Ik weet het niet..
woensdag 24 augustus 2011 om 15:58
Wij kunnen niet voor jou beslissen of je een kind wilt... Ik zou zelf abortus doen. In m'n eigen, maar ook in jouw situatie. Je bent 21 (net zo oud als ik), je vriend wil geen kind en je begint net aan je carriere.
Anderzijds, als je écht wilt is natuurlijk alles mogelijk, maar dat is nou precies de vraag...
Anderzijds, als je écht wilt is natuurlijk alles mogelijk, maar dat is nou precies de vraag...
woensdag 24 augustus 2011 om 16:00
De vraag die er eigenlijk speelt wil ik een kind opvoeden zonder mijn vriend.
Dus je vriend en waarschijnlijk baan opgeven voor een kind?
Serieus waarom zou je niet eerst testen alvorens je zo druk te maken? Je hoeft de uitslag toch niet meteen te bespreken met iedereen, kun je een vriendin in vertrouwen nemen?
Dus je vriend en waarschijnlijk baan opgeven voor een kind?
Serieus waarom zou je niet eerst testen alvorens je zo druk te maken? Je hoeft de uitslag toch niet meteen te bespreken met iedereen, kun je een vriendin in vertrouwen nemen?
woensdag 24 augustus 2011 om 16:03
nou ik denk dat je eerst moet w88 tot je een test hebt gedaan. Ik weet niet hoe dat met zo een ring werkt qua menstruatie maar normaal kun je al heel snel testen, met 1 dag over tijd.
Alleen al het feit dat je vriend geen kinderen wil betekend dus dat je er alleenb voor staat als je wel zwanger bent en na bevalling. Wil je dat?
Opvoeden kan soms heel erg zwaar zijn maar ook erg leuk.
Hoe ga je met de eerste abortus om? Sta je daar nu nog volledig achter of heb je tocgh wel een beetje spijt?
Ik moet eerlijk zeggen, met kinderen carriere maken is lastiger, natuurlijk wel mogelijk maar het is wat je wil.
Er zijn gezinnen waarin ouders 50 uur per week werken en de kids volledige dagen in de opvang zitten. Wil je dat?
Je kunt natuurlijk ook parttime gaan werken.
Ik zou het in ieder geval niemand vertellen voordat je keuze vast staat. Die keuze moet je namelijk alleen maken. het is wat jij wil en niet wat wij vinden
Alleen al het feit dat je vriend geen kinderen wil betekend dus dat je er alleenb voor staat als je wel zwanger bent en na bevalling. Wil je dat?
Opvoeden kan soms heel erg zwaar zijn maar ook erg leuk.
Hoe ga je met de eerste abortus om? Sta je daar nu nog volledig achter of heb je tocgh wel een beetje spijt?
Ik moet eerlijk zeggen, met kinderen carriere maken is lastiger, natuurlijk wel mogelijk maar het is wat je wil.
Er zijn gezinnen waarin ouders 50 uur per week werken en de kids volledige dagen in de opvang zitten. Wil je dat?
Je kunt natuurlijk ook parttime gaan werken.
Ik zou het in ieder geval niemand vertellen voordat je keuze vast staat. Die keuze moet je namelijk alleen maken. het is wat jij wil en niet wat wij vinden
woensdag 24 augustus 2011 om 16:06
Je hebt er in principe voor gekozen om het krijgen van kinderen zo veel mogelijk te voorkomen (dmv nuvaring). Tot het moment dat je er achter kwam dat je eventueel zwanger zou zijn was je er van overtuigd dat dit niet het moment was om een kind te krijgen.
Ik denk dat er aan die situatie niet heel veel verandert is, daarom klinkt abortus mij logische in de oren.
Ik denk dat er aan die situatie niet heel veel verandert is, daarom klinkt abortus mij logische in de oren.
woensdag 24 augustus 2011 om 16:17
Het is fijn dat je vriends keuze vast staan, maar het is (als je zwanger bent) toch echt ook van hem.
Ik zou eerst je maar even testen ( eventueel naar HS voor bloedtest die zijn dacht ik sneller dan zn stick omdat je daarvoor al veel meer hormonen aan moet maken. Bij mijn zwangerschap (zie mijn topic) waren alle 3 de sticks negatief, maar was dus wel zwanger)
Kijk eerst of er idd een positieve uitslag komt, anders ga je nu discussies voeren etc die nog niet nodig zijn?
Wil je vriend dan geen kinderen of niet nu?
Ik zou eerst je maar even testen ( eventueel naar HS voor bloedtest die zijn dacht ik sneller dan zn stick omdat je daarvoor al veel meer hormonen aan moet maken. Bij mijn zwangerschap (zie mijn topic) waren alle 3 de sticks negatief, maar was dus wel zwanger)
Kijk eerst of er idd een positieve uitslag komt, anders ga je nu discussies voeren etc die nog niet nodig zijn?
Wil je vriend dan geen kinderen of niet nu?
woensdag 24 augustus 2011 om 16:23
Als er één ding is wat ik heb geleerd mbt keuzes maken, is goed om stil te staab bij het gevoel over keuzes die je hebt;
1. Je wil de baby houden; wordt je hier blij van of verdrietig?
2. Je besluit de baby niet te houden; wordt je hier blij van of verdrietig?
Het klinkt misschien wat simpel, maar het gaat erom dat je op zo'n moment stilstaat bij puur dat ene gevoel; wil ik dit?
Er komt namelijk zoveel 'ruis' omheen; mening vriend, mening (in dit geval) forummers, mening omgeving, werk, etcetera.
Het gaat erom wat jij wil, voor al het andere valt een oplossing te bedenken.
Ik wens je veel wijsheid toe, mocht je zwanger blijken te zijn!
1. Je wil de baby houden; wordt je hier blij van of verdrietig?
2. Je besluit de baby niet te houden; wordt je hier blij van of verdrietig?
Het klinkt misschien wat simpel, maar het gaat erom dat je op zo'n moment stilstaat bij puur dat ene gevoel; wil ik dit?
Er komt namelijk zoveel 'ruis' omheen; mening vriend, mening (in dit geval) forummers, mening omgeving, werk, etcetera.
Het gaat erom wat jij wil, voor al het andere valt een oplossing te bedenken.
Ik wens je veel wijsheid toe, mocht je zwanger blijken te zijn!
This is not kosher!
woensdag 24 augustus 2011 om 16:41
Hier nog een nuvaring gebruikster.
Bij mij ligt het er na de seks ook vaak uit. Dus sowieso na de seks ALTIJD checken of het nog op zn plek zit en anders meteen weer in doen.
Dat even terzijde, want daar zit je ws niet op te wachten.
Als ik in mijn ringvrije periode zit, heb ik dezelfde klachten: pukkels, zere/gespannen borsten en tepels en nog veel meer. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat de klachten die je hebt ook gewoon horen bij het feit dat de ring eruit is.
Wat bedoel je met een dag te laat de morningafterpil ingenomen hebben? Een dag na de 72 uur, of niet meteen de volgende morgen?
Misschien moet je inderdaad even kalmeren en rustig een test doen.
Alleen de test geeft je natuurlijk uitsluitsel.
Succes ermee!
Bij mij ligt het er na de seks ook vaak uit. Dus sowieso na de seks ALTIJD checken of het nog op zn plek zit en anders meteen weer in doen.
Dat even terzijde, want daar zit je ws niet op te wachten.
Als ik in mijn ringvrije periode zit, heb ik dezelfde klachten: pukkels, zere/gespannen borsten en tepels en nog veel meer. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat de klachten die je hebt ook gewoon horen bij het feit dat de ring eruit is.
Wat bedoel je met een dag te laat de morningafterpil ingenomen hebben? Een dag na de 72 uur, of niet meteen de volgende morgen?
Misschien moet je inderdaad even kalmeren en rustig een test doen.
Alleen de test geeft je natuurlijk uitsluitsel.
Succes ermee!
woensdag 24 augustus 2011 om 16:43
Wanneer kun je testen ovchipkaart? Dan weet je ook of je een reden hebt om je druk te maken.
Ik heb het idee dat je emoties enigzins vertroebeld zijn door de abortus uit je verleden. Je zegt dat je geen kind wil, maar ook geen abortus. Wellicht is het een optie om contact op te nemen met het FIOM. Misschien ook wel als je niet zwanger bent, zij kunnen namelijk ook begeleiden bij de verwerking van een abortus. Zij zouden je misschien ook wel kunnen helpen met het uitvogelen van je gevoe mbt een eventuele zwangerschap.
Ik heb het idee dat je emoties enigzins vertroebeld zijn door de abortus uit je verleden. Je zegt dat je geen kind wil, maar ook geen abortus. Wellicht is het een optie om contact op te nemen met het FIOM. Misschien ook wel als je niet zwanger bent, zij kunnen namelijk ook begeleiden bij de verwerking van een abortus. Zij zouden je misschien ook wel kunnen helpen met het uitvogelen van je gevoe mbt een eventuele zwangerschap.
This is not kosher!
woensdag 24 augustus 2011 om 16:55
quote:ovchipkaart schreef op 24 augustus 2011 @ 16:34:
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik weet niet wat ik wil, aan de ene kant denk ik echt neeeeee!! ik wil het nog lang niet.
Maar aan de andere kant, wil ik ook geen abortus meer doen.
"Maar aan de andere kant, wil ik ook geen abortus meer doen."
is heel iets anders dan "Maar aan de andere kant wil ik wél heel graag een kind."
Zoals ik je lees wil je dus nú geen kind..
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik weet niet wat ik wil, aan de ene kant denk ik echt neeeeee!! ik wil het nog lang niet.
Maar aan de andere kant, wil ik ook geen abortus meer doen.
"Maar aan de andere kant, wil ik ook geen abortus meer doen."
is heel iets anders dan "Maar aan de andere kant wil ik wél heel graag een kind."
Zoals ik je lees wil je dus nú geen kind..