nodig had deed die nieuwe huisarts nogal moeilijk.

Was wel een ander verhaal dan bij jou.

Ik zou deze week nog een nieuwe huisarts zoeken en dan zorgen dat het deze week geregeld kan worden.

Bij mij was het kwestie van huisartsassistent van oude woonplaats die medisch dossier moest faxen naar huisartsassistent van nieuwe woonplaats. Was zo geregeld.
Als de wond er verder goed uitziet kun je ze er toch ook gewoon zelf uithalen?

Ik heb eens 3 hechtingen in mijn bovenbeen gehad en die moesten er uit gehaald worden als ik op vakantie was. Toen ik dat voorlegde aan mijn huisarts gaf hij aan dat ik dat ook goed zelf zou kunnen. Was ook niet moeilijk ofzo. Gewoon draadje doorknippen en trekken;)
quote:dwarsmaarnietlazy schreef op 01 juli 2015 @ 19:24:

Als de wond er verder goed uitziet kun je ze er toch ook gewoon zelf uithalen?

Ik heb eens 3 hechtingen in mijn bovenbeen gehad en die moesten er uit gehaald worden als ik op vakantie was. Toen ik dat voorlegde aan mijn huisarts gaf hij aan dat ik dat ook goed zelf zou kunnen. Was ook niet moeilijk ofzo. Gewoon draadje doorknippen en trekken;)Die wond zag er zo eng uit, dat durf ik niet bang dat ik het weer open trek die wond ofzo.
.
quote:isa__88 schreef op 01 juli 2015 @ 19:29:

[...]

Die wond zag er zo eng uit, dat durf ik niet bang dat ik het weer open trek die wond ofzo.Dan morgen een huisarts in de buurt bellen en je in schrijven. En gelijk een afspraak maken.
Hechtingen er gewoon zelf uithalen. Is niet zo moeilijk. Uiteraard alleen wanneer het er rustig uit ziet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Je kan als passant bij iedere huisarts terecht om je hechtingen eruit te laten halen. Gewoon je verhaal bij de assistente doen. Inschrijven kan nog wel lastig zijn. Bij ons in het dorp zitten er heel veel praktijken 'vol'.
Desnoods betaal je gewoon voor de behandeling als inschrijven niet per direct gaat.

Lastig, maar geen huisarts hebben ook.
Je hoeft er niet zelf voor te betalen. Daar hebben ze 'passantentarief' voor uitgevonden

Veel huisartsen declareren zelfs voor een passant direct bij de zorgverzekeraar (wel even je pasje en ID meenemen). Mocht je toch de nota meekrijgen dan kun je hem zelf declareren.
Toen ik was verhuisd heb ik ook pas na een half jaar een huisarts gezocht, toen moest ik er ook heen.

Ze hielpen mij direct en daarna kon ik gegevens doorsturen van oude huisarts en ben ik daar ingeschreven.

Als je op vakantie bent moet je ook wel eens naar een andere huisarts. Dan helpen ze je ook wel.
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
quote:KiaOraHoi schreef op 01 juli 2015 @ 19:31:

[...]

Dan morgen een huisarts in de buurt bellen en je in schrijven. En gelijk een afspraak maken.Het leven kan zo simpel zijn .
dubbel
quote:lila01 schreef op 01 juli 2015 @ 22:06:

[...]

Het leven kan zo simpel zijn .Soms wel .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven