Gezondheid alle pijlers

Hulp gezin bij opname

20-12-2015 05:58 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvraag; wat voor hulp/opvang is er voor kinderen bij ziekenhuisopname van de ouder (gaat om paar weken), als er geen eigen netwerk is om ze op te vangen?

De partner moet werken, evenals de naaste familie en vrienden.
Tijdelijke opvang via Pleegzorg.

Wat vervelend dat er niemand in jullie naaste omgeving is.
Of als je je het kan permitteren een tijdelijke nanny via een bureau.
geen: partner kan zorgverlof + vrij nemen. Sommige verzekeraars vergoeden mantelzorg, maar thuiszorg oid ga je niet krijgen
Wellicht kan hun school met jullie meedenken naar een oplossing via andere ouders?
quote:tampontouwtje schreef op 20 december 2015 @ 06:26:

Wellicht kan hun school met jullie meedenken naar een oplossing via andere ouders?waarom? andere ouder kan toch zorgverlof / vrij nemen? Waarom een ander ermee belasten
en anders regelt diegene voorschoolse/naschoolse opvang tot diegene klaar is met werken
quote:-a- schreef op 20 december 2015 @ 06:31:

[...]

waarom? andere ouder kan toch zorgverlof / vrij nemen? Waarom een ander ermee belasten

Waarom niet?

Jij ziet het als belasten, een ander ziet het als iemand hulp bieden. Zij hoeven hier geen verlof voor op te nemen. #durftevragen
het gaat hier wel om weken, en de andere ouder heeft recht op zorgverlof.
https://www.rijksoverheid ... MaRpf_i6ckCFdZsGwodJdEKqA

Misschien heb je hier iets aan.
verba volant, scripta manent.
quote:-a- schreef op 20 december 2015 @ 06:50:

het gaat hier wel om weken, en de andere ouder heeft recht op zorgverlof.Yes we can!
Als partner van to zzper is is er geen sprake van zorgverlof...

hier heb je nu niks aan hoor to, maar bouw een netwerk op. zo belangrijk als je kinderen hebt!
quote:tampontouwtje schreef op 20 december 2015 @ 07:11:

[...]

Yes we can!Zit je tampon scheef?
Gaan je kinderen nu al naar een KDV of BSO? Wellicht kunnen ze daar vaker / langer naartoe voor die paar weken?
Hoe oud zijn je kinderen?
verba volant, scripta manent.
Hoe oud zijn je kinderen? Moet je echt weken in het ziekenhuis blijven? Gaan ze naar school of opvang?

Tijdelijke/deeltijd pleegzorg is soms mogelijk als er echt niet iemand anders voor de kinderen kan zorgen. Daar zou ik bij de gemeente naar vragen. Maar is er echt geen mogelijkheid voor je man om vrij te nemen en dan met bekende proberen het rond te krijgen? Toch niet iedereen werkt fulltime?
Je gaat ht toch niet serieus over pleegzorg hebben terwijl er een andere ouder is en er blijkbaar ook familie en vrienden zijn?

Trouwens: een partner, familie en vrienden: dat ìs een netwerk.

Als die het niet volledig rondkrijgen, zullen jullie betaalde hulp moeten inschakelen.

Gastouder, oppas, vso, kinderhotel, etc.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:tampontouwtje schreef op 20 december 2015 @ 06:26:

Wellicht kan hun school met jullie meedenken naar een oplossing via andere ouders?Ik vind dit een goede. Misschien hou je contacten met andere ouders eraan over. Altijd handig toch
quote:Broedkippetje schreef op 20 december 2015 @ 08:06:

Je gaat ht toch niet serieus over pleegzorg hebben terwijl er een andere ouder is en er blijkbaar ook familie en vrienden zijn?

Als die het niet volledig rondkrijgen, zullen jullie betaalde hulp moeten inschakelen.

Gastouder, oppas, vso, kinderhotel, etc.Dit.
quote:Broedkippetje schreef op 20 december 2015 @ 08:06:

Gastouder, oppas, vso, kinderhotel, etc.Natuurlijk moet je het eigenlijk zelf regelen maar als dat echt niet lukt is er soms pleegzorg mogelijk. De gemeente gaat echt wel heel goed kijken of er geen andere optie is.
Als partner werkt, heb je recht op kinderopvang toeslag. Dus die zou ik aanvragen en de kinderen naar de BSO laten gaan. Misschien 1 of 2 middagen bij een vriendje van school spelen? En dan enkele uren per dag borgverlof opnemen en klaar ben je. Het is maar voor een paar weken, dat is zo om.

Ik ben toen mijn kinderen 1 en 2 waren 12 weken opgenomen geweest. Partner werkte, maar heeft het super gedaan. Als jouw kinderen naar school gaan, is het nog gemakkelijker, dus dat hoop ik voor je.

Sterkte!
Zonder oorzaak geen gevolg
quote:polkat schreef op 20 december 2015 @ 08:41:

Als partner werkt, heb je recht op kinderopvang toeslag. Dus die zou ik aanvragen en de kinderen naar de BSO laten gaan. Dat geldt alleen als de zieke partner normaal gesproken ook werkt. Een niet-werkende ouder die toch niet kan zorgen is geen reden om KOT toe te kennen. Wel kun je via de gemeente (GGD) een sociaal-medische indicatie aanvragen voor kinderopvang (max 6 dagdelen) / BSO (ook niet de hele week).
Regel het zoals een alleenstaande fulltimewerkende ouder het regelt. Bovendien kan de partner zorgverlof opnemen.
Wat een rot situatie. Het wordt toch voor hulp betalen vrees ik. Als de ouder die moet werken zorgverlof neemt kost dat de eerste twee weken 30% van het loon. Misschien is het probleem op te lossen door oppas aan huis in te zetten?
En als er al kinderen naar school gaan zou ik hen zeker vragen mee te denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven