Gezondheid alle pijlers

ik weet sinds vrijdag dat ik seropositief ben

07-06-2010 16:46 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik schrijf hier onder een andere naam maar wil niet herkend worden.

Vrijdag heb ik te horen gekregen dat ik seropositief ben. Weet niet wat ik moet zit er doorheen en durf het niet te vertellen.
Sjee wat heftig voor je, sterkte!

Tip: licht zo snel mogelijk alle mannen met wie je sex hebt gehad in. Zij kunnen zich dan laten testen!

Waarom heb je onveilig gevreeen? In the heat of the moment?

Ondanks alle campagnes over veilig vrijen gebeurt het dus nog steeds. Vind het echt heel lullig voor je, je zult nooit hebben gedacht dat het jou zou overkomen..........pfffffffffffff klote hoor.

Gelukkig is het hebben van HIV nu niet meer op korte termijn dodelijk: de medicatie is heel goed!
Pffff....je moet het maar te horen krijgen...
Ja, dat vind ik echt.
Hoe gaat het nu met je? Is de eerste schok voorbij of zit je nog in dezelfde situatie? Heb je al met iemand in je omgeving of een hulpverlener kunnen praten? Het is wel goed om de tijd te nemen om de juiste persoon uit te kiezen aan wie je het vertelt.

En het is waar, er valt goed met hiv te leven, het is vooral het stempel dat de omgeving er soms op meent te moeten drukken. Het is officieel een chronische ziekte, goed onder controle te krijgen en te houden.

Heel veel sterkte.
Heel veel sterkte meisje en met HIV valt tegenwoordig goed te leven. Hoe kut het ook is!

Er zullen maar weinig mensen zijn die altijd veilige sex hebben gehad, geloof ik niks van...

Heb zelf nogal een wild sexleven gehad en me regelmatig laten testen en eigenlijk is het niet eerlijk dat jij het wel hebt en ik niet maar dat slaat ook nergens op.

Take care!
Je weet toch!
Hoe is het nu met je?
Je weet toch!
Hoe is het nu met je?
Wat een vreselijk nieuws om te krijgen...kan me er geen voorstelling van maken. Ook al denkt iedereen die zich laat testen op een SOA aan deze uitslag.

Ik stuur je een virtule maar daardoor niet minder gemeende

Ik hoop dat je in je omgeving iemand hebt die je kunt vertrouwen. en schrijf hier lekker van je af, blijf niet weg. Je hoeft je nergens voor te schamen!

Nog maar een
Niets is blijvend, behalve de verandering.
Denk dat ze even de boel moet laten bezinken,
Je weet toch!
Vreselijk nieuws voor je zeg. Dat dit je moet overkomen, bah. Hele dikke knuffel
Ik zal ook nog ff mijn bijdrage leveren: beroepsmatig weet ik er weer iets meer vanaf.

Ten eerste: wat k#t dat je de diagnose gekregen hebt, het blijft een beladen ziekte, ik snap dat je moeite hebt je verhaal te delen bij je naasten maar juist nu heb je steun nodig denk ik hoor!

En het positieve: recent is de eerste HIV-patient toegelaten tot een levensverzekering voor een hypotheek. En dat zegt heel wat: namelijk dat het niet meer als dodelijke ziekte wordt gezien maar als een chronische!

Ook, mocht je eventueel later kinderen krijgen, kan dat zodanig gemonitord worden dat er nagenoeg geen kans is op 'verticale/naar je kind' besmetting.

Het enige ongemak is de beladenheid van de ziekte, en dat je met condooms moet vrijen de rest van je leven.

Maar verder liggen bijna alle mogelijkheden nog voor je open!

Toch heel veel sterkte, * knuffel* !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven