Gezondheid alle pijlers

Infectie evenwichtsorgaan

05-10-2018 14:52 105 berichten
Hallo,

Ik ging vorige week met (draai) duizel, misselijk,flauwval, concentratieverlies-klachten naar de huisarts.

Ik had de week ervoor 3 dagen enorme draaiduizeligheid+misselijk doorgemaakt, waarbij ik niks anders kon dan in bed blijven en slapen. Ik had er geen koorts of pijn bij, ook was ik niet noemenswaardig verkouden.
Het ergste ging over, maar niet helemaal. Ik bleef er nog flink last van houden. Vandaar dat ik er een week later mee naar de dokter ging.

Heb laten testen op bloed, bloeddruk, hart, evenwicht, zicht en gehoor. Alles was prima, op wat lage bloeddruk na, maar dat is bij mij standaard. En het evenwicht was verstoord.

Infectie van evenwichtsorgaan, zei mijn dokter. Waarschijnlijk door een verkoudheid/griep-virus.
Hoewel ik toen niet echt verkouden was, adviseerde hij 4x daags Otrivin voor 7 dagen.
Ben dat gaan doen, en toen werd ik wel echt verkouden, kreeg er oorpijn bij ook, en verhoging.

De heftige draaiduizeligheid was weg, maar nog heb ik een gevoel van zeekziek zijn. Ik loop alsof ik op een evenwichtskoord loop, waar ik elk moment van af kan vallen. Informatie uit de omgeving (verkeer, mensen, gesprekken etc) komen vertraagd binnen, net alsof ik niet goed meer kan nadenken en op dingen kan anticiperen.
Ik ben onzeker en traag in mijn bewegingen, maar ook in mijn denkprocessen. Ben vergeetachtig en kan mijn aandacht niet lang houden bij bijv gesprekken.

De dokter zei me dat restverschijnselen van de infectie nog lang kunnen blijven. Hij praatte over weken, en soms wel maanden. Medicatie gaf hij niet, hij zei me dat die veelal meer bijwerkingen hebben dan baat.
Als ik na 6 weken na mijn bezoek aan mijn arts nog klachten had, moest ik weer terugkomen.

Ik ben nu bijna 2 wk verder na huisartsbezoek en ik voel me wel wat beter, maar wat gaat het langzaam en terugvallen naar duizelbuien zijn er nog.
Algeheel gevoel van gammeligheid, vermoeidheid en verhoging is er nog.

Zijn er meer met dit? En hoe komen jullie deze tijd het best door?

Ik kan nauwelijks dingen doen, deelnemen aan verkeer durf ik niet, het huis uit gaan ook amper.
Wel probeer ik zo veel mogelijk in beweging te zijn, om dat evenwichtsorgaan niet lui te laten worden.
Alle reacties Link kopieren
Julia10 schreef:
05-10-2018 18:59
16 maanden...? Pffff dat is lang zeg. Balen!
Kon je wel werken, of voelde je daarvoor te ziek?

Heb je voor het bewegen begeleiding van fysio gehad? Oefeningen tegen de duizeligheid misschien?
Bij blijvende klachten of bij ziekte van Meniere kan dat helpen, las ik ergens.
Ik heb een paar jaar geleden een lichte hersenschudding gehad. Ik moest in de VS langs de dokter, omdat ik een paar dagen voor de vakantie was gevallen. Mocht wel op vakantie gelukkig, maar de hechtingen moesten er nog uit. Ik vertelde daar dat ik het gevoel had dat ik de hele dag op een boot zat. Nou daar hadden ze wel wat voor. Ik kreeg een blaadje met oefeningen mee, die ik 2 keer per dag moest doen. Ze werkten als een tierelier, echt geweldig. Helaas ben ik het blad kwijt, maar is vast wel te googelen.
Hoe is het met jullie? Bij mij is de duizeligheid zo goed als verdwenen. Ik weet niet meer precies wanneer is nou was begonnen, maar het heeft ontzettend lang geduurd zeg. En nog steeds voel ik het 'ruisen' als ik op mijn linkeroor ga liggen. Volgens mij zit er nog steeds vocht dat nergens heen kan. Ik ben niet bij de huisarts geweest, daar vond ik de klachten al die tijd niet erg genoeg voor. Maar wat een langdurig proces is dit (geweest).
Ik hoop dat het jullie ook allemaal wat beter gaat. Voor mij heeft de oefening waarbij je je achterover op je bed laat vallen met je hoofd achterover op een kussen en dan langzaam je hoofd van links naar rechts draaien, echt heel goed geholpen. Ik ben even kwijt hoe die oefening heet, maar als je even googelt kun je het vast wel vinden.
enthousiasteling schreef:
17-01-2019 19:06
Hoe is het met jullie? Bij mij is de duizeligheid zo goed als verdwenen. Ik weet niet meer precies wanneer is nou was begonnen, maar het heeft ontzettend lang geduurd zeg. En nog steeds voel ik het 'ruisen' als ik op mijn linkeroor ga liggen. Volgens mij zit er nog steeds vocht dat nergens heen kan. Ik ben niet bij de huisarts geweest, daar vond ik de klachten al die tijd niet erg genoeg voor. Maar wat een langdurig proces is dit (geweest).
Ik hoop dat het jullie ook allemaal wat beter gaat. Voor mij heeft de oefening waarbij je je achterover op je bed laat vallen met je hoofd achterover op een kussen en dan langzaam je hoofd van links naar rechts draaien, echt heel goed geholpen. Ik ben even kwijt hoe die oefening heet, maar als je even googelt kun je het vast wel vinden.
Tussen kerst en eergisteren ging het met mij best goed. Nauwelijks klachten gehad, vermoeidheid was er nog wel, maar duizel en klachten oren waren weg.

Gisteren weer in volle hevigheid duizel ervaren, er flink misselijk van geweest. Achter de oren weer druk, lichte verhoging. Eerste helft van vandaag ook nog, nu weer ietsjes beter. Heb sinds eergisteren en vandaag weer veel geslapen, kon door draaierigheid niet opstaan, moest blijven liggen in 1 positie, met oogmasker op en het wegslapen.

Heb mezelf op een weerstand-dieet gezet. Uien/knoflook-soep met thijm en oregano, thee met gember, citroen en honing. Eucalyptus/menthol snoepjes, neusspray. Hopelijk helpt dit om er weer van af te komen.

Ik heb een oud topic hierover op viva gevonden : gezondheid/infectie-evenwichtsorgaan/li ... ages/97100

Veel gevallen van zeer lange duur :'-(
Alle reacties Link kopieren
We zijn weer een tijdje verder;ik was benieuwd of jullie zijn opgeknapt?
Wat vervelend Anoniem, dat de aanval in alle hevigheid terug is. Wat een ellendig lang proces he? hopelijk werkt je weerstandsdieet! En neem je rust en slaaptijd. Alles wat nodig is om hier vanaf te komen.
Ik heb nog steeeeeeeds vocht achter mijn oor. Ik heb er overdag helemaal geen last meer van (maar blijf wel een vol gevoel houden in neus) maar iedere avond begint dat oor de ruizen.
Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven