ik moet een bril..
dinsdag 18 november 2008 om 18:28
quote:Zuigstengel schreef op 18 november 2008 @ 18:21:
[...]
Een vriend van ons, die is begonnen bij Hans Anders en heeft een opleiding moeten volgen van 3 jaar met de nodige tentames en exames toen hij het predikaat Opticien kreeg opgespeld hoor! En ik hoor van meer opticiens dat de opleiding bij HA gewoon heel goed is!Ik ben al eens bij een opticien geweest die geen winkelketen heeft nou ik wist het wel. Kreeg de bril en gelijk foute glazen erin tot twee keer toe. Ze vergoedde alles wel maar twee jaar erna naar HA en sinds 10 jaar een tevreden klant bij HA
[...]
Een vriend van ons, die is begonnen bij Hans Anders en heeft een opleiding moeten volgen van 3 jaar met de nodige tentames en exames toen hij het predikaat Opticien kreeg opgespeld hoor! En ik hoor van meer opticiens dat de opleiding bij HA gewoon heel goed is!Ik ben al eens bij een opticien geweest die geen winkelketen heeft nou ik wist het wel. Kreeg de bril en gelijk foute glazen erin tot twee keer toe. Ze vergoedde alles wel maar twee jaar erna naar HA en sinds 10 jaar een tevreden klant bij HA
dinsdag 18 november 2008 om 18:30
Ik heb 4 jaar bij een oogartsenpraktijk gewerkt en weet zodoende wat verkeerde lenzen kunnen veroorzaken. Bij een keten zoals Hans Anders zijn maar een of twee maten lenzen te krijgen. Daarom zijn ze zo goedkoop, vanwege het smaller inkopen. Maar die lenzen passen simpelweg niet op ieder oog even goed, omdat de bolling bijvoorbeeld heel erg kan wisselen. Bij een Hans Anders kijken ze daar helaas niet altijd goed naar. Niet iedereen is geschikt voor lenzen. Krijg je verkeerd aangemeten lenzen, kan je daardoor ontstekingen oplopen door schuren.
Opticiën is geen geregistreerd beroep. Iedereen kan zichzelf zo noemen, na bijvoorbeeld een cursus. Maar een optometrist heeft een vierjarige hbo opleiding gevolgd, en heeft een beschermd beroep. Dat is dus het verschil, en daarom kan je beter naar een optometrist gaan dan naar een opticiën.
Het zijn wel je ogen, daar moet je niet achteloos mee omgaan.
Opticiën is geen geregistreerd beroep. Iedereen kan zichzelf zo noemen, na bijvoorbeeld een cursus. Maar een optometrist heeft een vierjarige hbo opleiding gevolgd, en heeft een beschermd beroep. Dat is dus het verschil, en daarom kan je beter naar een optometrist gaan dan naar een opticiën.
Het zijn wel je ogen, daar moet je niet achteloos mee omgaan.
dinsdag 18 november 2008 om 21:52
Zoals anderen ging er voor mij ook een wereld open toen ik op 12/13 jarige leeftijd aan de bril ging. Toen ik hem opgezet kreeg moest ik maar eens naar buiten kijken, kon elk afzonderlijk blaadje aan de boom zien! Ook de keren erna dat ik sterkere glazen moest was het weer een wereld die open ging, onvoorstelbaar hoe fel gekleurd en scherp alles er dan uitziet.
In januari een week lenzen geprobeerd en vond het helemaal niets. Om met lenzen goed te zien moet ik vreselijk dure lenzen en dat is het mij niet waard omdat ik het geld niet echt heb en een bril mij niet misstaat (en ik inmiddels niet beter weet )
Wil weer een nieuwe bril en door de eerder genoemde belastingaftrek wil ik het nog meer maar ja geen geld
Wat Ring zegt het zijn wel je ogen dus belangrijk om goed voor te zorgen. Daarom wil ik toch wel altijd goede glazen omdat die bril draag ik van wakker worden tot slapen gaan.
In januari een week lenzen geprobeerd en vond het helemaal niets. Om met lenzen goed te zien moet ik vreselijk dure lenzen en dat is het mij niet waard omdat ik het geld niet echt heb en een bril mij niet misstaat (en ik inmiddels niet beter weet )
Wil weer een nieuwe bril en door de eerder genoemde belastingaftrek wil ik het nog meer maar ja geen geld
Wat Ring zegt het zijn wel je ogen dus belangrijk om goed voor te zorgen. Daarom wil ik toch wel altijd goede glazen omdat die bril draag ik van wakker worden tot slapen gaan.
vrijdag 9 april 2010 om 16:44
vrijdag 9 april 2010 om 16:53
Ik heb ook lenzen, goedkope van de specsaver, elk half jaar haal ik een doosje lenzen (maand lenzen). Ik vind dit de fijnste (en zeer goedkoop) die er zijn, maar dat is voor iedereen anders. Een bril vind ik wel noodzakelijk ernaast, vooral s'avonds tv kijken vind ik rustiger met bril. of s'morgens vroeg voordat de lenzen erin gaan. (heb -6)
vrijdag 9 april 2010 om 16:58
quote:loess96 schreef op 09 april 2010 @ 16:44:
Ik heb vandaag me ogen opgemeten bij Pearl en ik ben erg in shock, ik heb -4,25 en -4,5. Ik kon eigenlijk al jaren niet scherp meer veraf kijken, maar wat moet ik nu? Een bril of lenzen? Wie tips?
Als je ogen ineens zo slecht zijn (daarvoor echt nooit een bril??)
Dan zou ik toch wel even naar de oogarts gaan, is meestal wel een goed idee als je voor het eerst aan de bril moet.
Ik heb vandaag me ogen opgemeten bij Pearl en ik ben erg in shock, ik heb -4,25 en -4,5. Ik kon eigenlijk al jaren niet scherp meer veraf kijken, maar wat moet ik nu? Een bril of lenzen? Wie tips?
Als je ogen ineens zo slecht zijn (daarvoor echt nooit een bril??)
Dan zou ik toch wel even naar de oogarts gaan, is meestal wel een goed idee als je voor het eerst aan de bril moet.