Gezondheid alle pijlers

Hyperventilatie ?

13-01-2017 01:58 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen...

Ik ben al meer dan een halfjaar radeloos en erg verdrietig over mijn klachten. Zeer zeker omdat ze er niet veel aan kunnen doen of iets kunnen vinden. Het is allemaal begonnen vorig jaar zomer samen met mijn vriend en 2 vrienden waren we in de primarkt (grote kleding en Vanalles winkel) hier was het erg warm en druk. Na een enige tijd hield ik het niet meer vol en moest ik naar buiten. Voelde mij erg misselijk duizelig maar heb hierna wel gewoon onze dag voortgezet. Hele tijd geen last meer gehad of aandacht aan besteed. Na enige tijd (4 weken erna ofzo) kwam ik aan op mijn werk... uit het niets kreeg ik kortsluiting in mijn hoofd net alsof alles even uitviel trillen en begon ineens vreselijk snel te ademen kreeg het zo benauwd dat ik even naar buiten moest lopen... na poosje buiten gezeten ging het wel weer en heb ik gewoon gewerkt die dag. Sinds die dag is mijn leven totaal verandert... kreeg iedere avond van dit soort klachten... trillen kortsluiting in het hoofd (gevoel alsof alles even wegvalt) benauwd slap gevoel overal in het lichaam super akelig natuurlijk... Na huisarts bezoeken en super vaak op de spoedeisende hulp te zijn geweest is er geen oorzaak voor gevonden dan 'hyperventilatie' ik wilde het niet hierbij laten en ging er verder mee... kwam uiteindelijk bij een cardioloog terrecht .. eerste instantie wilde ze niks doen omdat ik pas 20 jaar oud ben... kom op?! Alles kan. Uiteindelijk weer naar een andere cardioloog gegaan die een echo gemaakt heeft van mijn hart gekeken naar het bloed kleppen gemeten gekeken hoe hij functioneert . Hier was alles goed op. Ook heb ik een 24 uurs holter (hartregistratie) kastje gedragen maar ook dit leverde niks op dan alleen een gestresst hart. Vaker hart filmpjes gehad op spoedeisende hulp maar ook dit was volgens hun prima . Na een tijdje gingen de acute aanvallen weg. Sinds de 'aanvallen' weg zijn loop ik iedere dag met klachten ; pijn op de borst dit is soms niet uit te houden dat ik zo hard huil dat ik mijzelf gestoord vind worden. Gevoelloosheid beide armen tintelingen gevoelloosheid en tintelingen in mijn hoofd. Het liefste lig ik de hele dag gewoon op de bank film te kijken. Maar die pijn op de borst is het ergste voor me. Wel doet het pijn als ik op mijn borst duw ook wel onder het borstbeen .. Iedere dag ben ik bang dat ik dood ga of dat het aan mijn hart ligt Wie O wie zou misschien iets weten? Ik ben echt mezelf helemaal kwijt ... oja voordat ik het vergeet ben ook erg veel afgevallen was al redelijk mager maar nu zou ik ongeveer op 50 kilo zitten ben 1,63 Kwa lengte en 20 jaar oud. Huisarts weet ook niet meer wat ze moet doen. Bedankt alvast

Groetjes
Zo bezig met het huisje poetsen . Nou merk toch wel dat ik pauzes moet nemen tussen door. Na teveel bukken en bewegen gaat het pijn doen...
quote:Meise schreef op 13 januari 2017 @ 13:31:

Zo bezig met het huisje poetsen . Nou merk toch wel dat ik pauzes moet nemen tussen door. Na teveel bukken en bewegen gaat het pijn doen...tja, als je niks gewend bent, je lichaam moet er weer even in komen hoor
Probeer zsm aan de slag te gaan met je ademhaling. Kan je op korte termijn bij een fysio terecht?

Anders zou je op internet oefeningen kunnen zoeken. Google op "buikademhaling". Vermoedelijk bestaan er ook apps.

Dit in afwachting van je therapie.

Zet je zorgen om je hart aan de kant, je bent doorgelicht. Nu je weet wat het wel is, mag je erop vertrouwen dat je NIET ineens doidvalt of een hartaanval krijgt.

Als je die klachten hebt, en je spreekt dan met een rustige vertrouwenspersoon, merk je dan niet dat het wegebt?
quote:lilalinda schreef op 13 januari 2017 @ 13:35:

[...]

tja, als je niks gewend bent, je lichaam moet er weer even in komen hoor

Dat dus.. Als ik weken zelf niet schoonmaak (er komt meestal een schoonmaakster), en ik ga wel ineens weer fanatiek poetsen, dan voel ik mijn lijf na een tijdje ook. Gewoon omdat ik die manier van bewegen niet meer gewend ben.

TO stop eens met jezelf zo knetter gek maken bij alles wat je voelt. Je bent grondig gecontroleerd en er is niks mis met je hart. Je hebt gewoon stres en hyperventilatie klachten. Je gaat niet dood, je valt niet om.
Bij hyperventilatie kunnen er verschillende factoren spelen. Dat je teveel hooi op je vork hebt genomen en niet goed doorademt en dan kan het er op een gegeven moment uitkomen.

Ook kunnen er lichamelijke factoren spelen. Zorgen voor en stabiele bloedsuikerspiegel zou kunnen schelen. Dus volkoren producten en combineren met eiwitten. Dan kan het nog zijn dat er stoffen zijn waar je niet tegen kan, zoals smaakversterker of koffie.

Tekorten aan stoffen als vitamine D en magnesium kunnen ook allerlei klachten geven. Zelf werd ik duizelig en had ik last van hyperventilatie door een tekort aan vitamine B12. Dus ook goed voor de binnenkant zorgen.
Hyperventilatie zorgt ook voor ontzettend veel angsten en dat lees ik bij jou ook. Hyperventilatie komt door stress en daar komt veel bij.

Zodra ik ietwat stress heb, ga ik hyperventileren (niet bewust snel ademen, maar onbewust adem ik verkeerd). Ik krijg dan angsten en dat is soms gelijkwaardig als jouw angsten (wat als ik doodga? Wat als ik nu een hartaanval krijg?). Maar ik krijg ook andere angsten die in het dagelijks leven moeilijk zijn (heb ik het gas wel uitgezet, heb ik de deur wel dichtgedaan, etc.). Het is moeilijk om hiermee te leven, maar door gesprekken met een psycholoog kan je dit onder controle krijgen. Je kan ook sporten, dat blijkt ook goed te helpen tegen stres (en dus hyperventilatie). Zelf heb ik er nog last van, maar intussen in mindere mate dan jij beschrijft. Houd er rekening mee dat het nooit helemaal weggaat. Zodra ik een mindere periode heb komt het terug.
Zo mijn dagje zit erop toch heel wat dingen gedaan en bij de huisarts geweest.. volgens haar zit de pijn tussen mijn oren dat ik het zeg maar verbeeld maar toch voel ik het ... antidepressiva slikken.. krijg hulp erbij. Maar de borstpijn is vreselijk gewoon. Branden steken en druk. Komt wel goed ik probeer er niet meer teveel aandacht aan te besteden maar gewoon zoveel mogelijk negeren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven