ik weet sinds vrijdag dat ik seropositief ben

maandag 7 juni 2010 om 17:02
Ach lieverd dat moet moeilijk zijn om te horen. En daar mag je ook best bij stil staan.
Ik hoop dat je goed wordt begeleid. Weet iemand het IRL?
Je kunt tegenwoordig oud worden met HIV zeker als blijkt dat je goed reageert op de medicatie. Waarschijnlijk is je dat ook verteld maar het is goed om je dat ook te beseffen.
Had je klachten waardoor je getest werd of was het routine?
Ik hoop dat je goed wordt begeleid. Weet iemand het IRL?
Je kunt tegenwoordig oud worden met HIV zeker als blijkt dat je goed reageert op de medicatie. Waarschijnlijk is je dat ook verteld maar het is goed om je dat ook te beseffen.
Had je klachten waardoor je getest werd of was het routine?

maandag 7 juni 2010 om 17:05
Er is echt geen reden om je te schamen. Natuurlijk was het niet slim om zonder condoom seks te hebben maar je word nu al heel heel hard "gestraft" door je lichaam. Je hoeft jezelf niet nog eens extra te straffen. En andere hoeven dat ook niet te doen.
Aan wie wil je het het eerste vertellen als je er aan toe bent?
Aan wie wil je het het eerste vertellen als je er aan toe bent?
maandag 7 juni 2010 om 17:05
quote:fashionvictim schreef op 07 juni 2010 @ 17:01:
Was er een speciale reden dat je je ging laten testen? Had je al vermoedens of is dit je overvallen toen je "zomaar" een routine test moest doen voor bijv. de verzekering ofzo?
Ik me laten testen omdat ik dat belangrijk vind en ging dat ook doen met de verwachting dat er niks aan de hand is.
Zo wild is mijn leven nou niet.
toch gevoel in mijn achterhoofd dat ik paar keer onveilige sex had gehad
Was er een speciale reden dat je je ging laten testen? Had je al vermoedens of is dit je overvallen toen je "zomaar" een routine test moest doen voor bijv. de verzekering ofzo?
Ik me laten testen omdat ik dat belangrijk vind en ging dat ook doen met de verwachting dat er niks aan de hand is.
maandag 7 juni 2010 om 17:06
quote:moetmijnverhaalkwijt schreef op 07 juni 2010 @ 16:46:
ik schrijf hier onder een andere naam maar wil niet herkend worden.
Vrijdag heb ik te horen gekregen dat ik seropositief ben. Weet niet wat ik moet zit er doorheen en durf het niet te vertellen.
Sterkte meid!!'
Hier alles schrijven wat je wilt,maar probeer ook rl iemand te vinden waar je je veilig bij voelt en die je dingen kunt vertellen.
Zijn trouwens vaak onverwachte mensen waar je opeens veel bij terecht kunt.
Probeer eens via de huisarts of er misschien ook lotgenoot groepjes zijn? of misschien op internet?
Dingen delen is heel belangrijk.
ik schrijf hier onder een andere naam maar wil niet herkend worden.
Vrijdag heb ik te horen gekregen dat ik seropositief ben. Weet niet wat ik moet zit er doorheen en durf het niet te vertellen.
Sterkte meid!!'
Hier alles schrijven wat je wilt,maar probeer ook rl iemand te vinden waar je je veilig bij voelt en die je dingen kunt vertellen.
Zijn trouwens vaak onverwachte mensen waar je opeens veel bij terecht kunt.
Probeer eens via de huisarts of er misschien ook lotgenoot groepjes zijn? of misschien op internet?
Dingen delen is heel belangrijk.
maandag 7 juni 2010 om 17:06
Uit je opmerking "geen wild sexleven" neem ik aan dat je via seks besmet bent. Weet je door wie? Of heb je daarover vermoedens? Denk je dat diegene het zelf weet? Zo ja, is het dan een optie om daarmee te praten? En zo nee, heeft de huisarts iets gezegd over begeleiding etcetera? Want dan zal je diegene ook moeten gaan inlichten, had je daar over nagedacht?
Daar wil je misschien nog helemaal niet aan denken, bedenk ik nu. Maar ik probeer ook maar met je mee te denken over wat er allemaal op je pad komt.
Daar wil je misschien nog helemaal niet aan denken, bedenk ik nu. Maar ik probeer ook maar met je mee te denken over wat er allemaal op je pad komt.
Am Yisrael Chai!
maandag 7 juni 2010 om 17:07
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 07 juni 2010 @ 17:05:
Er is echt geen reden om je te schamen. Natuurlijk was het niet slim om zonder condoom seks te hebben maar je word nu al heel heel hard "gestraft" door je lichaam. Je hoeft jezelf niet nog eens extra te straffen. En andere hoeven dat ook niet te doen.
Aan wie wil je het het eerste vertellen als je er aan toe bent?ik weet het niet. eerst alles zelf op een rijtje krijgen
Aan wie wil je het het eerste vertellen als je er aan toe bent?ik weet het niet. eerst alles zelf op een rijtje krijgen
maandag 7 juni 2010 om 17:07
maandag 7 juni 2010 om 17:11
quote:moetmijnverhaalkwijt schreef op 07 juni 2010 @ 17:05:
[...]
Ach meissie, dan is het wel helemaal rauw op je dak komen vallen.
Ik heb hier een nummer voor je wat je tot vanavond 10 uur kunt bellen, dat is van de hiv vereniging nederland en je krijgt dan iemand aan de telefoon die zelf ook hiv heeft. Misschien helpt je dat om even te janken, te schelden, vragen te stellen, te praten met iemand die weet waar je doorheen gaat.
tel: 020 - 689 25 77, ma - di - do - vrij (niet op woensdag) van 14.00 - 22.00 uur.
Je kan anoniem bellen.
[...]
Ach meissie, dan is het wel helemaal rauw op je dak komen vallen.
Ik heb hier een nummer voor je wat je tot vanavond 10 uur kunt bellen, dat is van de hiv vereniging nederland en je krijgt dan iemand aan de telefoon die zelf ook hiv heeft. Misschien helpt je dat om even te janken, te schelden, vragen te stellen, te praten met iemand die weet waar je doorheen gaat.
tel: 020 - 689 25 77, ma - di - do - vrij (niet op woensdag) van 14.00 - 22.00 uur.
Je kan anoniem bellen.
Am Yisrael Chai!
maandag 7 juni 2010 om 17:11
Wat een schok zeg!
Ik snap dat je heel erg geschrokken bent...
Wel hoop ik dat je snel over je schaamte heen komt en er gewoon met je omgeving over kan praten.
HIV is naar mijn mening geen taboe meer. Mits je ergens op de bible belt woont.
Ik ken (nog) geen vrouwen die besmet zijn maar wel meerdere jongens.
En die zijn gewoon onderdeel van een vriendenclub. Niemand doet raar.
Het is fijn voor hen dat ze er gewoon over kunnen praten.
Over de gevolgen maar ook over de behandeling.
Seropositief zijn is gelukkig geen doodvonnis meer.
Toch snap ik heel goed dat je er doorheen zit.
En dat je heel veel vragen hebt.
Ik hoop dat je steun kan vinden in je omgeving.
Sterkte!!!
Ik snap dat je heel erg geschrokken bent...
Wel hoop ik dat je snel over je schaamte heen komt en er gewoon met je omgeving over kan praten.
HIV is naar mijn mening geen taboe meer. Mits je ergens op de bible belt woont.
Ik ken (nog) geen vrouwen die besmet zijn maar wel meerdere jongens.
En die zijn gewoon onderdeel van een vriendenclub. Niemand doet raar.
Het is fijn voor hen dat ze er gewoon over kunnen praten.
Over de gevolgen maar ook over de behandeling.
Seropositief zijn is gelukkig geen doodvonnis meer.
Toch snap ik heel goed dat je er doorheen zit.
En dat je heel veel vragen hebt.
Ik hoop dat je steun kan vinden in je omgeving.
Sterkte!!!
maandag 7 juni 2010 om 17:12
Tegenwoordig is seropositief zijn heel anders dan pak 'm beet tien jaar geleden. De kans is volgens mij zelfs vrij groot dat je in goede gezondheid heel oud wordt (en wie weet de introductie van de remedie meemaakt ).
Voor nu is het natuurlijk een verschrikkelijke schok. Veel sterkte met incasseren dus. En fijn dat je de eerste stap om je gevoel onder woorden te brengen hier durft te zetten.
Voor nu is het natuurlijk een verschrikkelijke schok. Veel sterkte met incasseren dus. En fijn dat je de eerste stap om je gevoel onder woorden te brengen hier durft te zetten.
maandag 7 juni 2010 om 17:18
quote:moetmijnverhaalkwijt schreef op 07 juni 2010 @ 17:11:
ik heb wel een vermoeden van wie ik het heb geen contact meer me ook geen idee hoe ik met hem in contact moet komen
Dat lijkt me van later zorg. Daar kunnen mensen je tzt ook wel mee helpen.
Ga je dat nummer bellen wat ik je heb gegeven? En denk je snel naar je ouders te gaan? Heb je een goed contact met je ouders? Of broers of zussen?
ik heb wel een vermoeden van wie ik het heb geen contact meer me ook geen idee hoe ik met hem in contact moet komen
Ga je dat nummer bellen wat ik je heb gegeven? En denk je snel naar je ouders te gaan? Heb je een goed contact met je ouders? Of broers of zussen?
Am Yisrael Chai!
maandag 7 juni 2010 om 17:19
Allereerst een
En wellicht een klein hart onder de riem. Iemand die ik ken heeft mij jaren geleden verteld seropositief te zijn. Dat bleek ze achteraf al enkele jaren. De toenmalige sekspartner kwam er na jaren achter en heeft haar ingelicht zodat ze zich ook kon testen. Helaas ook seropositief en pas 'laat' met medicijnen kunnen beginnen door late constatering. Denk dat ze inmiddels al wel 15 jaar of langer positief is. Heeft de juiste medicijnen, geen enkele bijwerking en leeft zoals ze leefde m.u.v. beschermde seks met haar partner.
Ze heeft een beperkt aantal mensen in haar omgeving ingelicht.
Ik snap dat je eerst die enorme klap een beetje op een rijtje moet krijgen en dat je daarna, wellicht met iemand/begeleider erbij, voldoende moed krijgt om wat mensen in te lichten.
En wellicht een klein hart onder de riem. Iemand die ik ken heeft mij jaren geleden verteld seropositief te zijn. Dat bleek ze achteraf al enkele jaren. De toenmalige sekspartner kwam er na jaren achter en heeft haar ingelicht zodat ze zich ook kon testen. Helaas ook seropositief en pas 'laat' met medicijnen kunnen beginnen door late constatering. Denk dat ze inmiddels al wel 15 jaar of langer positief is. Heeft de juiste medicijnen, geen enkele bijwerking en leeft zoals ze leefde m.u.v. beschermde seks met haar partner.
Ze heeft een beperkt aantal mensen in haar omgeving ingelicht.
Ik snap dat je eerst die enorme klap een beetje op een rijtje moet krijgen en dat je daarna, wellicht met iemand/begeleider erbij, voldoende moed krijgt om wat mensen in te lichten.
maandag 7 juni 2010 om 17:23
quote:fashionvictim schreef op 07 juni 2010 @ 17:18:
[...]
Ga je dat nummer bellen wat ik je heb gegeven? En denk je snel naar je ouders te gaan? Heb je een goed contact met je ouders? Of broers of zussen?Ga dat nummer zo dadelijk bellen! hier heb ik wat aan
[...]
Ga je dat nummer bellen wat ik je heb gegeven? En denk je snel naar je ouders te gaan? Heb je een goed contact met je ouders? Of broers of zussen?Ga dat nummer zo dadelijk bellen! hier heb ik wat aan