Gezondheid alle pijlers

ik moet een bril..

18-11-2008 15:44 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben net bij de opticien geweest en ik heb -1.00 en -1.75, ze zei dat ik dan wel een bril moet.

Ben ik nou bij of verziend?

Was eigenlijk wel geschrokken, had t toch niet verwacht.
En wat kost een bril eigenlijk..?
- is bijziend (je kan dichtbij goed zien)

+ is verziend (dan kan je ver goed zien)

je kan met deze sterkte ook prima lenzen dragen hoor!
Stressed is just desserts spelled backwards
Bijziend. Brillen kosten van 40 euro ofzo tot eh hoe duur je het wil maken.

Ik heb ook een bril, maar draag 'm alleen als niemand kijkt (of als ik slimmer wil lijken). Ik ben verziend en mijn bril kostte geloof ik 230 euro in de uitverkoop. Maar ik moest een Gucci hebben
Ach, dat is toch helemaal niet erg? Er zijn erg leuke modellen te koop en met jouw sterkte ziet het er nog mooi uit. Ik heb zelf -11,75 aan beide kanten, dan krijg je echt jampoteffect als je een bril opzet (kleine varkensoogjes enzo). Maar bij jou zal dat absoluut niet het geval zijn. Ik denk ook dat er een wereld voor je open gaat!

O ja, je kan ook altijd lenzen nemen. Pas wel op dat je dan bij een goede optometrist terecht komt. Niet elke opticiën is even goed met lenzen.
Mijn bril kostte 500 euro. Het is een Diesel met de dunste glazen die er zijn (en nog ziet het er niet uit)! Mijn lenzen kosten 179 euro per half jaar.

Maar voor jou zal dat echt veel minder zijn, je valt waarschijnlijk in de goedkoopste categorie.
Je moet niks. Maar... als je last hebt van hoofdpijn, of je zicht is niet goed als je autrijdt, dan lijkt het me verstandig om een bril of contactlenzen te kopen.

Wat het kost? Nou de goedkoopste kun je bij Hans Anders krijgen. Verder kun je het zo duur maken als je wilt. Zie hierboven. Bij sommige opticiens krijg je korting als je bij een aangesloten zorgverzekering klant bent.

Dit is trouwens het laatste jaar dat je je brilaanschaf af kunt trekken van de belasting. Mijn aanschaf vorig jaar heb ik ook opgegeven , heb trouwens geen dure gekocht.
heb je ook een aanvullende verzekering, dan krijg je ook een vergoeding.

maandag heeft mijn vriend een nieuwe bril gehaald en hij krijgt 200 euro vergoedt.

bij pearl krijg je nu een 2e bril gratis en bij hans anders is een enkelvoudige bril nu 100 euro.

je kan het zo duur maken als je zelf wilt wil je glas of kunststof, ontspiegelend of niet, meekleurend of niet, merkbril of eigen merk.
quote:Digitalis schreef op 18 november 2008 @ 15:46:

Bijziend. Brillen kosten van 40 euro ofzo tot eh hoe duur je het wil maken.

Ik heb ook een bril, maar draag 'm alleen als niemand kijkt (of als ik slimmer wil lijken). Ik ben verziend en mijn bril kostte geloof ik 230 euro in de uitverkoop. Maar ik moest een Gucci hebben Idem want Prada
Bij Hans Anders ben je voor 100 euro klaar. Maar ook met die sterkte gaat er een wereld voor je open als je je eerste bril krijgt. De wereld is ineens zoveel scherper!
Er schijnt wel een maar te zitten aan die belastingaftrek... Als je verzekering het vergoedt mag je dat deel niet aftrekken van de belasting. En het bedrag zit aan een minimum gebonden, geloof ik.

Maar hoe het precies zit snap ik niet zo goed... Wie wel?
Ik snap eigenlijk niet zo goed dat je er van geschrokken bent. Er zijn veel ergere dingen dan een bril hoor.
quote:Star schreef op 18 november 2008 @ 15:53:

[...]

Idem want Prada Idem maar dan Diesel
quote:Star schreef op 18 november 2008 @ 15:53:

[...]

Idem want Prada Dat heb ik met mijn zonnebril. Een DKNY. Gewoon zo mooi!
Ha, Prada is ook mooi. Bij mij ging er 50% vanaf!

Nah weet je, ik heb iets van +1.50/1.75 maar ik zie wel ok. Ik vind een bril niet mooi staan (kan wel leuk zijn voor een keer) en ik vind andere mensen ook niet mooi als ik mijn bril op heb
Ja, dit jaar is het laatste jaar dat het belastingaftrekbaar is. Vraag me niet hoe, hoorde het gisteren ook pas.

Ik kan via het VGZ om de twee jaar een gratis bril krijgen bij Hans Anders. Dat doe ik alleen als ik minder ga zien.

Lief heeft gisteren een nieuwe bril moeten hebben en die kostte 280. Het geld zit hem in het montuur, niet in de glazen.

Rammetje, ik weet niet hoe je verzekerd bent maar via Pearle krijg je altijd iets ervan af, dus kijk even welk soort verzekering je hebt, neem de polis mee!
Vent heeft er een van Armani, maar daar staat dat merk er zo opvallend op dat iedereen vraagt of hij er aandelen van heeft.
Bedankt voor jullie tips,

Ik had het gewoon niet verwacht, en daarom schrok ik er wel even van. Natuurlijk, een bril (of lenzen) is niet het ergste wat er is, maar het is wel erg wennen om jezelf met een bril te zien.

Weet niet of ik dat nou zo leuk vindt.

En, ook weer geld uitgeven, terwijl ik het momenteel krap heb. Ik zal eens bij mn zorgverzekeraar informeren. Dus maar geen gucci of prada voor mij..

Of misschien toch lenzen, dat is dus ook nog een optie.
Toen ik de eerste keer een brilletje kreeg aangemeten merkte ik dat gras niet alleen maar een grote groene vlakte was, maar dat gras bestaat uit sprietjes!

Er ging een wereld voor me open
quote:Ring1981 schreef op 18 november 2008 @ 15:53:

Er schijnt wel een maar te zitten aan die belastingaftrek... Als je verzekering het vergoedt mag je dat deel niet aftrekken van de belasting. En het bedrag zit aan een minimum gebonden, geloof ik.

Maar hoe het precies zit snap ik niet zo goed... Wie wel?Klopt, als je verzekering je bril vergoedt, dan mag je het niet opgeven bij belastingopgave.
dat had ik ook Hanke, ik zag voor het eerst alle kleine takjes van de bomen. En de steentjes in de muren. Ik was toen nog een kind dus ik was enorm verbaasd. Ik kan me dat nog goed herinneren.
Ring, ik had het formulier buitengewone ziektenkosten. En omdat ik al wat aftrekposten had, kwam ik ruimschoots de drempel over. Idd. wat de ziektekostenverzekering vergoedt, kun je niet nog eens van de fiscus terugkrijgen.
Ik ben eens de trap afgelazerd. Ik had voor het eerst mijn bril buiten mijn stulpje op, en zag net iets te scherp. Klabam. Bril heeft het overigens overleefd.
Ja maleficent, en ik had geen hoofdpijn meer. Dat scheelde ook een hoop.

Had -raar misschien- dezelfde opluchting toen ik schoenen kocht die me geen pijn aan mijn voeten meer bezorgden. Kreeg ik ook meer energie van. Shoppen zonder morren daarna. Dat wil elke vrouw toch?!

Nou de centjes ervoor nog.
Specsavers, met jouw sterkte krijg je de glazen gratis, en ze hebben voor elk budget een bril. Maar het loont wel om er wat meer aan uit te geven, want die brillen zijn wat mooier en blijven mooier.

Ik heb min -6 aan beide ogen, dus heb helemaal niks aan die gratis glazen, ik was geloof ik 350 euro kwijt.

Succes ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven