Gezondheid alle pijlers

ik moet een bril..

18-11-2008 15:44 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben net bij de opticien geweest en ik heb -1.00 en -1.75, ze zei dat ik dan wel een bril moet.

Ben ik nou bij of verziend?

Was eigenlijk wel geschrokken, had t toch niet verwacht.
Digi, ik had op een gegeven moment een andere cylinder, of zoiets. Ik zette die nieuwe bril op, liep bij Hans Anders de deur uit, wil op mijn fiets stappen, en stap naaast de trapper.

Effe wennen. Levensgevaarlijk als je dat niet binnenshuis doet.
Haha, die sprietjes en takjes ineens zien herken ik. Heerlijk toch, dat het allemaal weer zo helder is? Nou zie ik helemaal niks meer zonder bril of lenzen, maar vroeger was dat heel anders.

Bedankt voor de opmerkingen over belastingaftrek. Ik denk alleen dat het voor mij niet opgaat. Ik mag dit keer namelijk ook weer mijn lenzen declareren bij de verzekering.
Heb zelf zowel lenzen als een bril.

Een paar jaar geleden moest en zou ik lenzen, wat mij ook aangeraden werd, nadat ik al 5 jaar een bril droeg.

Ivm de bolling van mn ogen werd ik verplicht om harde lenzen te nemen. Tot op heden heb ik er nog nooit spijt van gehad.

Hoewel ik nu, tijdens mn zwangerschap, veel meer mn bril op heb.

Je hebt tegenwoordig brillen in alle soorten en maten, in alle prijsklassen. Kortom, keuze zat.
Ik heb toevallig vandaag een nieuwe bril gekocht. Montuur kostte EUR 175 en de glazen EUR 79,50 per stuk. Maar ik krijg er 10% korting op, omdat ik een (soort van) klantenkaart heb.

Glazen waren er overigens vanaf 49,50 per stuk, maar deze waren kwalitatief beter (ontspiegeling, anti-reflecterend en ogen beter zichbaar etc).
Je kunt bij Hans Anders ook een soort abonnement nemen waardoor je in 1 of 2 jaar spaart voor een nieuwe bril. Dan kost het niet in 1 klap zoveel geld.
quote:Maleficent schreef op 18 november 2008 @ 16:00:

dat had ik ook Hanke, ik zag voor het eerst alle kleine takjes van de bomen. En de steentjes in de muren. Ik was toen nog een kind dus ik was enorm verbaasd. Ik kan me dat nog goed herinneren.Ja, inderdaad. Grassprietjes en takjes en bladeren van bomen! Er ging een wereld voor me open
Als je niet van plan bent om vaak een nieuwe bril te kopen, is dat goedkoper dan lenzen. Maar als je sterkte nog mocht veranderen is lenzen misschien een optie anders moet je steeds nieuwe glazen kopen.

Lenzen kosten mij 100 euro per half jaar, dus reken maar uit....
[quote]steph schreef op 18 november 2008 @ 15:56:

Lief heeft gisteren een nieuwe bril moeten hebben en die kostte 280. Het geld zit hem in het montuur, niet in de glazen.

quote]

Da's niet altijd zo, met de sterkte van TO valt het idd wel mee, maar mijn man heeft flink prijzige glazen nodig, elke aanbieding valt in het niet door zijn dure glazen. Gelukkig hebben we een goede vergoeding van de zorgverzekeraar.
Hier kan je meer lezen over een bril en de belasting! Je moet hem dan wel dit jaar nog kopen.

http://www.geldenrecht.nl...ld_toe_hoe_werkt_dat.html
Had ik het toch goed. Maar helaas kom ik never nooit niet aan dat bedrag, aangezien mijn verzekering ook nog wat vergoedt. Als ik het eerder had geweten had ik vorig jaar mijn lenzen gedeclareerd bij de verzekering, zodat dat bedrag er al niet meer was.
Ik heb aan één kant -8 en de andere -6.5 maar mooi dat ik gewoon lenzen draag hoor! Kost me EUR 13.95 per maand bij de Pearle.
ik zie ook al jaren slecht maar vind het niet storend omdat ik het gewend ben denk ik.. en heb nu sinds een paar jaar een bril voor tv kijken want anders kan ik de ondertiteling gewoon niet lezen..

afgelopen zomer vakantie (kroatië) had ik 's avonds een keer hoofdpijn en zette mijn bril op en toen ontdekte ik voor de aller eerste keer echt de sterren!

Ik wist niet dat het zo klein was.. alsof er met een punaise in de hemel is geprikt.. (zonder bril zag ik altijd wazige puntjes en vond dr niet veel moois aan) maar nu kijk ik dolgraag met mijn bril 's avonds naar de sterren
Lenzen hoeven niet duur te zijn. Ik heb harde lenzen en ben eigenlijk vergeten wat ze kosten in aanschaf. Wel weet ik dat ik nu al 4 jaar met de huidige doe en de vorige heb ik 5 jaar gedragen.
anoniem_26859 wijzigde dit bericht op 18-11-2008 17:18
Reden: fouten
% gewijzigd
Lenzen, ga voor lenzen! Laat je geen zachte lenzen (maand of jaarlenzen) aansmeren maar ga voor de zuurstofdoorlatende HARDE lenzen. Kosten lenzen met aanmeten ongeveer 230 euro. Schoonmaken doe je met babyshampoo (met zachte lenzen kan dat dus NIET) en bewaarvloeistof kost rond de 8 euro voor 3 maanden.

Goedkoper dan een bril en ook aftrekbaar bij de belasting. Ziektekostenverzekeraar zal ook de lenzen eens per 2 jaar vergoeden maar dit moet je even op je polis nakijken.

lenzen kunnen wel 5 jaar meegaan! Je ogen gaan overigens minder snel achteruit dan als je een bril neemt.
Inderdaad, harde lenzen zijn meestal voordeliger in aanschaf omdat je er jaren mee kan doen. Zachte lenzen kunnen soms heel goedkoop zijn (denk aan drogist, of goedkope opticiën). Maar kijk alsjeblieft wel uit met zachte lenzen. Niet elke opticiën heeft een optometrist in dienst. Hij/zij is degene die het beste lenzen kan aanmeten. Er komt namelijk nogal wat bij kijken. Ketens zoals Hans Anders werken maar met een of twee maten lenzen, waardoor ze niet bij iedereen goed passen. Dit kan vervelende problemen tot gevolg hebben, soms zelfs zo erg dat je uiteindelijk geen lenzen meer kan dragen.

Laat je dus goed voorlichten door een professional.
Ik heb harde lenzen geprobeerd... Wat een drama! Helaas ging het niet goed bij mij. Maar anders had ik ze graag gehad. Nu heb ik al jaren zachte siliconen lenzen van Ciba Vision. Nog nooit problemen mee gehad. Ze scheuren niet, worden niet vet... Ideaal.
Ik gebruik wel vloeistof voor harde zuurstofdoorlatende lenzen maar die kost maar een paar euro bij de drogist. Gewoon eigen merk en combinatievloestof.

Daarnaast vervang ik de vloeistof niet als de fles nog niet op is. Vind ik echt zonde.
Naar Hans Anders zou ik niet gaan. Krijgen een interne opleiding en ik weet van iemand dat het niveau niet erg denderend is. Het beste kun je naar een opticien gaan die niet is aangesloten bij een keten. Dat zijn meestal de besten... Die moeten het van hun klantvriendelijk en professionaliteit hebben om hun naam hoog te houden.
Ik had jaren lang harde lenzen. De nieuwe opticien wilde mij perse aan de zachte lenzen hebben. (bracht hem natuurlijk veel meer op) Ik heb er verschillende geprobeerd maar kon er niet aan wennen. Bij elke soort kreeg ik een soort waas voor mijn ogen, leek wel opgedroogd traanvocht.

Gelukkig heb ik mijn harde lenzen weer en ben er al bijna 26 jaar gelukkig mee.
Bij mij dus precies andersom! Die krengen bleven maar zakken naar beneden. Alsof er iets raars in m'n oog zat.

Als ik geen siliconen lenzen heb, dan zie ik ook wazig hoor. Ik heb wel eens goedkopere geprobeerd. Allemaal van die halo's. (Verwend oog?)
Als je niet veel te besteden hebt dan is Hans Anders een goede keuze. Ik draag al jaren naar volle tevredenheid hun brillen, heb nooit problemen met ze gehad en zie er prima mee. Ik heb vanwege mijn sterkte (bijna -8) wel extra superdunne glazen wat ¤ 25 extra per glas kost, maar dat heeft TO niet nodig. De aanvullende verzekering vergoed doorgaans wel een gedeelte van de kosten, maar waarschijnlijk moet je toch eerst je verplicht eigen risico betalen (?), tenzij je daar door vorige ziektekosten uiteraard al aan zit. Weet iemand dat, of een bril ook onder het verplichte eigen risico valt?
quote:hanke321 schreef op 18 november 2008 @ 15:58:

Toen ik de eerste keer een brilletje kreeg aangemeten merkte ik dat gras niet alleen maar een grote groene vlakte was, maar dat gras bestaat uit sprietjes!

Er ging een wereld voor me open

Ha, dat had ik ook, heel heel lang geleden.

Ineens kon ik de tekst op het schoolbord lezen!

Maar ik kan me nog heel goed herinneren hoe ik ervan baalde dat ik een bril moest! Vreselijk!

Ik wilde er eigenlijk niet eens een gaan uitzoeken..

Zo gauw het kon (met 18 of zo, geloof ik) heb ik lenzen genomen. En dat bevalt nog steeds goed.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Harde zuurstofdoorlatende lenzen, trouwens.

En gewoon vloeistof van de drogist.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Een bril staat mij gelukkig erg leuk.

Al kan ik niet alle monturen dragen. Bij sommige modellen komen er alleen maar vrouwen op me af . En ik ga voor de mannetjes....
quote:bosaapje schreef op 18 november 2008 @ 17:27:

Naar Hans Anders zou ik niet gaan. Krijgen een interne opleiding en ik weet van iemand dat het niveau niet erg denderend is. Het beste kun je naar een opticien gaan die niet is aangesloten bij een keten. Dat zijn meestal de besten... Die moeten het van hun klantvriendelijk en professionaliteit hebben om hun naam hoog te houden.Een vriend van ons, die is begonnen bij Hans Anders en heeft een opleiding moeten volgen van 3 jaar met de nodige tentames en exames toen hij het predikaat Opticien kreeg opgespeld hoor! En ik hoor van meer opticiens dat de opleiding bij HA gewoon heel goed is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven