Gezondheid alle pijlers

ik weet sinds vrijdag dat ik seropositief ben

07-06-2010 16:46 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik schrijf hier onder een andere naam maar wil niet herkend worden.

Vrijdag heb ik te horen gekregen dat ik seropositief ben. Weet niet wat ik moet zit er doorheen en durf het niet te vertellen.
[quote]thee schreef op 07 juni 2010 @ 17:19:

Allereerst een

En wellicht een klein hart onder de riem. Iemand die ik ken heeft mij jaren geleden verteld seropositief te zijn. Dat bleek ze achteraf al enkele jaren. De toenmalige sekspartner kwam er na jaren achter en heeft haar ingelicht zodat ze zich ook kon testen. Helaas ook seropositief en pas 'laat' met medicijnen kunnen beginnen door late constatering. Denk dat ze inmiddels al wel 15 jaar of langer positief is. Heeft de juiste medicijnen, geen enkele bijwerking en leeft zoals ze leefde m.u.v. beschermde seks met haar partner.

Ze heeft een beperkt aantal mensen in haar omgeving ingelicht.

Ik snap dat je eerst die enorme klap een beetje op een rijtje moet krijgen en dat je daarna, wellicht met iemand/begeleider erbij, voldoende moed krijgt om wat mensen in te lichten.[/quote

fijn te lezen
Jeetje, heel heel veel sterkte gewenst. Ook met het vertellen enzo.
quote:moetmijnverhaalkwijt schreef op 07 juni 2010 @ 17:23:

[...]

Ga dat nummer zo dadelijk bellen! hier heb ik wat aan

Goed zo, het zal je hopelijk goed doen om met een echt persoon te praten. Laat je later nog even weten hoe het met je gaat?

Hou je taai, he.
Am Yisrael Chai!
Wat een shock moet dat zijn voor je . Gelukkig is het met de huidige medicijnen en methodes niet direct einde oefening voor je. Al bied je dat waarschijnlijk schrale troost. Dat nr wat FV heeft gepost heb je hopelijk heel veel aan. Al was het maar omdat je dan met iemand kunt praten die hetzelfde doormaakt als jij doet. Sterkte en hou je taai
Ik weet niet of ik dit moet geloven.
quote:azerbeidzjan schreef op 07 juni 2010 @ 17:52:

Want???

Wat is hier nu ongeloofwaardig aan? Beetje vreemde reactie.
...

Ik weet niet of ik dit moet geloven.want?
quote:Neele01 schreef op 07 juni 2010 @ 17:11:

HIV is naar mijn mening geen taboe meer. Mits je ergens op de bible belt woont.

Wat een dom vooroordeel.

Sterkte TO. FV gaf een fijne tip.

Ik weet niet of ik dit moet geloven.want??? Een vrouw kan niet seropositief zijn?
Heel veel sterkte. Is er iemand irl die je kunt vertrouwen en je verhaal kwijt kan? Heb je een partner, goede vrienden?

Zo zeg!, waar baseer je dat op dan?

MMVK, heel veel sterkte!

Waarom deze reactie nu weer??

TO, heel veel sterkte

Bij twijfelen gewoon een knuffel geven! Wat heb je in vredesnaam te verliezen?

voor moetmijnverhaalkwijt.
Heel veel succes! Je kunt je verhaal altijd kwijt op dit forum. Er is altijd wel iemand die je verhaal wil aanhoren! Sterkte ermee!

@Azerbeidzjan: Jeetje, je gaat toch niet zomaar ergens melden dat je seropositief bent, als dat niet zo is!
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek

Ik weet niet of ik dit moet geloven.En juist door dit soort reacties (en nog ergere reacties) durven mensen het niet te vertellen. Als je dit al niet op een forum kwijt kunt waar dan wel?

Ik weet niet of ik dit moet geloven.Als het niet waar is ben jij de eerste die het zegt.

Als het wel waar is heb je iemand die toch al flink van slag is nog even extra gekwetst. Vind je de kans op optie één echt het gevolg van optie twee waard?

TO, veel sterkte. Laat het bezinken, neem de tijd om voor jezelf uit te zoeken wie je wat wilt vertellen. Lucht je hart hier, er zijn altijd wel lieve forumers online.

This is an unacceptable timeline
Sterkte hoor!
Sterkte!
oe, wat vreselijk voor je. Kan me voorstellen dat je hele wereld op z'n kop staat. Hoop dat je wat hebt aan de goede tip van Fashionvictim. Knuffel.
heel veel sterkte. Ik hoop dat je troost put en hulp krijgt vanuit de hiv vereniging. Probeer je voor te bereiden, bedenk wat je in ieder geval wilt vragen. terugbellen met meer vragen mag natuurlijk altijd.

Ga ook na wie je dit wilt gaan vertellen. Dat hoeft natuurlijk niet meteen, maar pas op dat je niet teveel in jezelf keert. Ik kan me voorstellen dat de diagnose een schok is, en wellicht ook voor je vrienden en familie zal zijn. Probeer ze toch te betrekken bij jouw proces naar acceptatie en bij de medische molen waar je doorheen zult gaan. Je kunt de steun gebruiken en het is voor hen goed om er te kunnen zijn.
!

Wat een schok zeg! Ik kan me voorstellen dat je de boel eerst op een rijtje wil krijgen, voor je verder actie onderneemt. Gebruik vooral het topic om je gedachten te ordenen en je te uiten, als je het niet irl kunt of durft.

Hier zijn altijd mensen die je iig een knuf kunnen geven en met je mee kunnen denken.

Take care!
Sterkte.
Sterkte..

Je kunt en mag hier je verhaal vertellen..

Hoe je je voelt, wat het met je doet. Er is altijd wel iemand voor je..
Heel heftig TO.

Sterkte.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Jee, je vertelt hier waar we stiekem allemaal bang voor zijn.

Sterkte...

Gelukkig zie ik verhalen voorbij komen van mensen die nog een heel lang leven voor zich hebben, ik hoop dat dit jou ook gegund is en dat er een remedie wordt gevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven