Hulp gezin bij opname
zondag 20 december 2015 om 06:40
zondag 20 december 2015 om 07:08
https://www.rijksoverheid ... MaRpf_i6ckCFdZsGwodJdEKqA
Misschien heb je hier iets aan.
Misschien heb je hier iets aan.
verba volant, scripta manent.
zondag 20 december 2015 om 07:44
Hoe oud zijn je kinderen? Moet je echt weken in het ziekenhuis blijven? Gaan ze naar school of opvang?
Tijdelijke/deeltijd pleegzorg is soms mogelijk als er echt niet iemand anders voor de kinderen kan zorgen. Daar zou ik bij de gemeente naar vragen. Maar is er echt geen mogelijkheid voor je man om vrij te nemen en dan met bekende proberen het rond te krijgen? Toch niet iedereen werkt fulltime?
Tijdelijke/deeltijd pleegzorg is soms mogelijk als er echt niet iemand anders voor de kinderen kan zorgen. Daar zou ik bij de gemeente naar vragen. Maar is er echt geen mogelijkheid voor je man om vrij te nemen en dan met bekende proberen het rond te krijgen? Toch niet iedereen werkt fulltime?
zondag 20 december 2015 om 08:06
Je gaat ht toch niet serieus over pleegzorg hebben terwijl er een andere ouder is en er blijkbaar ook familie en vrienden zijn?
Trouwens: een partner, familie en vrienden: dat ìs een netwerk.
Als die het niet volledig rondkrijgen, zullen jullie betaalde hulp moeten inschakelen.
Gastouder, oppas, vso, kinderhotel, etc.
Als die het niet volledig rondkrijgen, zullen jullie betaalde hulp moeten inschakelen.
Gastouder, oppas, vso, kinderhotel, etc.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
zondag 20 december 2015 om 08:21
quote:Broedkippetje schreef op 20 december 2015 @ 08:06:
Je gaat ht toch niet serieus over pleegzorg hebben terwijl er een andere ouder is en er blijkbaar ook familie en vrienden zijn?
Gastouder, oppas, vso, kinderhotel, etc.Dit.
Gastouder, oppas, vso, kinderhotel, etc.Dit.
zondag 20 december 2015 om 08:41
quote:Broedkippetje schreef op 20 december 2015 @ 08:06:
Gastouder, oppas, vso, kinderhotel, etc.Natuurlijk moet je het eigenlijk zelf regelen maar als dat echt niet lukt is er soms pleegzorg mogelijk. De gemeente gaat echt wel heel goed kijken of er geen andere optie is.
Gastouder, oppas, vso, kinderhotel, etc.Natuurlijk moet je het eigenlijk zelf regelen maar als dat echt niet lukt is er soms pleegzorg mogelijk. De gemeente gaat echt wel heel goed kijken of er geen andere optie is.
zondag 20 december 2015 om 08:41
Als partner werkt, heb je recht op kinderopvang toeslag. Dus die zou ik aanvragen en de kinderen naar de BSO laten gaan. Misschien 1 of 2 middagen bij een vriendje van school spelen? En dan enkele uren per dag borgverlof opnemen en klaar ben je. Het is maar voor een paar weken, dat is zo om.
Ik ben toen mijn kinderen 1 en 2 waren 12 weken opgenomen geweest. Partner werkte, maar heeft het super gedaan. Als jouw kinderen naar school gaan, is het nog gemakkelijker, dus dat hoop ik voor je.
Sterkte!
Ik ben toen mijn kinderen 1 en 2 waren 12 weken opgenomen geweest. Partner werkte, maar heeft het super gedaan. Als jouw kinderen naar school gaan, is het nog gemakkelijker, dus dat hoop ik voor je.
Sterkte!
Zonder oorzaak geen gevolg
zondag 20 december 2015 om 09:07
quote:polkat schreef op 20 december 2015 @ 08:41:
Als partner werkt, heb je recht op kinderopvang toeslag. Dus die zou ik aanvragen en de kinderen naar de BSO laten gaan. Dat geldt alleen als de zieke partner normaal gesproken ook werkt. Een niet-werkende ouder die toch niet kan zorgen is geen reden om KOT toe te kennen. Wel kun je via de gemeente (GGD) een sociaal-medische indicatie aanvragen voor kinderopvang (max 6 dagdelen) / BSO (ook niet de hele week).
Als partner werkt, heb je recht op kinderopvang toeslag. Dus die zou ik aanvragen en de kinderen naar de BSO laten gaan. Dat geldt alleen als de zieke partner normaal gesproken ook werkt. Een niet-werkende ouder die toch niet kan zorgen is geen reden om KOT toe te kennen. Wel kun je via de gemeente (GGD) een sociaal-medische indicatie aanvragen voor kinderopvang (max 6 dagdelen) / BSO (ook niet de hele week).