Gezondheid alle pijlers

Ik word gek!

26-04-2011 21:20 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ohh, ik heb iets heel raars en irritants;

kriebel in mijn armen en kaken!

Sinds gisteren en ik word er helemaal kriebelig gestoord van.

Wie o wie heeft hier ooit mee te maken gehad en hoe ging het weg?

Eeuwige dank valt u ten deel...
This is not kosher!
Allergie?
Hoezo kriebel? Voelt het als onderhuidse miertjes?

Gebruik je Chrystal Meth? Gebruik je medicijnen? Heb je in de afgelopen 24 uur contrastvloeistof toegediend gekregen?
Kan dat in je armen en 'hoofd' zitten? Begint nu ook in mijn voorhoofd, probeer er zo min mogelijk aandacht aan te besteden...
This is not kosher!
Ja, echt onderhuids. Mijn handen en vingers bewegen ook een beetje raar daardoor. En nee, ik gebruik geen drugs (had die vraag al wel verwacht En ook geen onderzoeken gehad!
This is not kosher!
Dat ligt eraan. Als je gestoken bent door een wesp en een allergische reactie hebt, dan kan het snel gaan. Maar je hebt het al sinds gisteren, dus zal geen wesp zijn geweest.
Raar... Zou zelf ik vandaag dan al even de HA hebben gebeld. Vooral als je het hebt over handen en vingers die "raar" bewegen.

Ik herken het niet (behalve dan van een allergische reactie op contrastvloeistof) en ben geen arts...
Nee, geen wesp. Zit me net te bedenken dat ik er wel iets verandert is medicatie, ben van 2 mg melatonine ineen, naar 2x1mg gegaan (foutje apotheek), maar heb ook nergens teruggevonden dat dit een bijwerking kan zijn. Ik vind het maar raar.
This is not kosher!
Een beetje vaag, kriebels kunnen overal van komen.

Ben je bekend met hooikoorts? De pollen in de lucht zijn nu van zulke extreme concentraties, dat je zelfs met een milde allergie al veel klachten kan hebben. Komt door de warmte en de droogte: alles bloeit en niks regent weg. Dat kan heel goed jeuk veroorzaken.

Maar het kan ook iets anders zijn. Een geneesmiddelen of drugsreactie, het kan psychisch zijn (het idee dat het jeukt geeft al jeuk)... Noem het maar op.
Ik heb ook wel eens onderhuidse kriebel gehad door m'n hele lijf. Ik vermoedde toen dat het door steek van een mug kwam.

Ik zou een (halve) paracetamol nemen.
@Lizzl, tja dat was wel beter geweest ware het niet dat ik dacht dat het wel over zou gaan...
This is not kosher!
Paracetamol helpt niet tegen kriebel, waarom zou je dat adviseren?

Ik denk dat het best kan komen van de melatonine. Als het morgen nog zo is even melden bij de huisarts. Of eerder, als je het niet vertrouwd of de klachten verergeren.
Ja, morgen maar de huisarts bellen, als het niet weg is. Ik verwacht niet dat jullie direct een antwoord weten hoor, maar moest het echt even kwijt!

Heb ook geprobeerd het weg te yoga-en, maar dat heeft niet geholpen!
This is not kosher!
Net als Viva1973 herken ik het onderhuidse gekriebel ook van een muggensteek (allergie).

Maar TO, als je je zorgen maakt of als het aan het uitbreiden is (of als het zo sterk aanwezig is dat je niet kan slapen), dan zou je toch je HA kunnen bellen? Dan krijg je natuurlijk een ander telefoonnummer van een avonddienst. Vertel je telefonisch wat je voelt e.d. en dan krijg je advies waar je iets aan hebt.
Ik heb weleens dat spiertjes een soort van samentrekken (denk ik) en dan krijg ik ook zo'n gek gevoel, ik kan het ook zien op mijn huid. Is dat het?

Ik heb het al heel vaak gehad, en ik sta nog steeds overeind. (ter geruststelling)

Voor de zekerheid morgen toch even langs de huisarts hoor!
Nee geen spiertjes. Is lastig uit te leggen dit, maar bedankt voor het meedenken!
This is not kosher!
WH,

Hoe is het nu (met de jeuk)?
Nou, die is er af en aan. Heb er (merk ik) vooral last van als ik achter de computer werk, misschien een verkeerde houding ofzo? Het is niet erger geworden dus ik kijk het nog maar even aan.

Ach ja, ik heb ook altijd wat en meestal ook nog eens iets raars...
This is not kosher!
Het is vanzelf gekomen dus zal het ook vanzelf weggaan. Raak niet te snel in paniek en wees niet te afhankelijk van de huisarts....

Ik heb zo vaak 'dingetjes' en wacht dan rustig af.....jijzelf weet vaak meer dan de huisarts....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven