Gezondheid alle pijlers

ik weet sinds vrijdag dat ik seropositief ben

07-06-2010 16:46 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik schrijf hier onder een andere naam maar wil niet herkend worden.

Vrijdag heb ik te horen gekregen dat ik seropositief ben. Weet niet wat ik moet zit er doorheen en durf het niet te vertellen.
Och lieverd. wat een rotnieuws heb je gekregen. Natuurlijk staat je hele leven nu op zijn kop

blijf hier schrijven als je dat oplucht, er is altijd wel iemand online die naar je luistert en ik kan me niet voorstellen dat er niemand is die weet waar jij nu doorheen gaat.

Bel iig het nummer wat FashionVictim je heeft gegeven en probeer in je naaste omgeving iemand te vinden die je bij kan staan.

heel veel sterkte
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Jeetje, wat een ongelofelijk nieuws zeg! Heel veel sterkte!
Jeetje, wat zal je geschrokken zijn. Ik snap dat je hele leven op zijn kop staat.

Laat het eerst maar even bezinken, de schrok is nu nog zo groot. Je hoeft nog helemaal niets. Maar wat anderen ook al zeiden lucht hier je hart zodat je het daarna aan iemand kan vertellen die dicht bij je staat. De gevoelens die je nu allemaal hebt moet je niet alleen dragen.

Heel erg veel sterkte en een hele dikke
Tjeemig wat ontzettend kut voor je!

hele dikke knuffel
Jeetje. Wat een vervelend nieuws. ik wens je heel veel sterkte.

Sterkte meid! Je gaat 't redden. Echt waar.

Laat af en toe weten hoe het met je gaat?
Huts!
Bah bah, wat naar voor je! Heel veel sterkte, en probeer er over te praten/forummen, dat kan je gedachten een beetje op orde brengen.

En er worden veel goede en lieve dingen hier gezegd, neem dat met je mee. Een schouder kan je nu wel gebruiken en er zijn er hier in ieder geval genoeg als je het IRL niet aan durft.

Dikke knuffel!
Wat een ontzettend, nog niet te bevatten rot nieuws voor je. Ik kan me voorstellen dat je nog helemaal niet kunt inzien wat dit nu voor consequenties voor je heeft, waar je moet beginnen met aanpakken, aan wie je het moet vertellen, etc.

De tip van Fashionvictim lijkt me een goede om mee te beginnen, te samen met de huisarts en misschien al een naast persoon aan wie je het toch zeker wilt vertellen uiteindelijk. Tot die tijd kun je uiteraard hier terecht.

Ook al lijkt het nu nog zo'n schrale troost, besef goed dat seropositief zijn niet meer hoeft te zijn wat het vroeger betekende. Met de juiste behandeling kan het zijn dat je nooit AIDS zult krijgen, dat je vrij veilig kinderen kunt krijgen, etc. Niet om te bagatelliseren, want je leven zal er door veranderen natuurlijk, maar probeer je zo snel mogelijk te informeren over wat het voor je zal betekenen, wat allemaal nog mogelijk is. Dat is denk ik heel veel meer dan het nu lijkt.

Een aantal fora om misschien wat gerichter vragen te kunnen stellen en ervaringen te kunnen lezen:

http://www.hivnet.org/forum/

http://www.aidsforum.nl/

Informatief, wat is het virus, hoe wordt het behandeld, etc:

http://www.aidsenhiv.nl/

Sterkte en voel je vrij om zo veel te schrijven als je wilt, er zijn hier altijd mensen die naar je luisteren.
Nou, daar is mijn persoonlijke dal niets bij! In Viva 22 staat toevallig een verhaal van iemand die ook HIV heeft en een redelijk normaal leven leidt en zelfs kindertjes heeft gekregen. Laat je niet gek maken!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ik wil je heel veel sterkte wensen van het verwerken van dit rot nieuws! ik hoop dat je straks iemand in vertrouwen kan nemen! djinnie
Heel veel sterkte

I don\'t need an excuse for being what I am.
TO, ik hoop dat je de tip van FV hebt opgevolgd en iets hebt gehad aan het gesprek... Heb je al iemand in je omgeving in vertrouwen genomen?

Ik wens je heel veel sterkte. Begin z.s.m. met medicatie, dan kun je een redelijk normaal leven leiden.

wat een schok moet dat zijn voor je. Ik ben het eens met de mensen voor mij, probeer het toch met iemand IRL te delen, ik kan me voorstellen dat je echt wel steun en troost nodig hebt.
oh meid, wat schrikken is dit zeg!!

ik week dat het moeilijk is, maar je kunt nu niets anders doen dan jezelf de tijd geven om dit te verwerken. Het moet eventjes zakken, maar dat duurt even.

Niet dat het je op dit moment veel voor je kan betekenen, maar ik ken iemand (goede vriend van mijn ouders) die al 20 jaar seropositief is. Hij heeft medicijnen en leeft verder volkomen normaal, geen bijwerkingen of aangepast levensstijl.

Ik denk dat je er tegenwoordig naar kan kijken als een chronische ziekte, waar prima mee te leven valt.

Heel veel sterkte, meid, het gaat je lukken om hier bovenop te komen.
Heel veel sterkte met het leren leven met deze ziekte. Gelukkig is er al veel over bekend en kun je een redelijk normaal leven leiden.
Kwam even kijken...ben benieuwd of je al gebeld hebt met het nummer van FV....en wellicht al nadenkt om iemand in je omgeving in vertrouwen te nemen?
Laat je goed begeleiden tijdens deze beginperiode, vooral het emotionele aspect. Je leven hoeft niet in rook op te gaan omdat je seropositief bent, maar je zal tijd nodig hebben om dit een plaats te kunnen geven. Je kan best ouder worden dan velen van ons, denk niet dat dit het einde van je leven betekent, maar het is iets wat je nu altijd met je zal meedragen. Wees voorzichtig met je omgeving inlichten, kunnen heel oordelend zijn, doe dit pas wanneer je het zelf een plaats hebt kunnen geven, maar het is natuurlijk wel belangrijk dat je erover kan praten (vertrouwenspersoon, al dan niet in de hulpverlening).

Wens je veel sterkte in het verwerken van de diagnose.
Wat zul jij geschrokken zijn, zeg!

Wat ik me afvroeg: wat kan de instantie waar je je hebt laten testen voor je betekenen, qua begeleiding of qua doorverwijzing naar goede begeleiding? Doen ze daar nog aan nazorg? Is het mogelijk om daar aan te kloppen voor hulp?

Verder: laat dit eerst even bezinken. Huil erom, wees boos, maar misschien is het goed om in die storm aan emoties ook wat te blijven relativeren. In feite is er niets veranderd sinds vrijdag, behalve dat je nu iets wéét over je lichaam. Die wetenschap geeft je macht. Je kunt nu behandelen waarvan je weet dat het er is. Feitelijk ga je er op vóóruit dus, ten opzichte van vorige week, toen dit monster zich ook al in je verschool. Alleen toen wist je het niet en kon het ongehinderd z'n gang gaan. Vanaf nu kun je het onderdrukken.

Ik snap dat dit soort positief-denken-berichten in je ontreddering weinig bodem vinden, maar het helpt mij altijd wel om vanuit de paniek weer wat rustiger te worden als ik het even van de andere kant probeer te bekijken.

Neemt niet weg dat je natuurlijk in eerste instantie gewoon verdrietig, boos, ontredderd en radeloos mág zijn. Deze boodschap ís ook kut. Daar kunnen we lang of kort over praten, maar daar verandert niet wat zo'n diagnose met je doet.

Veel sterkte de komende tijd. Ik hoop dat je snel iemand in vertrouwen kunt nemen, zodat je niet in je eentje en in het verborgene in deze put hoeft te blijven zitten.
Heel veel sterkte , en inderdaad, laat je niet gek maken. Er zijn veel mensen die maar van alles roepen over HIV zonder er verstand van te hebben.

Hier kun je ook naartoe bellen (en langsgaan):

Marieke Bevelander Huis

Is een stichting met vrijwilligers die zelf HIV hebben.
heel veel sterkte hiermee!!
Heel veel kracht en sterkte toe gewenst..weet verder niet zo goed wat te zeggen......sterkte
Wat een rot nieuws!! Wat zul je geschrokken zijn, je denkt toch dat zoiets je nooit zou overkomen!

Ik hoop dat je mensen om je heen hebt die om je geven en aan wie je het kunt vertellen. En er staan goede tips hierboven! En hier mag je natuurlijk ook altijd een potje komen janken/schelden/lol hebben.

Kom op meid, je leven gaat gelukkig wel door!
Hoe is het met je?

Ik wens je veel kracht en sterkte toe!
Heel veel sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven