Gezondheid alle pijlers

Ik krijg laxeermiddel niet weg!

11-07-2010 14:41 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag heb ik een coloscopie en ik moet daarvoor laxeren. Ik heb ervoor gekozen om dit over twee dagen te verspreiden omdat ik snel moeite heb met vieze dingen slikken.

Nu ben ik vanaf half 12 begonnen maar ik krijg de Klean Prep niet weg, ik heb het koud gezet, rietje erbij, met citroensap, limonade, vanalles geprobeerd maar ik kokhals direct bij 1 druppel in mn keel...

What to do?
Mooi toch, gelukkig, ben je er weer vanaf.
ben even benieuwd naar het 'roesje', mijn vriend moet binnenkort en ik moet met hem mee, omdat je dus niet meer mag deelnemen aan het verkeer die dag.

Hoe voelde je je?

Want dan weet ik waar ik een beetje rekening mee kan houden.

Thx Jouk
anoniem_64c790aec2d4b wijzigde dit bericht op 18-07-2010 20:02
Reden: lettersvergeten
% gewijzigd
Stelt niets voor hoor, na een uurtje ben je al weer aardig wakker en krijg je wat eten en drinken, als dat goed gaat kun je naar huis.

We moesten er om 10 uur zijn en om half 3 waren we weer thuis.
ohwwwwwwwwwww....nee hé

wij moeten pas om 14.30 zijn... ik zat zo te rekenen: onderzoek 30 min en dan max 2 uur roesje uitslapen,dus 17u kunnen we naar huis... nou ja dat wordt dus echt tas met boeken en DS mee...

Wordt je trouwens na het onderzoek uit de wachtkamer opgehaald,anders wordt het wel heel saai in een lege wachtkamer.Of moet je al begeleider echt heel lang wachten(ben niet zo'n hele held)
Mijn man was mee, die was even een uurtje de stad ingeweest, tijdschrift gekocht en koffie gedronken, uurtje weggeweest en hij zat net een kwartiertje te wachten en toen kwam ik alweer binnen rijden.

Ik weet niks van de ingreep, roesje was erg goed. Ook de uren nadat ik wakker was weet ik weinig meer van. Ik had een vriendin gesproken per telefoon waarmee ik schijnbaar had afgesproken dat ik haar dit weekend zou zien, maar kan me het gesprek echt niet meer herinneren... Totdat ik thuis dit weekend van mn man te horen kreeg: "...... Zou toch langskomen vanmiddag?" Ik had echt zoiets van: Hoe kom je erbij, maar langzaam ging het me weer heugen, hahaha

Ik denk trouwens dat je eerder half 6/6 uur moet rekenen, je wordt nl, niet direct om 14.30 uur geholpen, ik niet iig!

Mijn man was erbij toen ik wakker werd (volgens hem dan, ik kan het me niet meer herinneren, hahaha)

Maarre, lieve Joukje, dit heb je toch wel voor je vent over??? Ga een kop koffie drinken in zo'n ziekenhuisrestauratie en de tijd vliegt!
heb het absoluut wel voor mijn ventje over. Ik heb al behoorlijk wat gelezen over dit onderzoek. Terwijl vriend zich doodschrok van de brief en direct in de aanval ging, wat 2 dagen niet eten, ik ga gewoon eten, etc.(krijg je met opstandige 23-jarigen

)

Dus moet hem nog even temperen.. want heb nu genoeg gelezen over KleanPrep dat hij zich echt aan het voorschrift moet gaat houden. Woon helaas niet samen dus kan hem niet 24uur in de gaten houden;-)

@Achy, thanks al voor je uitleg.
quote:Joukje95 schreef op 18 juli 2010 @ 20:52:

ohwwwwwwwwwww....nee hé

wij moeten pas om 14.30 zijn... ik zat zo te rekenen: onderzoek 30 min en dan max 2 uur roesje uitslapen,dus 17u kunnen we naar huis... nou ja dat wordt dus echt tas met boeken en DS mee...

Wordt je trouwens na het onderzoek uit de wachtkamer opgehaald,anders wordt het wel heel saai in een lege wachtkamer.Of moet je al begeleider echt heel lang wachten(ben niet zo'n hele held)Ik was ook mee als begeleider en werd na het onderzoek gelijk opgehaald uit de wachtkamer door de verpleging. ( heen en terug duurde ongeveer een half uur ). Mocht gewoon erbij blijven zitten tot degene weer wakker werd en ook erna, dat was weer op de zaal. Er lagen nog meer mensen op de zaal ( 6 stuks ) met hetzelfde onderzoek en sommigen belden pas familie toen ze bijna naar huis mochten. Die hadden dus geen begeleider die bleef wachten. Voor het onderzoek kon ik ook gewoon bij de patient blijven op de zaal, zat alleen tijdens het onderzoek in de wachtkamer.
quote:Joukje95 schreef op 18 juli 2010 @ 21:40:

heb het absoluut wel voor mijn ventje over. Ik heb al behoorlijk wat gelezen over dit onderzoek. Terwijl vriend zich doodschrok van de brief en direct in de aanval ging, wat 2 dagen niet eten, ik ga gewoon eten, etc.(krijg je met opstandige 23-jarigen

)

Dus moet hem nog even temperen.. want heb nu genoeg gelezen over KleanPrep dat hij zich echt aan het voorschrift moet gaat houden. Woon helaas niet samen dus kan hem niet 24uur in de gaten houden;-)

@Achy, thanks al voor je uitleg.

Hahaha, arme meid...

Tsja, het is idd toch handiger om je wel aan de aanwijzingen van het ziekenhuis te houden, anders kan het onderzoek niet doorgaan. Wel kan er, als het echt niet lukt, een ander laxeermiddel opgehaald worden en/of een klysma... Maar dat is echt als het echt, echt, echt niet lukt...

Wanneer is het onderzoek?
Opstandige 23-jarigen!? Hij is toch geen puber meer ofzo.

Inderdaad, als je je niet aan de aanwijzingen houdt kun je zo weer naar huis. Zien ze namelijk weinig tot niets.
nou, denk dat vooral even met de eerste schrik te maken had..verder komt het goed hoor. Ik weet nu wat voor een tips ik kan geven als hij het niet goed wegkrijgt,siroop hadden we al gelezen(idd zonder sorbitol)

Maar dan weet ik in ieder geval dat ik geen uuuuren hoef te wachten,in zo'n doodsaaie wachtkamer.
quote:Achybreaky schreef op 19 juli 2010 @ 13:06:

[...]

Wanneer is het onderzoek?dacht 2 augustus
Jee, wat ben ik blij met dit topic Ik 'mag' (kan beter zeggen 'moet') woensdag naar het ziekenhuis voor een darmonderzoek en moet dus morgenmiddag beginnen met laxeren..... Ik heb het 1x eerder gehad, het onderzoek (met roesje, dat wel) viel me 100% mee, maar het laxeren, wat een drama!!

Die gore drank wegklokken (1 liter per 2 uur, totaal 4 liter, tel uit je winst) is al een drama, maar de hele dag op de wc zitten, wat een ellende. Ik kon niet eens opstaan om een nieuw drankje te halen, moest worden afgeleverd door manlief op de wc. Ik liep helemaal leeg (is ook de bedoeling, ik weet het), maar zonder enige controle erover. Wat een genante vertoning zeg. En als laatste: wat doet dat zeer aan je gat zeg.

Ik moet om 4, 6 en 8 uur 's avonds de eerste 3 liter innemen en 's morgens vroeg de laatste 1 liter. Ik vraag me alleen af tot hoe laat ik wel niet op de wc zal zitten. Vorige keer duurde het naar mijn idee echt uuuuuuuuren, dus dat zal een latertje worden morgenavond. En 's morgens vroeg weer 1 litertje op je echt nuchtere maag. En dan maar hopen dat het op tijd stopt, want ik zit toch al gauw een half uur in de auto op weg naar het ziekenhuis en dan moet het echt wel over zijn!! Waar je je al niet druk om kan maken......

Zoals gezegd, ik moet er morgen weer aan geloven en zie er zo enorm tegenop dat ik er nu dus nog van wakker lig......

Dit keer gaat het onderzoek zonder roesje, want het gaat als het goed is niet de hele darm door. Als blijkt dat dat alsnog nodig is krijg ik gelukkig alsnog een roesje. Maar ben ik de enige preutse muts hier die zich zwaar ongemakkelijk voelt tijdens zo'n onderzoek? Iedereen zegt wel dat die artsen en assistentes zoiets de hele dag doen, maar ik niet!!

Kortom: ik zit hier flink te balen en heb nu al de zenuwen. Niet echt bevordelijk als je bedenkt dat het nog 1,5 dag duurt....

Succes voor degenen die in hetzelfde schuitje zitten!
Klean prep, ochhhhhhhh ook zoveel moeite mee gehad, ik zette het ijs koud, en ik dronk het met en rietje met een zwart/wit kogel in m'n mond erbij, nou ik heb afgezien zeg !! achteraf hoorde ik dus dat ik het ook met appelsap kon aanmaken, wist ik veel...
Pfff, vier liter. De volgende keer om moviprep vragen. Dan hoef je maar 2 liter van dat gore spul en 2 liter water/thee/sap. Dat scheelt echt een stuk. Plus dat ik volgens mij veel minder ontlasting had. (alhoewel, zal ook wel gewoon 4 liter zijn geweest.)

Het roesje zorgt er ook voor dat je je niet zo geneert voor wat er gebeurt, dus ik zou er gewoon om vragen hoor.

Bij de apotheek heb ik een proefpakket luiers opgehaald omdat ik ook ruim 3 kwartier moest rijden en dat niet zag zitten. Het ziet er niet zo heel charmant uit, maar whatever. Heb ze trouwens niet nodig gehad hoor, als je er maar voor zorgt dat je ongeveer twee uur voordat je de auto instapt, je laatste slok op hebt. Het loopt op het laatst zo snel, dat het bijna in een keer doorgaat.

Sterkte!
Bedankt voor jullie reacties. Ja, 4 liter is ook ongelooflijk veel! Heb net mijn eerste bekertje op..... Over 10 min de volgende en zo door tot de eerste liter op is. Iedere 2 uur een nieuwe litermaat vullen en om de 10 min bekertjes drinken. Wat een ellende en ik zit nu nog niet eens op de wc, kan je nagaan! Het moet in deze tijden toch mogelijk zijn daar een betere smaak aan te geven zou je denken
hier ook drama vandaag om het weg te krijgen en schijnt niet binnen te houden te zijn. Hopelijk genoeg binnengekregen om morgen het onderzoek te doen.

Waarom bestaan dit soort drankjes nog in de 21ste!! eeuw.

Dat zou toch verboden moeten worden.

(sorry dat is frustratie)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven