implanon ipv mirena spiraal
zondag 13 oktober 2013 om 20:35
Goedenavond allemaal,
Na 1,5 jaar met buikpijn te hebben gelopen, eindelijk, na heel erg aandringen van mij, doorverwezen naar een gyneacoloog in het ziekenhuis.
Bleek m'n spiraaltje ondersteboven te zitten, hoe dit mogelijk is weet de gyneacoloog ook niet. Hij had dit pas 1 x eerder meegemaakt in 25 jaar tijd.
Met een verschrikkelijk pijnlijk onderzoek is dat ding recht gezet en ik moest een afspraak maken voor 6 weken later voor een na controle. Jahoor, buikpijn bleef hetzelfde in die zes weken... Nu is hij verwijderd en bleken de touwtjes ook kris kras door elkaar te zitten. Het ding zag er niet meer uit.
Verder heb ik vanaf het laatste halfjaar klachten gekregen, waaronder bacteriele vaginose. 3 x voor behandeld, vriend ook, kweek laten maken, was goed, maar toch vieze afscheiding en geur blijven houden en onverklaarbaar.
Nu is de mirena er een paar dagen uit en lijkt die vieze afscheiding en geur (sorry) als sneeuw voor de zon verdwenen, eindelijk
Met de gyneacoloog heb ik het gehad over alternatieven en we zijn uitgekomen op de implanon. Dat leek hem het beste. (Slechte ervaringen met pil).
Maar zoals bij elke anti conceptie lees je horror verhalen op internet, dus ik was benieuwd of mensen hier ervaring hebben met de implanon en hoe deze is bevalt.
Sorry voor het lange verhaal, om een lang verhaal kort te maken ;
Bang geworden door mirena en of iemand ervaring heeft met implanon
Alvast bedankt en nog een fijne avond allemaal!
Chocoladerijstwafel
Na 1,5 jaar met buikpijn te hebben gelopen, eindelijk, na heel erg aandringen van mij, doorverwezen naar een gyneacoloog in het ziekenhuis.
Bleek m'n spiraaltje ondersteboven te zitten, hoe dit mogelijk is weet de gyneacoloog ook niet. Hij had dit pas 1 x eerder meegemaakt in 25 jaar tijd.
Met een verschrikkelijk pijnlijk onderzoek is dat ding recht gezet en ik moest een afspraak maken voor 6 weken later voor een na controle. Jahoor, buikpijn bleef hetzelfde in die zes weken... Nu is hij verwijderd en bleken de touwtjes ook kris kras door elkaar te zitten. Het ding zag er niet meer uit.
Verder heb ik vanaf het laatste halfjaar klachten gekregen, waaronder bacteriele vaginose. 3 x voor behandeld, vriend ook, kweek laten maken, was goed, maar toch vieze afscheiding en geur blijven houden en onverklaarbaar.
Nu is de mirena er een paar dagen uit en lijkt die vieze afscheiding en geur (sorry) als sneeuw voor de zon verdwenen, eindelijk

Met de gyneacoloog heb ik het gehad over alternatieven en we zijn uitgekomen op de implanon. Dat leek hem het beste. (Slechte ervaringen met pil).
Maar zoals bij elke anti conceptie lees je horror verhalen op internet, dus ik was benieuwd of mensen hier ervaring hebben met de implanon en hoe deze is bevalt.
Sorry voor het lange verhaal, om een lang verhaal kort te maken ;
Bang geworden door mirena en of iemand ervaring heeft met implanon
Alvast bedankt en nog een fijne avond allemaal!
Chocoladerijstwafel
zondag 13 oktober 2013 om 20:58
Amper zichtbaar. Na de eerste keer plaatsen een klein wit rondje. Bij het verwijderen een sneetje van niet eens een centimeter lang. Dichtgeplakt met een zwaluwstaartje, hoeft niet eens een hechting in. Als ik heel goed heel dichtbij kijk zie ik nog een iets wittere verkleuring. Maar dat kan ook per huid verschillen natuurlijk.
Ik heb hem altijd laten plaatsen bij de gynaecoloog. Mijn huisarts gaf aan er te weinig ervaring mee te hebben, en stuurde mij door naar een ervaren collega.
Ik heb hem altijd laten plaatsen bij de gynaecoloog. Mijn huisarts gaf aan er te weinig ervaring mee te hebben, en stuurde mij door naar een ervaren collega.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

zondag 13 oktober 2013 om 22:05
Hier wilde de ha geen Implanon plaatsen, de gyn helaas ook niet. Ik heb nu bijna 3 jaar de Mirena, tevreden over maar die lucht die tussen mijn benen vandaan komt is niet te harden. Het is geen schimmel en geen bacterie, volgens de test.
Zit erover na te denken om hem te laten verwijderen maar wat ik daarna moet....ben nog steeds benieuwd naar de Implanon dus ik lees even mee.
Zit erover na te denken om hem te laten verwijderen maar wat ik daarna moet....ben nog steeds benieuwd naar de Implanon dus ik lees even mee.

zondag 13 oktober 2013 om 22:52
Mijn situatie is juist omgekeerd Heb 3 jaar Implanon gehad en sinds een maand nu de Mirena. Implanon is me goed bevallen maar het laatste jaar werd ik steeds meer en langer ongesteld dus vooral daarom ben ik overgestapt en ook omdat ik liever iets met minder hormonen had. Maar verder was het echt ideaal.
Het plaatsen van de Implanon deed bijna geen pijn, het verwijderen was bij mij echter een hel. Twintig minuten hebben ze in m'n arm lopen poeren, er moest nog een zuster bij komen want het lukte allemaal niet, en ik viel bijna flauw van de pijn (ondanks plaatselijke "verdoving"). De 2 littekentjes zijn niet heel groot gelukkig.
Nadat ik de Mirena heb gekregen heb ik een paar uur verschrikkelijk veel pijn gehad en bij de eerste menstruatie na het plaatsen ook weer een dag of 2, ik hoop niet dat dat elke keer zo gaat zijn! Ben nu ook al 8 dagen ongesteld pff. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat en of ie inderdaad wel goed blijft zitten, daar heb ik al meer verhalen over gehoord. Ik krijg over 2 weken in ieder geval een echo. Voor zover ik weet heb ik nog geen last van vieze geur, hoop dat dat zo blijft!!
Het plaatsen van de Implanon deed bijna geen pijn, het verwijderen was bij mij echter een hel. Twintig minuten hebben ze in m'n arm lopen poeren, er moest nog een zuster bij komen want het lukte allemaal niet, en ik viel bijna flauw van de pijn (ondanks plaatselijke "verdoving"). De 2 littekentjes zijn niet heel groot gelukkig.
Nadat ik de Mirena heb gekregen heb ik een paar uur verschrikkelijk veel pijn gehad en bij de eerste menstruatie na het plaatsen ook weer een dag of 2, ik hoop niet dat dat elke keer zo gaat zijn! Ben nu ook al 8 dagen ongesteld pff. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat en of ie inderdaad wel goed blijft zitten, daar heb ik al meer verhalen over gehoord. Ik krijg over 2 weken in ieder geval een echo. Voor zover ik weet heb ik nog geen last van vieze geur, hoop dat dat zo blijft!!

zondag 13 oktober 2013 om 22:52
Ik ben ook heel tevreden over Implanon. Ben nog wel ongesteld, maar dat is vrij minimaal. En ja, inmiddels, na 3 of 4 staafjes, heb ik wel een klein borduurwerkje op m'n arm. Maar dat vind ik niet storend.
Overigens, er zijn veel topics over Implanon. Bij de vorige kwamen er direct veel negatieve reacties, hier zijn ze meer positief. Maar ze zijn er dus allebei. Ik denk dat je pas weet hoe je er op reageert als je er eentje laat zetten.
Overigens, er zijn veel topics over Implanon. Bij de vorige kwamen er direct veel negatieve reacties, hier zijn ze meer positief. Maar ze zijn er dus allebei. Ik denk dat je pas weet hoe je er op reageert als je er eentje laat zetten.

zondag 13 oktober 2013 om 23:03
maandag 14 oktober 2013 om 01:25

maandag 14 oktober 2013 om 06:29
maandag 4 november 2013 om 11:13
Net terug van de dokter en mijn 2e implanon vroegtijdig laten verwijderen. De oorzaak hiervan is zeer lange bloedingen (3 to 4 weken!!) Zowel het inbrengen als het verwijderen veroorzaken kleine littekens op je binnenarm. Niet groot, maar wel zonde. Mijn HA is dan ook geen voorstander van een Implanon. Zeker omdat het verwijderen ervan lastig gaat nadat het 3 jaar onder je huid heeft gezeten en hierdoor flink is vastgegroeid. Vanmiddag het ZH bellen om een afspraak te plannen voor een Mirena want de Implanon zal ik aan niemand meer aanraden!!
dinsdag 5 november 2013 om 10:44
Nou, geen positief verhaal, na 9 maanden constant ongesteld (3wk ongesteld, 1 week niet) een zwangerschap met miskraam in de 16e week toe ( wist niet zwanger te zijn en dus heeft implanon er tot de miskraam ingezeten)
Overigens voelde ik mij wel heel stabiel met implanon, ondanks de bloedingen. Veel minder emotioneel.
Mirena beviel hier de eerste keer goed, 5 jr geen problemen, 2e keer drama...
Overigens voelde ik mij wel heel stabiel met implanon, ondanks de bloedingen. Veel minder emotioneel.
Mirena beviel hier de eerste keer goed, 5 jr geen problemen, 2e keer drama...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 8 november 2013 om 10:21
de mirena was voor mij ook eerst de uitkomst. tot dat ik het liet zetten. De gynaecoloog heeft hem keer proberen te plaatsen en iedere keer bood mijn baarmoeder weerstand. ontzettend veel pijn gehad en dus besloten dit niet meer te willen.
Nu ruim een half jaar heb ik de implanon. het bevalt mij echt ontzettend goed. het plaatsen deed totaal geen pijn. ik ben niet meer ongesteld geweest maar heel soms heb ik spotting. het is zelfs nog te weinig voor een tampon. Ik denk dat het af hangt van hoe lichaam je erop reageert. voor mij is dit echt een uitkomst, niet tot nauwelijks meer ongesteld, niet meer druk hoeven te maken om die pil en drie jaar lang geen omkijken meer ernaar.
Nu ruim een half jaar heb ik de implanon. het bevalt mij echt ontzettend goed. het plaatsen deed totaal geen pijn. ik ben niet meer ongesteld geweest maar heel soms heb ik spotting. het is zelfs nog te weinig voor een tampon. Ik denk dat het af hangt van hoe lichaam je erop reageert. voor mij is dit echt een uitkomst, niet tot nauwelijks meer ongesteld, niet meer druk hoeven te maken om die pil en drie jaar lang geen omkijken meer ernaar.