Gezondheid alle pijlers

Implanon en acne

27-09-2012 20:07 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort maak ik een afspraak bij de huisarts om anticonceptie te bespreken. Ik ben echt klaar met mijn pil. Stemmingswisselingen en verminderd libido. Ik wil weer meer mezelf zijn.

Is er iemand die ook de pil slikte om acne te onderdrukken en die is overgestapt naar Implanon? Wat zijn de ervaringen daarmee?

Andere tips mogen ook
Ik lees mee, ben de nuvaring ook best wel zat..
Ik heb implanon. Sindsdien last van acne op mijn kin. Het zijn geen enorme puisten ofzo, maar allemaal kleine onderhuidse pukkeltjes. Niet rood, niet pijnlijk, maar als ik mijn wang strak trek dan zie je de witte bultjes op mijn kin.

Menstruatie is veel mindr geworden bij mij, en dat terwijl ik vrij hevig menstrueerde. Nu ben ik langer ongesteld, maar veel lichter! De meeste dagen kan ik het af met een ob-mini of een inlegkruisje. Het is wel zeer onregelmatig... Werkelijk geen pijl op te trekken, soms ben ik 2maanden vrij en dan zit er ineens maar 2 weken tussen!!

Ik heb hem nu bijna een jaar en weet niet zeker of ik hier tevreden mee ben. Het onregelmatige zit me tochwel dwars en die pukkeltjes vind ik ook niet erg gezellig...
Ik lees mee, wil het graag weten. Zó blij dat mn acne aanzienlijk verminderd is maar ik (en vriend) mis mijn libido enorm! :(
Sinds ik de imlanon heb, ben ik 2 dagen in de 2 maanden ongesteld, libido is prima, maat heb ik puistjes op mijn slapen, best wel veel. ( anders nooit)

Verder ben ik heel tevreden
Bij ca. 14% van de gebruikers treedt acne op.

Hij bevat hetzelfde type progestageen als de Nuvaring (etonogestrel). Dat heeft in principe een laag-androgeen effect, hetgeen er ook voor zorgt, dat je libido vermindert.

Hoe androger een AC-middel, hoe meer androgene bijwerkingen. Hieronder een lijstje (in het Engels, kon geen vergelijkbaar vinden in NL).:

Libido has to do with androgenic activity. Some progestins are more androgenic than others.

*Signs of too much androgen: increased appetite, weight gain, acne, oily skin, hirsutism, decreased libido, increased breast size, breast tenderness, increased LDL cholesterol, decreased HDL cholesterol

(I included some brand and generic names too!)

Progestins with high androgenic activity:

norgestrel

Ethynodiol diacetate

norethindrone

Progestins with low/medium androgenic activity:

norethindrone (lower doses)

levonorgestrel

Progestins with low androgenic activity:

Desogestrel

Etonogestrel (Nuva ring-active form of desogestrel)

norgestimate

Anti-androgenic progestins:

Drospirenone (Yasmin, Yaz)

Je moet dus kijken, welke progestageenvorm je pil e.d. bevat.
Ik had ook al gegoogled, maar ik kom er ook maar niet uit. De ervaringen vind ik niet positief Maar met wat minder hormonen voel ik me toch echt fijner. Ik vind het maar lastig.
TO, vervelend dat je dat hebt door je pil. Echter heb ik over Implanon staafjes hele vervelende verhalen gelezen, zowel op dit forum als op andere fora. Ook zei de voorlichtend verpleegkundige van mijn huisarts tegen mij dat Implanon een middel is wat ze het liefst zo weinig mogelijk gebruiken (toen ze mij voorlichtte over mijn anticoneptie).

Het is natuurlijk je eigen keus, maar ik zou inderdaad wel goed overwegen. Succes ermee!
Btje, waarom willen ze het zo weinig mogelijk gebruiken?

Ik ben al aan mijn 3e implanon bezig, geen problemen met zetten of er uit halen, geen acne of maar een puistje en met mijn libido is helemaal niks mis.

Ik ben niet meer ongesteld en dat was voor mij een van de redenen om hem te nemen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En btje, op dit forum zijn ook veel tevreden implanon gebruikers te vinden, net als op andere fora. Het is maar net wat je leest.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hoi, ik heb van alles geprobeerd, spiraal, nuvaring, microginon, noem maar op... Spiraal deed vreselijk pijn! Maanden lang, nuvaring vond ik onprettig en de pil, Tsjaa ik was mijzelf niet meer.. Nu heb ik bijna een jaar de Implanon... Het enige nadeel vind ik de soms spontane doorbreekbloedingen en het verwijderen lijkt me geen pretje maar verder vind ik het ideaal!! Ik heb geen bijwerkingen, geen gewichtstoename of pukkels... Ik heb al 2 kinderen en ik hoef er niet over na te denken of ik iets vergeet in te nemen. Ik zeg doen!;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven