Gezondheid alle pijlers

Ik durf niet...

09-07-2010 20:15 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve mensen,

Ik heb een lymfeklier aandoening. Op dit moment telt mijn lijf meer dan 42 ontstekingen in mijn lymfeklieren.

De doktoren weten niet waar het door komt noch wat ze eraan kunnen doen.

Ik heb een keer een zware kuur gekregen om de onstekingen te remmen, maar daar bleek ik allergisch voor, ik kreeg allemaal brandplekken op mijn huid.

De dag erna ben ik ermee gestopt.

Gisteren weer langs geweest om eens te zien hoe het nu zit met de onstekingen. De doktoren voelden een aantal knobbels en hebben me door verwezen.

Ze denken dat het mis kan zijn in de zin van kanker of andere enge dingen, maar de afspraak voor de onderzoeken staan pas over 2 weken.....

Ik ben (nog maar) 32 jaar.. ik heb het niet durven te vertellen aan mijn famillie of vrienden... maar ik ben wél heel bang.. bang voor wat het kan zijn...

Waarom schrijf ik dit hier?

Omdat ik hoop op wat goede hoop... verhalen over mensen die ook onstekingen hebben gehad in hun lymfeklieren? En gezwellen die helemaal niets engs bleken te zijn...

En ook wel een beetje om het in ieder geval een keertje gezegd te hebben.. zodat ik het misschien durf.. ik heb misschien wel kanker... jeetje..ik vind het gewoon nogal wat...
Hoe moeilijk ook....vertellen hoor aan je familie en vrienden....deze mensen zul je het hardst nodig hebben!

Sterkte!
Nou zeg! wat een nare berichten zijn dat! Kan me goed voorstellen dat je er van schrikt en wat angstig van wordt! Helaas kan ik je niet opbeuren met goede verhalen (gelukkig ook niet angstiger maken met minder positieve verhalen) maar raad je sterk aan om dit met iemand in je directe omgeving te delen! Lijkt me nogal wat om dit voor jezelf te houden. Als je dan even in de put zit, heb je tenminste iemand waar je tegenaan kunt praten en is prettiger dan op het forum. Bekenden kunnen je ook beter steunen en ook hun fysieke aanwezigheid zal een stuk helpen. Vraag ook of iemand met je meegaat!

Heel veel succes in het ziekenhuis! Ze zijn daar supergoed en blijf van het positieve uitgaan!
Je moet het wel zeggen hoor, dan kun je er tenminste over praten! En je hoeft het niet meteen aan iedereen te vertellen, maar je kunt beginnen met de persoon die het dichtst bij je staat. Sterkte!
Heel veel sterkte
Geen ervaring wel een !

Probeer misschien toch te vertellen aan mensen in je directe omgeving, ik zou het zelf graag willen weten als iemand waar ik om geef hier mee zit zodat ik diegene kan helpen/steunen/wat dan ook!

Sterkte!
Eens met Xander en drie anderen voor me. Deel het met degenen van wie je houdt en die van jou houden. Het is té veel om alleen te doen.
en bel even met je huisarts/ziekenhuis of je eerder kan komen. Voor je gemoedsrust
Onee, wat rot zeg :( En dan ook nog moeten wachten.., zenuwslopend.

Ik zal voor je duimen dat het goed is!!!!

Veel sterkte!
Wel vertellen hoor! Maar 2 weken wachten?? Echt belachelijk, ik zou daar nog eens over bellen evt. met je verzekering.

En sterkte natuurlijk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Helemaal eens met Noushi. 2 Weken wachten is voor jou een eeuwigheid nu.

Nee heb je en ja kun je krijgen om de afspraak eerder te krijgen.

Ik wens je veel sterkte en moed toe Whatever.
Dit moet je jezelf niet aandoen, dat is veel te zwaar voor een mens. Daar zijn toch je vrienden en je familie voor, om je te steunen? Ze willen je vast ook heel graag steunen en helpen, dat zou je zelf toch ook doen en willen?

Bel ze gauw op. Veel sterkte.
Ach meissie ik snap het wel dat je het nog even voor jezelf wilt houden. Ik kan me zo voorstellen dat wanneer je het hardop zegt, dat het echt is.

Toch wil ik je aanraden om toch iemand in vertrouwen te nemen., wij kunnen hier wel virtuele knuffels uitdelen maar dit zijn geen dingen om alleen te doen he
Hee Whatever,

Wat een rotbericht.

Twee weken is erg lang als je ze op deze manier alleen door moet maken.

Ik hoop voor je dat je moed kunt vinden iemand in je nabije omgeving in vertrouwen te nemen.

En ik ga heel hard voor je duimen dat het goed is!
Hele lieve reacties.. bedankt daarvoor... ik heb net mijn zus gebeld en verhaald hortend en stotend verteld.. ze wist ook niet wat haar overkwam..

Ik heb uit respect ook mijn moeder gebeld (ook al heb ik daar al sinds geen tijden meer contact mee....) maar die kwam alleen maar met dingen die ik vroeger niet goed aangepakt heb en waarom zij het nu zo moeilijk heeft.... zucht...

De reden dát ik het zei was omdat de doktoren tegen mij zeiden dat mocht het die vorm van kanker zijn ik vanaf nu nogmaar 8 maanden te leven heb... *slik*....

Ik vind het nog al wat... ik ben ook wel een beetje warrig nu.. maar ik kan het ook echt nog niet serieus een plek geven..

Ik weet nog niet zo goed wat ik nu moet denken... en wat ik kan verwachten...

Ik hoorde het ook maar een paar uur geleden... heb inderdaad net wel het besef gehad dat ik mensen moet inlichten en niet alles alleen moet doen.. maar ja... nu dan??

Nu weten een aantal mensen het... en nu dan? Hoe ga ik hier nou eens mee om?

pff ik heb geen idee...
Huh? Er is nog niet vastgesteld dat je kanker hebt en de arts heeft je al wel verteld dat als je die vorm hebt dat je dan nog maar acht maanden hebt? Dat vind ik echt niet kunnen. Ten eerste is het nog niet vastgesteld, en ten tweede kan hij dat helemaal niet bepalen zonder een gedegen onderzoek, en dan NOG weet hij het niet.

Ga je nou niet je kop gek zitten maken, en bel desnoods morgen je huisarts ( die heeft vast een mobiel waar hij of zij op te bereiken is) om je verhaal even te doen. Je huisarts kan je hierin ook een heel eind helpen.
Hoi whatever,

Hier wellicht een wat geruststellend verhaal. Ook ik heb eens allemaal ontstoken lympheklieren gehad, bulten in mijn hals, keel en kuit.

Bij mij bleek er al een half jaar een bacterie in mijn lijf te zitten die door een te lichte AB kuur kon blijven sluimeren.

Omdat ik met klachten niet naar een arts ging maar dacht dat het vanzelf over zou gaan kwam het dus tot allemaal knobbels in mijn lympheklieren ( en mond en keel en holten, maar dat bleek later bij de echte uitbraak pas)

Huisarts was er ff van geschrokken maar na een hele zware AB kuur is het helemaal goed gekomen met mij!!!

Niet in paniek proberen te raken ( ja sorry makkelijker gezegd dan gedaan)

Je huisarts heeft beslist geen voorspellende gaven en direct roepen dat het kanker kan zijn is natuurlijk belachelijk ( en voor mij een reden direct een andere HA te gaan zoeken)

Heel veel sterkte, het gaat een heel spannende tijd voor je worden.

saarchen
Lieve Whatever,

Wat een vreselijk naar bericht over je gezondheid! Ben er echt van geschrokken.

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar probeer niet van het ergste uit te gaan al snap ik dat dat moeilijk is

Eens met de anderen ook v.w.b. afspraak voor onderzoek vervroegen. Ga dat echt proberen want zo lang in onzekerheid kan écht niet.

Vind het ook echt erg voor je dat je moeder zo reageerde.... juist nu je alle steun zó goed zou kunnen gebruiken.

Probeer het te delen met je zus meis, dit is inderdaad teveel voor jou alleen. Kan je zus niet even naar je toekomen?

Heel veel sterkte! Ik denk aan je.

Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Hey lieve mensen,

Ik was niet bij de HA maar in het ziekenhuis, 2 internernisten en een ocoloog hebben zich tegen me aan bemoeit.

ik was alleen en heb het een beetje over me heen laten komen.

Ze hebben een scan gemaakt en zagen veel vocht rond mijn hart en hebben gevoeld en een (heerlijke... auw!!) biopsie genomen uit mijn hals, liezen en oksels.. op die plekken voelden ze knobbels en hebben aangegeven dat wat er ook is de vocht rond mijn hart in ieder geval slecht nieuws was.. maar wat ze er verder mee moesten konden ze ook niet direct aangeven.. ze hebben ook niet aangegeven wát het nou voor slecht nieuws was, dat vocht rond mijn hart.. ik heb er ook niet naar doorgevraagd, had ik wel moeten doen, maar ik was een beetje met stomheid geslagen moet ik eerlijk toegeven....

de biopsies worden nu onderzocht en daar hoor ik dus over 2 weken uitslag van....

Bah.. ik vind het ook veel te lang.. maar ze gaven aan dat het niet eerder kon..
net bedacht dat ik ervoor moet zorgen dat mijn overlijdings risico verzekering gewooon goed op orde moet zijn.... zolang ik de diagnose nog niet heb dan kan dat toch>?

Ik ga daar maandag direct maar mee aan de slag..

geen idee ook wat ik anders moet doen.. moet toch maar afwachten...
Nou meid dat weet ik niet, of je die nu kunt afsluiten, volgens mij moet je aangeven of je al dan niet gezond bent, en dat ben je hoe dan ook op dit moment niet. Heb je een goede vriendin of kennis die dit soort dingen voor je kan regelen
En tuurlijk ben je met stomheid geslagen. Ik denk dat het een goed idee is om een vertrouwd persoon mee te vragen als je gaat, twee mensen horen altijd meer als eentje, en diegene kan misschien helpen om vragen te stellen waar je zelf misschien niet aan denkt.

Ik vind het alsnog not done van de artsen om die acht maanden opmerking te maken terwijl er nog geen officièle diagnose is gesteld. Ernstig voorbarig.
Jeetje wat een nare situatie zit je nu in. Maar als er de nodige onderzoeken hebben plaatsgevonden waarvan je pas over twee weken de uitslag krijgt kan je niet meer doen dan wachten. Niet voor jezelf houden, maar deel het met mensen waar je een goede band mee hebt. Sommige dingen moet je niet alleen willen doen, denk dat er maar weinig mensen zijn die dat aankunnen. Dat je bang bent is een hele normale reactie. Ik zou proberen mijn gewone dingen te blijven doen en vrienden op te blijven zoeken, dat zorgt in ieder geval voor iets van afleiding. Heel veel sterkte!
Lieve Whatever wat een nare berichten

Deel het met je familie en naaste vrienden, want gedeelde smart...

Sterkte meissie!!
A dirty mind is a joy forever
Heel veel sterkte de komende twee weken. Probeer je zelf niet gek te maken. Ik snap wel dat dat niet zo makkelijk is hoor..

Een verzekering sluiten heeft nu geen nut helaas want dan moet je dit melden en dan gaan ze helaas geen dekking geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven