Gezondheid alle pijlers

Hulp bij loop-klussen

30-10-2020 21:30 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bestaat er misschien ergens een gratis hulp voor als je soms klussen hebt waarbij je moet lopen en je dat zelf moeilijk kunt?

Ik ben gehandicapt geworden door ziekte. Ik heb wel een scootmobiel en een rolstoel, maar bladeren opvegen en weggooien is erg zwaar. De bladeren waaien het huis in als de deur open gaat als ik de bladeren gewoon maar zo laat.

Ik ben een jaar geleden verhuisd naar een sociale huurwoning op de begane grond, omdat ik niet meer trappen kan lopen. Helaas zit er een tuin bij de woning. Mijn WMO-hulp bezemde 1 keer per maand de bladeren uit de tuin weg. Maar de zorgorganisatie heeft een paar dagen geleden gezegd dat de hulp niks in de tuin mag doen, alleen in huis.

Maar ik heb helaas niemand anders. Ik ben alleenstaand, ik heb geen kinderen. Mijn buren zijn bejaard en ken ik amper. Mijn beste vriendin is zelf ziek en mijn andere beste vriendin woont ver weg. Mijn familie helpt niet.

Ik heb een lage IVA uitkering, vandaar dat ik er niet nog een hulp bij kan betalen.

Bestaat er iets van hulp daarmee?
Alle reacties Link kopieren
Ik begin ook bij het volksdeel van de afgetakelden te behoren, dat moet ik onderhand toegeven. Ik moet nu plannen om de boodschappen allemaal binnen te krijgen; ik kan niet mijn jas aantrekken en zomaar naar de winkel gaan. Ik heb de kracht en de energie wel, maar bepaalde soorten vezels krijgen daardoor een opdonder waardoor de napijn heel erg wordt. Dus dan moet ik weer een poos thuis blijven om te recupereren.

Net zoals strings-attached maak ik er een sport van om datgene te doen wat ik wil doen. Ik kruip, hang, schuifel en plan. Het verwarrende is dus dat ik het makkelijk kán qua spierkracht, maar dat ik zo genadeloos wordt gestraft. Een struik snoeien met een snoeischaar? Nou dan zet ik wat kracht, geen probleem, en dan blijkt een dag later dat mijn hand gillend pijn doet bij de geringste beweging. Dus dat maakt je wel wantrouwig.

In jouw geval zou ik in het wijkkrantje kijken of er een buurtservice is van vrijwilligers. Misschien is je huisarts meer op de hoogte.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Nagellakmetglitter schreef:
30-10-2020 22:15
Ik woon in Den Haag.

Woningruil is geen optie. Ik heb een sociale huurwoning, het mag sowieso niet van de woningbouw, en ik ben door mijn handicap afhankelijk van de begane grond. Bovendien vind ik het ook wel zonde om van woning te veranderen nu ik hier pas een jaar woon en alles nog vrijwel nieuw is (vloer, behang, vitrages en zo).

Ik ga maandag de woningbouw bellen.

En misschien op Fb zoeken naar een lokale pagina. Ik ben daar een beetje huiverig voor. Iemand zei dat ik als gehandicapte, alleen wonende vrouw niet vreemden binnen moet laten. Het is niet zo dat ik gemakkelijk weg kan lopen als er iets gebeurt. Vandaar dat ik liever iemand via een organisatie zoek.

Ik kom elke maand nog maar net rond. Of soms net niet. Vandaar dat een tientje in mijn geval eigenlijk nogal wat is.
Kun je een wederdienst er tegenover stellen? Een kennis van mij heeft ook in een grote stad gewoond en ze had een paar daklozen die haar regelmatig hielpen in ruil voor een lekkere maaltijd of door eens een wasje voor ze draaien.
Alle reacties Link kopieren
Nagellakmetglitter schreef:
30-10-2020 22:15
Ik woon in Den Haag.



Ik kom elke maand nog maar net rond. Of soms net niet. Vandaar dat een tientje in mijn geval eigenlijk nogal wat is.
In welke wijk woon je? Ik weet misschien wel iemand in DH die jou zou kunnen helpen (eventueel ook met het organiseren van je financiën) maar dat moet dan wel in dezelfde of aangrenzende wijk zijn ;)
(per PM mag het ook, je hoeft het niet hier openbaar te zetten)
Alle reacties Link kopieren
In Den Haag weet ik dat de stichting Present idd actief is. Ik woon ook in DH en heb meerdere malen dit type werkzaamheden via hen gedaan.
tv-icoon schreef:
31-10-2020 08:59
Ik begin ook bij het volksdeel van de afgetakelden te behoren, dat moet ik onderhand toegeven. Ik moet nu plannen om de boodschappen allemaal binnen te krijgen; ik kan niet mijn jas aantrekken en zomaar naar de winkel gaan. Ik heb de kracht en de energie wel, maar bepaalde soorten vezels krijgen daardoor een opdonder waardoor de napijn heel erg wordt. Dus dan moet ik weer een poos thuis blijven om te recupereren.

Net zoals strings-attached maak ik er een sport van om datgene te doen wat ik wil doen. Ik kruip, hang, schuifel en plan. Het verwarrende is dus dat ik het makkelijk kán qua spierkracht, maar dat ik zo genadeloos wordt gestraft. Een struik snoeien met een snoeischaar? Nou dan zet ik wat kracht, geen probleem, en dan blijkt een dag later dat mijn hand gillend pijn doet bij de geringste beweging. Dus dat maakt je wel wantrouwig.

In jouw geval zou ik in het wijkkrantje kijken of er een buurtservice is van vrijwilligers. Misschien is je huisarts meer op de hoogte.
Lijkt idd erg op mij. Als ik weet dat ik iets moet (nou ja wil) dan moet ik dat plannen. Zorgen dat er gekookt is voor een paar dagen bv en dat de boel de boel even een paar dagen kan zijn.

Ik heb dan wel weer de mazzel dat zoon zo langzamerhand een beetje kan helpen (hij wordt zo groot :hart: ) en dat áls het twee weken kan blijven liggen, of gewoon blijft liggen :D , dat vriend het kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Is we helpen ook actief in jouw regio (https://www.wehelpen.nl/)?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Boel mooie en nuttige reacties al :heart: . Misschien is https://nextdoor.nl/ ook wel een handige site voor je, een soort kruising tussen het ouderwetse buurtkrantje en facebook waar je heel gericht in je wijk een oproepje kan zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven