Gezondheid alle pijlers

ik had schurft en iedereen is boos

23-11-2009 13:48 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, ik had schurft want het is al behandeld en heb iedereen in mijn omgeving daarvan op de hoogte gebracht waar ik gelogeerd had toen ik het had. Nu tot mijn grote verbazing is iedereen boos op mij!!! terwijl je er niks aan kan doen als je schurft heb en veel mensen weten het ook niet als ze het hebben (wist het zelf ook niet en de huisarts was er niet zeker van dus doorgestuurd naar de dermataloog, dus er ging veel tijd overheen).

- Wilde niet dat andere mensen het door mij zouden krijgen dus ik vind het wel netjes van me dat ik het gezegt heb. Een vriendin waar ik gelogeerd had heeft weer een andere vriendin gebeld ... ook zij is boos omdat ze bang is dat ze het nu ook heeft want ze heeft mijn haargeverfd en mij aangeraakt!!! wat vinden jullie hier van ... ik vind het allemaal een beetje te ver gaan...

wat vinden jullie ervan!
aaaaaaaaaaahh wat gemeen. Nee, jij kan er toch ook niks aan doen. Ik kan me wel voorstellen dat ze het vervelend vinden, maar jij hebt iedereen meteen gebeld. Ja, jammer dan dat ze boos zijn. Jij vind dit zelf ook niet leuk en jij laat je er voor behandelen en alles dus je hebt de nodige maatregelen meteen genomen. Ik vind de reacties ook overdreven en gemeen.
Gaat zeker te ver. Ik vind het juist heel netjes van je dat je het iedereen gemeld heeft.
kinderachtig
heel flauw,
Hoe kom je in vredesnaam aan schurft?? Ik werk in een ziekenhuis waar een tijd terug een hele oude dame schurft had. Dat was een geval van enorme verwaarlozing en die dame verkeerde ook in een isolement. Iedereen die contact gehad heeft met die dame moest een speciale procedure in, en er werd geisoleerd verpleegd.

Schurft is vandaag de dag vrij zeldzaam onder gezonde Hollandse mensen. Ik ben dus benieuwd hoe je het opgelopen hebt.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat er wat paniek heerst bij je vrienden en bekenden.
Als je het direct gezegd hebt toen je zelf de diagnose kreeg dan treft jou wat mij betreft geen blaam hoor. Heb even gegoogled, het is prima te genezen, maar wel wat omslachtig. Meer dan vervelend zou ik het niet willen noemen. Paniek en woede zijn echt overtrokken.
De titel is heel duidelijk, maar werkt een beetje op mijn lachspieren, sorry!

Klinkt een beetje als 'Jij bent groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk !'.

Maarre, juist goed van je dat je het eerlijk hebt verteld, niets van dat soort mensen aantrekken. Wacht maat tot ze zelf eens iets onder de leden hebben. Snap best dat ze even paniekerig reageren, maar jij hebt er ook niet voor gekozen toch? Je hebt ook niet de bedoeling gehad om mensen bewust aan te steken, dus een beetje flauw van ze om zo te reageren lijkt mij.
Mijn zusje had ooit schurft door het delen van beddegoed met iemand anders. Het werd eerst niet herkend, maar uiteindelijk werd ze behandeld. Verder had niemand het in het gezin. Maar ik vind het goed dat je mensen op de hoogte hebt gesteld, flauw dat anderen zo reageren.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Wat van soort schurft had je?

Vind het netjes dat je het aan iedereen verteld heb, niks van aantrekken hoor!
Bij mij ook Jorina

Heb je het iedereen verteld zodra je het wist of pas na de behandeling, weet niet exact hoe ik die zin moet lezen namelijk. Als het meteen verteld hebt dan treft jou geen blaam, tenzij je een vermoeden had van iets dat mogelijk besmettelijk is, en dan alsnog bij anderen gelogeerd hebt. In dat geval ben je er wel erg nonchalant mee omgesprongen en kan ik mij voorstellen dat men een tikkie minder dan blij verrast reageert.
Ik vind het niet erg aardig van die mensen als je het gewoon meteen gemeld hebt zodra je het wist.

Mijn neefje had het een tijdje terug ook en die is ook heus niet vies ofzo ;) Het is gewoon iets raars wat ook nog eens vrij zeldzaam is en tegenwoordig geassocieerd wordt met 'vies'.

Ik zou aan die mensen duidelijk laten merken dat jij er rekening mee houdt, meer kun je niet doen.
Wat een nare mensen zeg.

Gaat zeker te ver.

Je hebt keurig gehandeld en kan mij voorstellen dat nu je de kous op je kop krijgt dat erg vervelend voelt.
Als je al wist dat je iets had, de huisarts schurft al had geopperd, maar het nog niet officieel bevestigd was en jij intussen nog olijk her en der gelogeerd hebt, kan ik me voorstellen dat mensen boos zijn. Bij twijfel over zoiets is het niet zo netjes om anderen mogelijk te besmetten. Was dat het geval?
Lullig hoor!

Alsof je moedwillig mensen wilde besmetten!
Mijn kat had ooit schurft en opeens had ik het ook!
Ik zou de schurft hebben aan zulke vriendinnen!

Jij wist op dat moment toch niet dat je dat had?
Nou, het zou er voor mij aan liggen. Wist iemand dat er wellicht "iets" aan de hand was en is diegene toch vrolijk bij mij gaan logeren, dan zou ik dat niet echt om te juichen vinden. Na de diagnose is het verteld, maar er is een dikke kans dat er een vermoeden van "iets" was, anders gaat men doorgaans niet naar de dokter. Tis geen jaarlijkse APK waar toevalligerwijs iets ontdekt wordt neem ik aan.
Je hebt het goed gedaan hoor. Heel goed zelfs. Netjes dat je iedereen even hebt ingelicht. En de mensen die boos worden... zijn misschien je vriendschap niet waard. Wat een kinderachtige reacties krijg je.
quote:pezuls schreef op 23 november 2009 @ 14:18:

Ik zou de schurft hebben aan zulke vriendinnen!

Jij wist op dat moment toch niet dat je dat had?*Giegelt* en ik zat me nog wel zo in te houden...
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:Paque_in_Pink schreef op 23 november 2009 @ 14:46:

[...]

*Giegelt* en ik zat me nog wel zo in te houden...

Ik ook! Ik zit al een uur op m'n handen!

quote:TheEmpress schreef op 23 november 2009 @ 13:55:

Hoe kom je in vredesnaam aan schurft?? Ik werk in een ziekenhuis waar een tijd terug een hele oude dame schurft had. Dat was een geval van enorme verwaarlozing en die dame verkeerde ook in een isolement. Iedereen die contact gehad heeft met die dame moest een speciale procedure in, en er werd geisoleerd verpleegd.

Schurft is vandaag de dag vrij zeldzaam onder gezonde Hollandse mensen. Ik ben dus benieuwd hoe je het opgelopen hebt.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat er wat paniek heerst bij je vrienden en bekenden.Enkele jaren geleden nog paniek in mijn toenmalige studentenhuis meegemaakt ivm schurft. Afkomstig van een studentenvereniging waar het ernstig heerste...
Mijn nichtje had ooit schurft toen was ze net 4jaar of zo,hoe ze het opgelopen had? door kinderen op der creche.

Weet niet meer wat voor schurft het was,maar er zaten van een soort piepkleine gaatjes op haar handen zeg maar,ze is twee dagen opgenomen geweest,en mocht pas naar huis toen mij zus haar huis helemaal geinspecteerd was,de schurfbron bleek een meisje bij haar op school te zijn,die in een asielzoekkers centrum zat,niet dat ik dat negatief bedoel,maar schurft kan je nog wel oplopen het is niet uitgestorven of zo
Ik twijfelde ook hoor. Kom dan nu maar van je handen af, anders slapen ze dadelijk nog.
Oh, en de mensen die TO de schuld van de ziekte geven; verwijs ze door naar degene die jou heeft besmet. Of degene daarvoor, of degene daarvoor, of...de kat. Poekie, stoutert!! Kssst!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven