Gezondheid alle pijlers

Ik krijg laxeermiddel niet weg!

11-07-2010 14:41 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag heb ik een coloscopie en ik moet daarvoor laxeren. Ik heb ervoor gekozen om dit over twee dagen te verspreiden omdat ik snel moeite heb met vieze dingen slikken.

Nu ben ik vanaf half 12 begonnen maar ik krijg de Klean Prep niet weg, ik heb het koud gezet, rietje erbij, met citroensap, limonade, vanalles geprobeerd maar ik kokhals direct bij 1 druppel in mn keel...

What to do?
Neus dicht en doordrinken . Wanneer het glas leeg is niet door je neus ademen, maar door je mond en dan eerst iets anders drinken. Succes
Niet met een rietje drinken maar grote slokken in 1 keer en dan je neus dicht houden. En na elk leeg glas een beetje heldere appelsap drinken.

Succes want het is heeeeel vervelend.

En neem na ongeveer een liter de boel mee naar de wc want je komt er voorlopig niet meer vanaf.

Moet je trouwens niet morgen beginnen met laxeren? Ongeveer 24 uur van te voren is de richtlijn (tenminste hier in Duitsland) anders heb je morgen zo verschrikkelijk veel honger.

De eerste keer dat ik met Klean Prep aan de slag moest had ik de coloscopie op vrijdag en moest ik donderdag rond een uur of 12 beginnen met laxeren.

De 2e keer idem en de twee volgende keren had ik gelukkig een ander medicijn.
Waarom is het vervelend innemen? Is het vies? Te olie-achtig?
Laxeerthee nemen?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
@Paloma, heb je geen ervaring met Klean Prep? Klean Prep is niet zomaar een laxeermiddel als pruimen ofzo om obstipatie tegen te gaan. Klean Prep is heel erg zout met als doel je darmen volledig leeg te maken binnen een paar uur en is speciaal bedoeld voor mensen die een coloscopie moeten ondergaan. Je moet er 3 a 4 liter van drinken.

Vrees dat TO toch even moet doorzetten.
Zet het in de koelkast. Ijskoud is het net iets beter weg te krijgen.

Succes.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Je zult toch moeten doorzetten.

Mag het überhaupt wel in twee dagen i.p.v. één?

(Bovendien heb je nu ook twee rotdagen i.p.v. één )
quote:paloma schreef op 11 juli 2010 @ 14:48:

Waarom is het vervelend innemen? Is het vies? Te olie-achtig?Het is vies en erg veel (minstens 2 liter).
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
@Viva, ik dacht idd dat het ook 24 uur van te voren was
Ja best vervelend maar niet ondoenlijk. Zoals eerder beschreven, geef jezelf een schop onder je kont, (zorg dat het koud is, dat krijg je altijd beter weg). Neus dicht en doorklokken.

Zorg dat er een glas met lekker spul naast staat dat je DIRECT na je laatste slok erachteraan doet.

Het is zo dat zolang je achter elkaar doorklokt je smaakpapillen nog geen reactie geven, dat doen ze pas als je stopt met drinken dus wanneer jij zorgt dat je laatste slok iets anders is geweest, valt de vieze smaak behoorlijk weg tegen de appelsap/cola/melk whatever die je als laatst hebt gedronken maar zorg dus wel dat het zonder pauze achter elkaar wordt gedronken want pauze betekend proeven.
Heb je t overlegd met je MDL-arts? Of met de apotheek? 48 uur waarbij je dus niet meer mag eten met deze temperaturen en alle andere ellende die de klean-prep veroorzaakt...

Sommige mensen gooien er wat limonadesiroop doorheen en inderdaad koud zetten, dat werkt al een beetje.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Ik heb al jullie tips al geprobeerd en het wil echt niet!

In het boekje van het ziekenhuis wat ik meekreeg stond dat je het in 1 dag van te voren kon doen of in 2, als je er moeite mee hebt.

Ik heb ook wel eens gehoord over een laxeerklysma wat je in je poeperd moet inspuiten? Zou dat een optie zijn?
nee dat krijg je ook nog van te voren...ik wel
Lieve achybreaky..

Ik heb dit mijn 2e colonoscopie ook moeten drinken. Het lukte mij met heeeeel veel moeite.. En sindsdien kan ik geen enkel geneesmiddel in vloeibare vorm, wat ook maar n beetje vies smaakt, weg krijgen.

De volgende colonoscopiën ben ik de dag van tevoren opgenomen en heb ik via een neussonde al dat spul binnen gekregen.. Vervelend... Om een hele dag in het ziekenhuis door te brengen..

Maar álles beter dan OOOOIT weer dat spul te moeten drinken.

Mijn advies: Bel het ziekenhuis op, leg het uit.. en vraag om een neussonde... Je hebt dinsdag de colonoscopie, dus met geluk kunnen ze je morgen ontvangen..

Xx
Oh, dat is geen feestje hoor, klysma

Bel morgen het zh even om te overleggen
quote:twompie schreef op 11 juli 2010 @ 15:01:

Ja best vervelend maar niet ondoenlijk. Zoals eerder beschreven, geef jezelf een schop onder je kont, (zorg dat het koud is, dat krijg je altijd beter weg). Neus dicht en doorklokken.

Zorg dat er een glas met lekker spul naast staat dat je DIRECT na je laatste slok erachteraan doet.

Het is zo dat zolang je achter elkaar doorklokt je smaakpapillen nog geen reactie geven, dat doen ze pas als je stopt met drinken dus wanneer jij zorgt dat je laatste slok iets anders is geweest, valt de vieze smaak behoorlijk weg tegen de appelsap/cola/melk whatever die je als laatst hebt gedronken maar zorg dus wel dat het zonder pauze achter elkaar wordt gedronken want pauze betekend proeven.Helaas twompie, zo werkt het écht niet.. Bij mij treed bij dat spul ook een puur lichamelijke reactie op. Alsin : boven de wasbak hangen met je hand voor je mond gedrukt terwijl je buik in en uit gaat omdat je maag dusdanig hevig protesteert..
Een klysma is niet voldoende.. Je dient echt hélemaal leeg te zijn..

Dat lukt alleen met klean prep, phosphoral... spul wat ze in het ziekenhuis in de sonde doen (naam kwijt)...
Neem morgen dan iig even contact op, er bestaat ook een goedje wat maar een glas of wat is. Weet de naam niet meer, wanneer je morgenochtend meteen om 8h aan de lijn hangt ben je daarmee ook nog op tijd.

Sterkte!
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Een neuszonde is net zo min een pretje!
@Archy, 2 dagen van te voren is echt ondoenlijk zwaar.

Je kunt om een sonde vragen, maar je kunt ook morgen vragen om Phosphoral. Daar hoef je minder van te drinken (nl maar 1,5 a 2 liter) en is een stukje minder vies.

Phosphoral maakt echter in sommige gevallen minder schoon. Maar je kunt het iig vragen.

En anders zit er echt niet anders op dan even doorbijten. Aanmaken met heldere appelsap en dan in hele grote slokken wegklokken.
@ viva Klopt, maar voor mij toch echt zooooooo veel beter dan dat spul drinken. De sonde inmiddels 4x gehad.. Tussen door nog wel eens phosphoral geprobeerd, maar nee... De sonde is voor mij in ieder geval echt beter..
anoniem_106929 wijzigde dit bericht op 11-07-2010 15:12
Reden: editje
% gewijzigd
Een klysma wordt alleen gezet als je een proctoscopie krijgt, maar in het geval van een colonscopie is dat geen optie omdat de boel helemaal schoon moet.
Bij kokhalsneigingen een handdoek tegen je mond drukken en daarna 2 of 3 glazen water.
Of neem scherpe kaugom.

Voor ander werkt het trouwens veel beter in kleine slokjes te drinken Hangt van persoon tot persoon af.

Hoe is het nu? Al wat weg gekregen? Of zit je al op de wc?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven