Gezondheid alle pijlers

Infectie evenwichtsorgaan

05-10-2018 14:52 105 berichten
Hallo,

Ik ging vorige week met (draai) duizel, misselijk,flauwval, concentratieverlies-klachten naar de huisarts.

Ik had de week ervoor 3 dagen enorme draaiduizeligheid+misselijk doorgemaakt, waarbij ik niks anders kon dan in bed blijven en slapen. Ik had er geen koorts of pijn bij, ook was ik niet noemenswaardig verkouden.
Het ergste ging over, maar niet helemaal. Ik bleef er nog flink last van houden. Vandaar dat ik er een week later mee naar de dokter ging.

Heb laten testen op bloed, bloeddruk, hart, evenwicht, zicht en gehoor. Alles was prima, op wat lage bloeddruk na, maar dat is bij mij standaard. En het evenwicht was verstoord.

Infectie van evenwichtsorgaan, zei mijn dokter. Waarschijnlijk door een verkoudheid/griep-virus.
Hoewel ik toen niet echt verkouden was, adviseerde hij 4x daags Otrivin voor 7 dagen.
Ben dat gaan doen, en toen werd ik wel echt verkouden, kreeg er oorpijn bij ook, en verhoging.

De heftige draaiduizeligheid was weg, maar nog heb ik een gevoel van zeekziek zijn. Ik loop alsof ik op een evenwichtskoord loop, waar ik elk moment van af kan vallen. Informatie uit de omgeving (verkeer, mensen, gesprekken etc) komen vertraagd binnen, net alsof ik niet goed meer kan nadenken en op dingen kan anticiperen.
Ik ben onzeker en traag in mijn bewegingen, maar ook in mijn denkprocessen. Ben vergeetachtig en kan mijn aandacht niet lang houden bij bijv gesprekken.

De dokter zei me dat restverschijnselen van de infectie nog lang kunnen blijven. Hij praatte over weken, en soms wel maanden. Medicatie gaf hij niet, hij zei me dat die veelal meer bijwerkingen hebben dan baat.
Als ik na 6 weken na mijn bezoek aan mijn arts nog klachten had, moest ik weer terugkomen.

Ik ben nu bijna 2 wk verder na huisartsbezoek en ik voel me wel wat beter, maar wat gaat het langzaam en terugvallen naar duizelbuien zijn er nog.
Algeheel gevoel van gammeligheid, vermoeidheid en verhoging is er nog.

Zijn er meer met dit? En hoe komen jullie deze tijd het best door?

Ik kan nauwelijks dingen doen, deelnemen aan verkeer durf ik niet, het huis uit gaan ook amper.
Wel probeer ik zo veel mogelijk in beweging te zijn, om dat evenwichtsorgaan niet lui te laten worden.
mimi32 schreef:
08-10-2018 19:22
Julia; jij hebt dus niet zoveel last van je oren? Vandaag overdag ging het wel, vanavond ging mijn oor weer dicht zitten en brommen/piepen.En dan raak ik in paniek, ga op forums over tinnitus zitten lezen...Ik heb nu hoofdpijn en heb hele rode wangen terwijl ik geen verhoging heb: ben angstig.
Ik ga morgen mijn huisarts bellen.
Ja, naar je huisarts gaan lijkt mij ook een goed idee voor jou. Hij kan dan even in je oren kijken en evt doorverwijzen, of oordruppels voorschrijven, als dat nodig is.

Bij mij is het gedoe in mijn oren nu stukken minder. Maar heb zo nu en dan nog wel een piep, die na een paar sec weggaat.

Wat jij beschrijft, heb ik ook gehad. Vorige week. Ik schreef dat het geen oorpijn was (zoals bij oorontsteking), maar dat volle gevoel, met ruis en piep. En regelmatig vanzelf open"poppen".

Heb je de tip van Valeriaan bij angst gelezen? Bij mij helpt het goed.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb de tip gelezen.Ik zal het morgen ook aan mijn huisarts voorleggen; door angst en stress verergert de piep natuurlijk alleen maar.
Bedankt Julia; fijn om er even met iemand over te kunnen praten :rose:
mimi32 schreef:
08-10-2018 20:15
Ja, ik heb de tip gelezen.Ik zal het morgen ook aan mijn huisarts voorleggen; door angst en stress verergert de piep natuurlijk alleen maar.
Bedankt Julia; fijn om er even met iemand over te kunnen praten :rose:
Succes bij je huisarts, Mimi.
Hopelijk valt het mee, met je oren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bij de huisarts geweest, het probleem zit echt in mijn binnenoor, want er is verder niets te zien.Dus ik moet naar de KNO arts om wat dingen uit te laten sluiten zoals Ménière.Ik heb een ontzettend lieve huisarts die mij goed kent, en ik kon me dan ook niet groot houden ( hoeft natuurlijk ook niet) ik ben zo bang en onrustig.Ik heb even mijn tranen de vrije loop gelaten.Ik ben zo bang dat deze ruis voor altijd is, of nog erger gaat worden...De huisarts heeft me oxazepam voorgeschreven om wat rustiger te worden. Over 2 weken kan ik bij de kno terecht, dit kon niet eerder, het is een lange afspraak omdat ze ook een gehoortest afnemen.
mimi32 schreef:
09-10-2018 11:33
Ik ben bij de huisarts geweest, het probleem zit echt in mijn binnenoor, want er is verder niets te zien.Dus ik moet naar de KNO arts om wat dingen uit te laten sluiten zoals Ménière.Ik heb een ontzettend lieve huisarts die mij goed kent, en ik kon me dan ook niet groot houden ( hoeft natuurlijk ook niet) ik ben zo bang en onrustig.Ik heb even mijn tranen de vrije loop gelaten.Ik ben zo bang dat deze ruis voor altijd is, of nog erger gaat worden...De huisarts heeft me oxazepam voorgeschreven om wat rustiger te worden. Over 2 weken kan ik bij de kno terecht, dit kon niet eerder, het is een lange afspraak omdat ze ook een gehoortest afnemen.
Goed dat je naar je arts bent geweest en je nu een verwijzing hebt naar KNO, en iets tegen je angst.

Misschien lost de ruis en de piep in 2 wk wel op, ik hoop het voor je.
Vorige week had ik er vaak last van, af en toe ook wat lichte gehoorvermindering, maar nu gaat het stukken beter. Ruis heb ik nog soms, maar als ik me er niet op focus merk ik het niet.

Probeer niet uit te gaan van het ergste, Meniere is nog niet aangetoond, het kan nog beter worden met je.

Goed je rust nemen he, doe ik ook. Beterschap! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor je lieve gerustellende woorden.Ik heb het idee dat alle stress van de afgelopen maanden er nu uit komt, en omdat ik bekend ben met angst en hypochondrie komt dit even heftig binnen.
Ik moet zeggen als ik fiets, of wandel of de kinderen zijn in huis aan het lachen en kletsen, ik het ook niet echt opmerk.
Zodra ik stil zit en het stil in huis is merk ik die ruis op.

Huisarts wilde ook dat ik na mijn kno bezoek bij hem terug kom;,,En dan gaan we eens verder kijken hoe het komt dat je zo reageert'' ...En dat is ook goed, ik ben veel te angstig,ik wil daar vanaf,of in ieder geval beter mee om kunnen gaan.

Toch voel ik me qua duizeligheid zo goed!! Daarom baal ik zo van die ruis en mijn angsten, misschien als ik gewoon wat nuchterder zou zijn, zou ik nu hebben gedacht; mooi, ik heb het ergste gehad, het gaat de goede kant op!

Hoe voel jij je Julia? Jammer dat er niet meer mensen reageren over hun ervaringen.Ik heb wel wat oude topics gevonden over deze kwaal, maar de meeste mensen daarvan zijn volgens mij niet meer actief.
mimi32 schreef:
09-10-2018 14:19
Dank je wel voor je lieve gerustellende woorden.Ik heb het idee dat alle stress van de afgelopen maanden er nu uit komt, en omdat ik bekend ben met angst en hypochondrie komt dit even heftig binnen.
Ik moet zeggen als ik fiets, of wandel of de kinderen zijn in huis aan het lachen en kletsen, ik het ook niet echt opmerk.
Zodra ik stil zit en het stil in huis is merk ik die ruis op.

Huisarts wilde ook dat ik na mijn kno bezoek bij hem terug kom;,,En dan gaan we eens verder kijken hoe het komt dat je zo reageert'' ...En dat is ook goed, ik ben veel te angstig,ik wil daar vanaf,of in ieder geval beter mee om kunnen gaan.

Toch voel ik me qua duizeligheid zo goed!! Daarom baal ik zo van die ruis en mijn angsten, misschien als ik gewoon wat nuchterder zou zijn, zou ik nu hebben gedacht; mooi, ik heb het ergste gehad, het gaat de goede kant op!

Hoe voel jij je Julia? Jammer dat er niet meer mensen reageren over hun ervaringen.Ik heb wel wat oude topics gevonden over deze kwaal, maar de meeste mensen daarvan zijn volgens mij niet meer actief.
Hoi Mimi,

Ze zeggen wel eens dat als je ziek bent, dat je daardoor (noodgedwongen), de les leert om beter naar je lichaam en emoties te luisteren... En beter voor jezelf te zorgen: voelen wat je echt nodig hebt en jezelf dit ook geven.
We gaan ongemerkt voorbij aan onze belastbaarheid he.

Nou, in dit geval merk ik dit sterk: rustig doen, snel en druk gaat echt niet (meer).
En zo gaat het met mij ook.

Wel elke dag wat beter, maar mijn lichaam fluit me terug zodra ik sneller en meer doe dan waar ik aan toe ben.

Mentaal merk ik het vooral, als ik me druk maak voel ik het meteen, de duizel dient zich dan aan. Soms met hartkloppingen en dan ben ik bang dat het blurrige gevoel en de ergere duizel weer toeslaat.

Dus druk doen of druk maken (stress) : zo min mogelijk, is echt beter.
Ik slik de Valeriaan als ik stress voel. En ik mediteer voor dat ik ga slapen, op youtube zijn er fijne meditatie muziekjes te vinden.

Qua oren: ik denk dat ik dat te boven ben. De druk is er af. En ook de piep en ruis is daarmee weg.
Ik heb mezelf de laatste tijd veel vitamine c gegeven, en dat voelt goed.
Ben elke dag 1 of 2 sinaasappels gaan persen 'smorgens. Evt. citroen erbij.
Goed slapen, goed eten en steeds wat meer beweging erbij. Rustige yoga bijv.

Drukke supermarkt is nog lastig, dan duizelt het me. Op pad gaan zit er nog niet in. Werk voorlopig ook nog niet, aangezien ik dan met veel mensen te maken heb.

Zolang ik het rustig aan kan doen, gaat het steeds beter met me.

Ik hoop met jou ook! :redrose:
Julia10 schreef:
06-10-2018 22:30
Otrivin bedoel je? Die heb ik ook voorgeschreven gehad en heb het ook gebruikt. Ik vond het gek om neusspray te gebruiken omdat ik eigenlijk niet echt neusverkouden was, maar het hielp me wel.

Fijne vakantie nog, en hopelijk komt het niet nog eens terug bij jou.
Dankjewel!

Tot nu toe niet teruggekomen. Het is inderdaad Otrivin.
Maloochem schreef:
13-10-2018 18:05
Dankjewel!

Tot nu toe niet teruggekomen. Het is inderdaad Otrivin.

Fijn dat het bij jou niet is teruggekomen.

Hoewel ik mij wat beter voel, nog niet 100%,maar wel al veel beter,blijf ik de Otrivin nog even gebruiken. Het heeft mij volgens mij goed geholpen.
Mijn arts zei: het klinkt zo simpel, neusspray, maar het kan echt veel helpen. En dat doet het dus :)

@Mimi: hoe is het nu met jou?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen vrijdag toch weer naar de huisarts gegaan, ik voelde me echt zo wanhopig...Toen ik binnen kwam vroeg hij wanneer ik naar de KNO kon; over 2 weken dus pas.Hij heeft toen direct de telefoon gepakt (terwijl ik huilend aan zijn bureau zat...) en uitgelegd dat ik zoveel spanning heb,dat hij wil dat ik daarom eerder gezien kon worden.Dat kan nu gelukkig binnen een paar dagen.
Ook kreeg ik een andere neusspray mee (nasonex?) Die ik in combinatie met Otrivin mag gebruiken.

Sinds gisteren merk ik dat de druk van mijn oren is ( het 'helikopter' gebrom is weg).Wel blijft er een piep helaas, een beetje zo'n hoge piep die je wel eens ergens hoort, maar die niet iedereen kan horen,als je begrijpt wat ik bedoel.
Op bed heb ik er vooral veel last van ( ik krijg dan angstige gevoelens) dus heb nu op mijn Spotify een afspeellijst met rustgevende regen, waterval en strand geluidjes, waarmee ik in slaap val.

Ik probeer ook niet meer teveel te googlen; mensen die een paar weken een piep hebben gehad die daarna weer verdween zetten dat doorgaans niet op internet.De horror verhalen daarentegen zijn er in overvloed.

De huisarts benoemde aan de telefoon met de kno-poli nog wel even Ménière.Toch ga ik daar nog niet vanuit; van de duizeligheid ik echt geen last meer, en de afgelopen 2 weken heb ik zoveel angst en stress gehad,dat dat haast wel weer een nieuwe aanval uit had moeten lokken denk ik.

Fijn dat het met jou beter gaat Julia!!
mimi32 schreef:
14-10-2018 09:01
Ik ben afgelopen vrijdag toch weer naar de huisarts gegaan, ik voelde me echt zo wanhopig...Toen ik binnen kwam vroeg hij wanneer ik naar de KNO kon; over 2 weken dus pas.Hij heeft toen direct de telefoon gepakt (terwijl ik huilend aan zijn bureau zat...) en uitgelegd dat ik zoveel spanning heb,dat hij wil dat ik daarom eerder gezien kon worden.Dat kan nu gelukkig binnen een paar dagen.
Ook kreeg ik een andere neusspray mee (nasonex?) Die ik in combinatie met Otrivin mag gebruiken.

Sinds gisteren merk ik dat de druk van mijn oren is ( het 'helikopter' gebrom is weg).Wel blijft er een piep helaas, een beetje zo'n hoge piep die je wel eens ergens hoort, maar die niet iedereen kan horen,als je begrijpt wat ik bedoel.
Op bed heb ik er vooral veel last van ( ik krijg dan angstige gevoelens) dus heb nu op mijn Spotify een afspeellijst met rustgevende regen, waterval en strand geluidjes, waarmee ik in slaap val.

Ik probeer ook niet meer teveel te googlen; mensen die een paar weken een piep hebben gehad die daarna weer verdween zetten dat doorgaans niet op internet.De horror verhalen daarentegen zijn er in overvloed.

De huisarts benoemde aan de telefoon met de kno-poli nog wel even Ménière.Toch ga ik daar nog niet vanuit; van de duizeligheid ik echt geen last meer, en de afgelopen 2 weken heb ik zoveel angst en stress gehad,dat dat haast wel weer een nieuwe aanval uit had moeten lokken denk ik.

Fijn dat het met jou beter gaat Julia!!
Hoi Mimi,

Vervelend dat je nog last van je oren hebt. Wel fijn dat er z.s.m. naar gekeken wordt.
Ik hoop voor jou dat het geen Meniere is, voor nu moet je daar maar niet van uitgaan. Rustig de komende onderzoeken afwachten.

Fijn dat de druk van je oren weg is, de ruis/piep verdwijnt dan vast ook. Zo ging het bij mij, hopelijk ook bij jou.

En veel rust nemen nog, ookal voel je je weer fit. Doe ik ook, ik voel me wel weer wat beter, fitter ook, maar beslist nog wel heb ik mijn rust nog nodig.

De duizel is bij mij nu zo goed als weg, behalve als ik mij moe ga voelen en me tegelijk te druk maak. Dat is voor mij het teken dat ik echt rust moet nemen. Ik neem dan Valeriaan, waarmee ik tot bedaren kom en in de rust-modus kom. Jij kreeg oxazepam hiervoor, hopelijk helpt dat jou.

Dit muziekje reduceert angst met 65%, er is onderzoek naar geweest. Misschien helpt het jou ook.
Een half uurtje rust nemen, doezelen met dit muziekje. Er is ook een 10u versie, om er bij te slapen.

https://m.youtube.com/watch?v=sYoqCJNPxv4

Sterkte met je komende onderzoeken, Mimi :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het kno bezoek achter de rug.Vanaf zondagavond merkte ik al wel dat ik geen harde piepen meer in mijn oor kreeg, en dat gisteren nog weer minder.Ik merkte dat ik steeds op zoek ging naar de piep; heel stom.De KNO arts heeft mijn verhaal aangehoord, en beide oren onderzocht. Oren zagen er perfect uit, ook de druk werd gemeten met 1 of ander apparaatje, en de druk was ook perfect.

Ik vertelde over mijn piep, en de arts vertelde dat heeeeel veel mensen 'iets' horen als er zich er op zouden focussen;Als je 100 mensen in een geluidsdichte ruimte zou zetten,zouden er 90 toch 'iets' horen; een piep, een zoem, een brom....
Als je gehoor beschadigd is dan kan je wel dat soort fantoomgeluiden horen.
Alhoewel ik eigenlijk pas volgende week de gehoortest zou hebben ( de afspraak van vandaag had mijn huisarts gemaakt omdat ik zo gespannen was) zei de kno arts;ik ga vragen of je er even tussen mag, dan weten we direct hoe je gehoor is.

Dus na even wachten mocht ik de gehoortest vandaag al doen;super!
Ik was gewoon zenuwachtig ; voelde als een soort examen :facepalm:

Dus uitslag was bijna perfect, met mijn gehoor is absoluut niks mis.
Ik kon de beste man wel zoenen!!!
Hij gaat er dus ook vanuit dat dit eenmalig was ( virus).Op het zachte piepje moet ik me dus absoluut niet focussen, er is niks mis met mijn oren, dat zit dus tussen mijn oren.

Deze week ik moet terug naar mijn huisarts, we gaan bespreken wat we aan mijn angsten gaan doen, ik merk dat ik stress heb en daardoor mijn hypochondrie enorm oplaait.

Voor nu ben ik heel blij met de uitslag van vandaag!!

Hoe is het met jou @Julia?
Hoi Mimi,
Wat fijn dat je zulke goede berichten hebt van je KNO en gehoortest.
Dat is een hele opluchting voor je!

Met mij gaat het ook steeds wat beter, maar ben er nog niet van af. Ik merk aan de toenemende zekerheid in bewegen dat het wat beter met me gaat. Maar wanneer ik stress heb, val ik terug in duizeligheid. Voel ik stress of angst dan neem ik extra Valeriaan en mogelijk rust. Ik heb sterk gemerkt dat stress een factor is om rekening mee te houden.

Buiten dat voel ik me qua oren inmiddels weer OK. Piep is weg en licht gesuis is normaal, het is het geluid van bloedstroming. (je kan je aandacht ervan afleiden door rustgevende muziek via oordopjes)
Maar verkoudheid blijft hangen, ook doordat mijn kinderen en omgeving rondsnottert en griept.

Rustig aan blijven doen voorlopig dus.
Jij ook nog verdere beterschap.
Getver, het ging bij mij de goede kant op, maar woensdag en vandaag toch terugval in duizeligheid en daarmee lichte misselijkheid.
Vlgs mij heeft stress hierin invloed, want dat had ik woensdag nogal erg.

@Mimi, gaat het met jou weer wat beter?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Julia,
Ik heb vooral 's ochtends als ik uit bed kom nog wat duizelt, ik moet dan echt even op gang komen.(Dit herken ik totaal niet van mezelf, voor dit gebeuren stond ik direct naast m'n bed en was klaar voor de dag ;-) ) ...En 's avonds als ik moe ben, voel ik me ook sneller duizelig.

Piep is hier overdag weg ( althans dan merk ik er niets van) op bed nog wel aanwezig.Dat is bij mij een trigger voor angst, dus eergisteren een hele nare nacht gehad; hyperventileren, angst, paniek...Dus heb nu valeriaan genomen en ga zo proberen lekker te slapen.

Ik sprak deze week iemand waarvan haar man jaren geleden ook dit virus had gehad; hij was 14 weken thuis geweest!!! En ik las dat André Rieu dit jaren geleden ook had; 3 maanden alles afgezegd!!! Geeft wel aan dat dit niet 1.2.3 over is! Knuffel voor jou Julia, morgen hopelijk weer een betere dag!
Alle reacties Link kopieren
Mimi: ik lees dat je het jammer vond dat er niet meer mensen hun ervaring kwamen vertellen dus ik dacht ik reageer nog een keer, zeker omdat je zo angstig bent en zoveel stress hebt.

Zelf werd ik met de duizeligheid op een dag wakker, ik had al snel door dat ik echt niet flauw ging vallen dus heb mijn ding gewoon altijd gedaan ( wel met heel veel moeite). Ook had ik een rare brom in mijn oor en er kwam steeds een stroom lucht uit mijn oor. Ik had die periode ook heel veel stress. Mijn oudste kind zat in een heftig behandeltraject en moest een zeer zware operatie ondergaan ( een paar dagen nadat de duizeligheid was begonnen), mijn kind kon niets meer en ik had nog 2 andere kinderen om voor te zorgen en ik trok het allemaal gewoon niet meer.

De dag na de operatie begon mijn duizeligheid te zakken maar uiteindelijk heb ik er nog een dikke 8 weken voor nodig gehad. De ene dag was erger dan de andere dag. Ben de eerste 2,5 week ook niet bij de huisarts geweest omdat ik al met mijn zoon in het ziekenhuis zat en hij mij nodig had.

Toen ik eenmaal wel naar de huisarts ging vond hij een gaatje in mijn trommelvlies, hoe ik eraan kom geen idee. Hij zei dat het echt pijn moest doen maar ik heb nooit pijn gevoeld. Waarschijnlijk omdat ik die periode zo vol met adrenaline zat omdat de toekomst van mijn kind erg onzeker was
Huisarts heeft mij oxazepam gegeven om te kalmeren en dat heeft mij heel veel goed gedaan. Ik heb het 2 weken geslikt en ook bewust de zorg voor de kinderen aan mijn man overgelaten om even van de stress af te komen.

Sindsdien ben ik helemaal niet meer zo gestressed geweest en ook echt nergens meer last van gehad. Hoop voor jullie dat het ook snel helemaal over is. Zelf ben ik ervan verzekerd dat het ( bij mij) echt kwam door de enorme spanning die ik had en dan nog die brom en die duizeligheid erbij maakte mij echt helemaal gek en jou ook te lezen. Wens jullie veek sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Whatsinaname1988; Dank je wel dat je nog even reageert!

Ik heb geen gaatje in mij trommelvlies,ik ben deze week bij de kno arts geweest en mijn oren zagen er allebei goed uit.Ook mijn gehoor is helemaal goed.De piep in mijn oor zit dus echt tussen mijn oren,en ik merk direct bij angst en stress dat hij luider klinkt.Ik moet dus ook echt gaan proberen de stress flink te verminderen!

Gisteren overdag bijvoorbeeld bijna geen last, ik had een fijne dag; maar tegen de avond bekruipt me een angstig gevoel;dan ben ik bang dat ik op bed die piep weer hard hoor,en ja hoor natuurlijk, die hoor ik dan ook.
mimi32 schreef:
18-10-2018 22:10
Hoi Julia,
Ik heb vooral 's ochtends als ik uit bed kom nog wat duizelt, ik moet dan echt even op gang komen.(Dit herken ik totaal niet van mezelf, voor dit gebeuren stond ik direct naast m'n bed en was klaar voor de dag ;-) ) ...En 's avonds als ik moe ben, voel ik me ook sneller duizelig.

Piep is hier overdag weg ( althans dan merk ik er niets van) op bed nog wel aanwezig.Dat is bij mij een trigger voor angst, dus eergisteren een hele nare nacht gehad; hyperventileren, angst, paniek...Dus heb nu valeriaan genomen en ga zo proberen lekker te slapen.

Ik sprak deze week iemand waarvan haar man jaren geleden ook dit virus had gehad; hij was 14 weken thuis geweest!!! En ik las dat André Rieu dit jaren geleden ook had; 3 maanden alles afgezegd!!! Geeft wel aan dat dit niet 1.2.3 over is! Knuffel voor jou Julia, morgen hopelijk weer een betere dag!
Hoi Mimi,
Ja ik merk dat dit wel enige tijd nodig heeft (en heel veel rust).
Over Andre Rieu heb ik het ook gelezen, ingrijpend.
En 14 weken thuis zitten door dit, ik begrijp het wel, dit is gewoon erg hinderlijk en inderdaad niet 123 weer weg.
Zit niks anders op dan echt zo rustig mogelijk aan te doen, en stress echt te vermijden.
Ik heb voorlopig dan ook geen drukke situaties gepland.

Is een cursus mindfulness misschien iets voor jou? Daarmee leer je in het moment te leven en te voorkomen dat je (angstige) gedachten een loopje met je nemen. Is misschien iets om met je arts te bespreken, als je zoekt naar een manier om om te gaan met je angsten.
Sterkte :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het Julia?
mimi32 schreef:
20-10-2018 12:35
Hoe gaat het Julia?
Hoi Mimi,
Lief dat je vraagt hoe het gaat.

Op zich wel weer wat beter, de hinder in mijn oren is weg. Ben nog wel af en aan verkouden. Als ik voel dat de neus dicht zit neem ik Otrivin.

Maar heb onder invloed van stress een terugval in duizeligheid +misselijkheid gehad. De duizel is al beangstigend op zichzelf, en dan een stressvolle situatie erbij maakte dat ik erg bang was het allemaal niet aan te kunnen.

Heb toen extra Valeriaan genomen en ontspanningsoefeningen (youtube) gedaan.
Ik merk op de dag af en toe buien van duizel/misselijk/angst. Als ik het voel neem ik Valeriaan en of neem ik echt liggende rust (een uurtje) en wordt ik wel wat rustiger.

Maandag heb ik een afspraak met een professional om door te nemen hoe ik spanningen en bepaalde stressvolle situaties aan kan.

Ik heb gemerkt dat stress echt een factor is. Het leek echt beter met me te gaan, tot ik me erg druk maakte om iets. Dus beter om dat zo min mogelijk te doen..
Dit geldt voor jou denk ik ook.

Ik heb nu al zo'n 4 weken afspraken afgezegd door dit. Ik hoop binnenkort deze in te halen. Het duurt zolang, dit vervelende gedoe en restverschijnselen ervan.

Gaat het met jou weer wat beter?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een slechtere dag; ik voel me weer raar in mijn hoofd, duizelig en mijn piep klinkt luider.Ik heb zo'n idee dat door invloed van angst en stress mijn klachten langer blijven bestaan, en dat maakt me verdrietig.
Ik zou zo graag terug gaan naar een paar weken geleden, nog zonder al dit gedoe :cry: ...
Naar welke professional ga je als ik vragen mag?

Ik heb al wel contact gezocht met een centrum die zijn gespecialiseerd in TRT (tinnitus therapie), ik ben bang dat ik door mijn angst voor die piep er last van blijf hebben, en ik zou zo snel mogelijk willen leren ermee om leren gaan.Nog liever wil ik die piep niet natuurlijk...

En ik ga maandag naar een osteopaat, geen idee of ik er baat bij ga hebben, maar wil toch wat proberen.
mimi32 schreef:
20-10-2018 14:24
Ik heb vandaag een slechtere dag; ik voel me weer raar in mijn hoofd, duizelig en mijn piep klinkt luider.Ik heb zo'n idee dat door invloed van angst en stress mijn klachten langer blijven bestaan, en dat maakt me verdrietig.
Ik zou zo graag terug gaan naar een paar weken geleden, nog zonder al dit gedoe :cry: ...
Naar welke professional ga je als ik vragen mag?

Ik heb al wel contact gezocht met een centrum die zijn gespecialiseerd in TRT (tinnitus therapie), ik ben bang dat ik door mijn angst voor die piep er last van blijf hebben, en ik zou zo snel mogelijk willen leren ermee om leren gaan.Nog liever wil ik die piep niet natuurlijk...

En ik ga maandag naar een osteopaat, geen idee of ik er baat bij ga hebben, maar wil toch wat proberen.
Wat naar dat je nog last hebt van het gepiep in je oren. Het is heel vervelend, misschien wordt het in verloop van tijd nog wel beter.

Ik las dat restverschijnselen van de infectie erg lang kunnen duren, bij mij is het de duizeling en bij jou de piep, denk ik. Er zijn vast wel manieren waarmee je kan leren hoe er mee om te gaan, mocht het blijvend zijn. (probeer daar nog niet van uit te gaan..... Restverschijnselen kunnen weken, maanden aanhouden)

Wie weet kan de osteopaat hierin wat betekenen voor jou. Ik hoop het voor jou.

Als ontspanning jou erbij kan helpen, is misschien een massage/fysio/manueel/hapto therapeut het proberen waard?
Zowiezo goed om met angst/stress-beheersing te werken. Geldt ook voor mij.

Ik ga praten met een (los van de infectie staande) situatiegerelateerde professional. Ik kwam er voor mezelf niet uit hoe ik met mijn lastige situatie om moest gaan, heb in mijn situatie veel angst ervaren. Ik heb er denk ik hulp bij nodig, vooral nu ik mij nog zo wankel voel.
Inmiddels is mijn situatie weer rustig, maar inwendig voel ik nog veel spanningen, ptss-achtig.
Dit staat los van de infectie, maar de stress in de situatie maakte dat ik merkte dat de duizeligheid er weer/nog is.

Sterkte en ook beterschap Mimi, neem voldoende ont-spanning. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Hey Julia, we zijn weer een paar dagen verder....Hoe is het?
mimi32 schreef:
23-10-2018 17:11
Hey Julia, we zijn weer een paar dagen verder....Hoe is het?
Hoi Mimi,

Ik heb nog steeds last van duizelbuien. Bijna elke dag wel even een paar uur dat ik me niet OK voel. Sommige dagen meer dan andere.
Heel erg vervelend.
Wat duurt dit lang @(

Hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Hey Julia,wat vervelend dat je toch nog steeds zo duizelig blijft! Misschien toch iets eerder terug naar de huisarts, misschien toch eens naar de KNO of naar fysio? Ik hoop voor je dat het snel afneemt!

Hier is de duizel eigenlijk zo goed als weg, behalve als ik 's ochtends opsta, niet heel duizelig, maar nog wat onzeker/wattig in mijn hoofd ofzo,dit zakt snel weer weg. Met mijn oor gaat het beter, geen vol gevoel meer, niet zo'n druk erop en al een tijdje geen brom of suis meer.Heel soms denk ik nog wel ergens een hele hoge piep(je) te horen, maar dit kan ook omdat ik er veel te veel op gefocust was/ben, dan ga je alles horen.(Of je denkt van alles te horen).

Wel heb ik afgelopen weekend een paar hele beroerde nachten gehad met flink wat paniek,wakker liggen, hartkloppingen,hyperventilatie...Dit begint telkens als het avond begint te worden en het tijd is om naar bed te gaan.(Ik denk omdat mijn ziekzijn midden in de nacht begon, en zo angstig was dat ik er echt wat nare gevoelens van heb over gehouden).Toen in overleg met de huisarts begonnen met een hele oxazepam voor het slapen.De huisarts vond dat ik weer een aantal nachten goed moest slapen om de angstige vicieuze cirkel te doorbreken.Door angst,stress en paniek kan je ook een oorsuis horen...

Volgende week ga ik beginnen met psycho somatische fysiotherapie...Hopelijk helpt het me meer te ontspannen en beter te ademen;ik kijk er naar uit moet ik zeggen.

Verder slik ik vanaf het begin magnesium, vit.b12, Ginko biloba en een multivitamine.En sinds 3 dagen drink ik thee met verse gember erin (ontstekingsremmend).Geen idee, maar ik heb het idee dat het me goed doet!

Sterkte verder Julia!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven