Gezondheid alle pijlers

Ieeeh wat is dit?

02-09-2011 16:45 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn hele decollete zit onder de bultjes. Of eigenlijk blaasjes. Het zijn kleine doorzichtige blaasjes gevuld met vocht. Ik kan ze openkrabben en dan komt er een beetje vocht uit. Het zijn er wel duizend, zo klein zijn ze en zoveel zijn het er. Dit heb ik twee weken geleden ook bij mezelf ontdekt. Toen zaten allebei mijn armen van boven tot onder helemaal onder. Je kon ze openkrabben en dan gingen de blaasjes vanzelf weg. Na een paar dagen kwamen ze weer op en ze gingen weer. Daarna nergens last meer van gehad, en nu zitten ze hier weer.

Ik heb geen idee wat het is. Ik dacht eerst dat het met de zon te maken kon hebben, het was erg heet op vakantie en mijn armen waren bloot en dus altijd vol in de zon. Ik ben echter niet verbrand (geweest). Maar ik heb vandaag en gisteren een t shirt aan gehad die hoog gesloten was, dus mijn decollete heeft geen zon gezien.

Herkent iemand dit of weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Via google word ik niet veel wijzer, ik kan alleen wat vinden over rode jeukende blaasjes. Maar ze jeuken niet en ze zijn niet rood.

Ze doen ook geen pijn verder.
Go see a doctor.

En niet krabben.
Ben je aan het vervellen (pas op vakantie geweest?)? Ik krijg dan ook van die bubbeltjes (zo noem ik dat)
Ik ben inderdaad net terug van vakantie. Maar ik ben niet aan het vervellen.
Zonneallergie?
zonneallergie
ik heb hetzelfde op mijn handen en vinger gehad en vorrig jaar ook in decollete, het is inderdaad eens oort van zonnealergie, maar dan te maken met warmte, door warmte en zweet krijg je die blaasjes NIET KRABBEN EN NIET OPEN MAKEN! je kan er hele lelijke littekens aan over houden.

Behandelen? gekookt water (afgekoeld) mee schoonmaken en rozenolie insmeren werkt het beste.

Anders huisarts of dermatoloog bezoeken

Sterkte meis!
http://mens-en-gezondheid ... handeling-medicijnen.html
Misschien 'gewoon' hitteblaasjes. Die krijg je wanneer je lichaam je niet voldoende kan afkoelen, doordat het té warm is...

Niets ernstigs, gaat wel weer over. Maar niet aan krabben! Anders krijg je misschien littekentjes.
Ik denk ook zonneallergie. Of herpes
Je gaat vervellen
Frankly my dear, I don"t give a damn
zonne/warmte-allergie.
Ik heb dit ook, bij mij is het zonne allergie.
Ah know`t, tha shunt
Herpes.
Herpes op je armen en in je decolleté
Kan hoor Mayou!
Het kan ook schimmel zijn (klinkt viezer dan het is). Gedeelte tussen je borsten is erg warm en het kan daar gaan gisten. Het wordt dan wat schilferig (of blaasjes) en kan gaan jeuken (heb het zelf helaas gehad, nadeel van grote borsten )
Oh sorry ik heb de OP weer eens niet goed gelezen Het jeukt dus blijkbaar niet haha. Dat scheelt al, kun je iets van je lijst afschrappen
@Mayou, dat kan gewoon.
Zonneallergie
quote:Substanza_ schreef op 02 september 2011 @ 17:44:

@Mayou, dat kan gewoon.Heet het in dat geval dan geen gordelroos? En dat is toch hartstikke pijnlijk en vreselijk besmettelijk. Als je dat open krabt krijg je er meteen tig blaasjes voor terug.
Klinkt precies als wat ik heb..

Bij mij is het zonneallergie,

Ook last van met kleding aan soms als het al tot een uitbraak was gekomen.

Ik neem antihistamine (weet niet hoe je t schrijft) kun je bij de huisarts krijgen!
Internagelaktisch
Gordelroos is een andere naam voor herpes zoster
Gordelroos is een herpesvariant.
klinkt idd als zonneallergie, met dit weer zo weer over...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven