ik had schurft en iedereen is boos
maandag 23 november 2009 om 13:48
Hoi hoi, ik had schurft want het is al behandeld en heb iedereen in mijn omgeving daarvan op de hoogte gebracht waar ik gelogeerd had toen ik het had. Nu tot mijn grote verbazing is iedereen boos op mij!!! terwijl je er niks aan kan doen als je schurft heb en veel mensen weten het ook niet als ze het hebben (wist het zelf ook niet en de huisarts was er niet zeker van dus doorgestuurd naar de dermataloog, dus er ging veel tijd overheen).
- Wilde niet dat andere mensen het door mij zouden krijgen dus ik vind het wel netjes van me dat ik het gezegt heb. Een vriendin waar ik gelogeerd had heeft weer een andere vriendin gebeld ... ook zij is boos omdat ze bang is dat ze het nu ook heeft want ze heeft mijn haargeverfd en mij aangeraakt!!! wat vinden jullie hier van ... ik vind het allemaal een beetje te ver gaan...
wat vinden jullie ervan!
- Wilde niet dat andere mensen het door mij zouden krijgen dus ik vind het wel netjes van me dat ik het gezegt heb. Een vriendin waar ik gelogeerd had heeft weer een andere vriendin gebeld ... ook zij is boos omdat ze bang is dat ze het nu ook heeft want ze heeft mijn haargeverfd en mij aangeraakt!!! wat vinden jullie hier van ... ik vind het allemaal een beetje te ver gaan...
wat vinden jullie ervan!
maandag 23 november 2009 om 13:50
aaaaaaaaaaahh wat gemeen. Nee, jij kan er toch ook niks aan doen. Ik kan me wel voorstellen dat ze het vervelend vinden, maar jij hebt iedereen meteen gebeld. Ja, jammer dan dat ze boos zijn. Jij vind dit zelf ook niet leuk en jij laat je er voor behandelen en alles dus je hebt de nodige maatregelen meteen genomen. Ik vind de reacties ook overdreven en gemeen.
maandag 23 november 2009 om 13:55
Hoe kom je in vredesnaam aan schurft?? Ik werk in een ziekenhuis waar een tijd terug een hele oude dame schurft had. Dat was een geval van enorme verwaarlozing en die dame verkeerde ook in een isolement. Iedereen die contact gehad heeft met die dame moest een speciale procedure in, en er werd geisoleerd verpleegd.
Schurft is vandaag de dag vrij zeldzaam onder gezonde Hollandse mensen. Ik ben dus benieuwd hoe je het opgelopen hebt.
Ik kan me dus heel goed voorstellen dat er wat paniek heerst bij je vrienden en bekenden.
Schurft is vandaag de dag vrij zeldzaam onder gezonde Hollandse mensen. Ik ben dus benieuwd hoe je het opgelopen hebt.
Ik kan me dus heel goed voorstellen dat er wat paniek heerst bij je vrienden en bekenden.
maandag 23 november 2009 om 14:00
maandag 23 november 2009 om 14:01
De titel is heel duidelijk, maar werkt een beetje op mijn lachspieren, sorry!
Klinkt een beetje als 'Jij bent groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk !'.
Maarre, juist goed van je dat je het eerlijk hebt verteld, niets van dat soort mensen aantrekken. Wacht maat tot ze zelf eens iets onder de leden hebben. Snap best dat ze even paniekerig reageren, maar jij hebt er ook niet voor gekozen toch? Je hebt ook niet de bedoeling gehad om mensen bewust aan te steken, dus een beetje flauw van ze om zo te reageren lijkt mij.
Klinkt een beetje als 'Jij bent groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk !'.
Maarre, juist goed van je dat je het eerlijk hebt verteld, niets van dat soort mensen aantrekken. Wacht maat tot ze zelf eens iets onder de leden hebben. Snap best dat ze even paniekerig reageren, maar jij hebt er ook niet voor gekozen toch? Je hebt ook niet de bedoeling gehad om mensen bewust aan te steken, dus een beetje flauw van ze om zo te reageren lijkt mij.
maandag 23 november 2009 om 14:03
Mijn zusje had ooit schurft door het delen van beddegoed met iemand anders. Het werd eerst niet herkend, maar uiteindelijk werd ze behandeld. Verder had niemand het in het gezin. Maar ik vind het goed dat je mensen op de hoogte hebt gesteld, flauw dat anderen zo reageren.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss

maandag 23 november 2009 om 14:05
Bij mij ook Jorina
Heb je het iedereen verteld zodra je het wist of pas na de behandeling, weet niet exact hoe ik die zin moet lezen namelijk. Als het meteen verteld hebt dan treft jou geen blaam, tenzij je een vermoeden had van iets dat mogelijk besmettelijk is, en dan alsnog bij anderen gelogeerd hebt. In dat geval ben je er wel erg nonchalant mee omgesprongen en kan ik mij voorstellen dat men een tikkie minder dan blij verrast reageert.
Heb je het iedereen verteld zodra je het wist of pas na de behandeling, weet niet exact hoe ik die zin moet lezen namelijk. Als het meteen verteld hebt dan treft jou geen blaam, tenzij je een vermoeden had van iets dat mogelijk besmettelijk is, en dan alsnog bij anderen gelogeerd hebt. In dat geval ben je er wel erg nonchalant mee omgesprongen en kan ik mij voorstellen dat men een tikkie minder dan blij verrast reageert.
maandag 23 november 2009 om 14:06
Ik vind het niet erg aardig van die mensen als je het gewoon meteen gemeld hebt zodra je het wist.
Mijn neefje had het een tijdje terug ook en die is ook heus niet vies ofzo
Het is gewoon iets raars wat ook nog eens vrij zeldzaam is en tegenwoordig geassocieerd wordt met 'vies'.
Ik zou aan die mensen duidelijk laten merken dat jij er rekening mee houdt, meer kun je niet doen.
Mijn neefje had het een tijdje terug ook en die is ook heus niet vies ofzo

Ik zou aan die mensen duidelijk laten merken dat jij er rekening mee houdt, meer kun je niet doen.
maandag 23 november 2009 om 14:11
Als je al wist dat je iets had, de huisarts schurft al had geopperd, maar het nog niet officieel bevestigd was en jij intussen nog olijk her en der gelogeerd hebt, kan ik me voorstellen dat mensen boos zijn. Bij twijfel over zoiets is het niet zo netjes om anderen mogelijk te besmetten. Was dat het geval?
maandag 23 november 2009 om 14:22
Nou, het zou er voor mij aan liggen. Wist iemand dat er wellicht "iets" aan de hand was en is diegene toch vrolijk bij mij gaan logeren, dan zou ik dat niet echt om te juichen vinden. Na de diagnose is het verteld, maar er is een dikke kans dat er een vermoeden van "iets" was, anders gaat men doorgaans niet naar de dokter. Tis geen jaarlijkse APK waar toevalligerwijs iets ontdekt wordt neem ik aan.
maandag 23 november 2009 om 14:52
quote:TheEmpress schreef op 23 november 2009 @ 13:55:
Hoe kom je in vredesnaam aan schurft?? Ik werk in een ziekenhuis waar een tijd terug een hele oude dame schurft had. Dat was een geval van enorme verwaarlozing en die dame verkeerde ook in een isolement. Iedereen die contact gehad heeft met die dame moest een speciale procedure in, en er werd geisoleerd verpleegd.
Ik kan me dus heel goed voorstellen dat er wat paniek heerst bij je vrienden en bekenden.Enkele jaren geleden nog paniek in mijn toenmalige studentenhuis meegemaakt ivm schurft. Afkomstig van een studentenvereniging waar het ernstig heerste...
Ik kan me dus heel goed voorstellen dat er wat paniek heerst bij je vrienden en bekenden.Enkele jaren geleden nog paniek in mijn toenmalige studentenhuis meegemaakt ivm schurft. Afkomstig van een studentenvereniging waar het ernstig heerste...
maandag 23 november 2009 om 14:53
Mijn nichtje had ooit schurft toen was ze net 4jaar of zo,hoe ze het opgelopen had? door kinderen op der creche.
Weet niet meer wat voor schurft het was,maar er zaten van een soort piepkleine gaatjes op haar handen zeg maar,ze is twee dagen opgenomen geweest,en mocht pas naar huis toen mij zus haar huis helemaal geinspecteerd was,de schurfbron bleek een meisje bij haar op school te zijn,die in een asielzoekkers centrum zat,niet dat ik dat negatief bedoel,maar schurft kan je nog wel oplopen het is niet uitgestorven of zo
Weet niet meer wat voor schurft het was,maar er zaten van een soort piepkleine gaatjes op haar handen zeg maar,ze is twee dagen opgenomen geweest,en mocht pas naar huis toen mij zus haar huis helemaal geinspecteerd was,de schurfbron bleek een meisje bij haar op school te zijn,die in een asielzoekkers centrum zat,niet dat ik dat negatief bedoel,maar schurft kan je nog wel oplopen het is niet uitgestorven of zo