Gezondheid alle pijlers

Infectie evenwichtsorgaan

05-10-2018 14:52 105 berichten
Hallo,

Ik ging vorige week met (draai) duizel, misselijk,flauwval, concentratieverlies-klachten naar de huisarts.

Ik had de week ervoor 3 dagen enorme draaiduizeligheid+misselijk doorgemaakt, waarbij ik niks anders kon dan in bed blijven en slapen. Ik had er geen koorts of pijn bij, ook was ik niet noemenswaardig verkouden.
Het ergste ging over, maar niet helemaal. Ik bleef er nog flink last van houden. Vandaar dat ik er een week later mee naar de dokter ging.

Heb laten testen op bloed, bloeddruk, hart, evenwicht, zicht en gehoor. Alles was prima, op wat lage bloeddruk na, maar dat is bij mij standaard. En het evenwicht was verstoord.

Infectie van evenwichtsorgaan, zei mijn dokter. Waarschijnlijk door een verkoudheid/griep-virus.
Hoewel ik toen niet echt verkouden was, adviseerde hij 4x daags Otrivin voor 7 dagen.
Ben dat gaan doen, en toen werd ik wel echt verkouden, kreeg er oorpijn bij ook, en verhoging.

De heftige draaiduizeligheid was weg, maar nog heb ik een gevoel van zeekziek zijn. Ik loop alsof ik op een evenwichtskoord loop, waar ik elk moment van af kan vallen. Informatie uit de omgeving (verkeer, mensen, gesprekken etc) komen vertraagd binnen, net alsof ik niet goed meer kan nadenken en op dingen kan anticiperen.
Ik ben onzeker en traag in mijn bewegingen, maar ook in mijn denkprocessen. Ben vergeetachtig en kan mijn aandacht niet lang houden bij bijv gesprekken.

De dokter zei me dat restverschijnselen van de infectie nog lang kunnen blijven. Hij praatte over weken, en soms wel maanden. Medicatie gaf hij niet, hij zei me dat die veelal meer bijwerkingen hebben dan baat.
Als ik na 6 weken na mijn bezoek aan mijn arts nog klachten had, moest ik weer terugkomen.

Ik ben nu bijna 2 wk verder na huisartsbezoek en ik voel me wel wat beter, maar wat gaat het langzaam en terugvallen naar duizelbuien zijn er nog.
Algeheel gevoel van gammeligheid, vermoeidheid en verhoging is er nog.

Zijn er meer met dit? En hoe komen jullie deze tijd het best door?

Ik kan nauwelijks dingen doen, deelnemen aan verkeer durf ik niet, het huis uit gaan ook amper.
Wel probeer ik zo veel mogelijk in beweging te zijn, om dat evenwichtsorgaan niet lui te laten worden.
mimi32 schreef:
26-10-2018 09:03
Hey Julia,wat vervelend dat je toch nog steeds zo duizelig blijft! Misschien toch iets eerder terug naar de huisarts, misschien toch eens naar de KNO of naar fysio? Ik hoop voor je dat het snel afneemt!

Hier is de duizel eigenlijk zo goed als weg, behalve als ik 's ochtends opsta, niet heel duizelig, maar nog wat onzeker/wattig in mijn hoofd ofzo,dit zakt snel weer weg. Met mijn oor gaat het beter, geen vol gevoel meer, niet zo'n druk erop en al een tijdje geen brom of suis meer.Heel soms denk ik nog wel ergens een hele hoge piep(je) te horen, maar dit kan ook omdat ik er veel te veel op gefocust was/ben, dan ga je alles horen.(Of je denkt van alles te horen).

Wel heb ik afgelopen weekend een paar hele beroerde nachten gehad met flink wat paniek,wakker liggen, hartkloppingen,hyperventilatie...Dit begint telkens als het avond begint te worden en het tijd is om naar bed te gaan.(Ik denk omdat mijn ziekzijn midden in de nacht begon, en zo angstig was dat ik er echt wat nare gevoelens van heb over gehouden).Toen in overleg met de huisarts begonnen met een hele oxazepam voor het slapen.De huisarts vond dat ik weer een aantal nachten goed moest slapen om de angstige vicieuze cirkel te doorbreken.Door angst,stress en paniek kan je ook een oorsuis horen...

Volgende week ga ik beginnen met psycho somatische fysiotherapie...Hopelijk helpt het me meer te ontspannen en beter te ademen;ik kijk er naar uit moet ik zeggen.

Verder slik ik vanaf het begin magnesium, vit.b12, Ginko biloba en een multivitamine.En sinds 3 dagen drink ik thee met verse gember erin (ontstekingsremmend).Geen idee, maar ik heb het idee dat het me goed doet!

Sterkte verder Julia!
Hoi Mimi,
Dankje.

Ik doe ook veel aan weerstand want ik blijf af en aan verkouden. Elke dag een versgeperste sinaasappel en
Gember en honing in de thee is naast goed ook erg lekker verwarmend.

Goed dat je met fysio begint, het zal je vast helpen met je angstgerelateerde klachten.

Ik kijk mijn duizel nog even aan, ik ga er van uit dat dit bij het (langzame!) herstel hoort. Als ik hoor van anderen die er weken/maanden mee liepen, dan is het niet raar dat het bij mij ook lang duurt. Wel is het erg vervelend. Ik ben licht duizelig en licht misselijk.
'savonds heb ik net als jij het meest last, als ik moe ben of gespannen.
Ik slik (nog steeds) Valeriaan, als ik het op voel komen, het geeft me rust en daarmee slaap ik goed. En als ik op bed lig, doe ik ontspanningsoefeningen mbv geleide meditaties van youtube.

Fijn dat de hinder in je oren minder is geworden.
Bij mij ervaar ik licht gesuis, als ik me er op focus. Maar dat is denk ik normaal, bij jou ook.
Mbv je fysio leer je vast hoe je je hier niet teveel op focust.

Op youtube vond ik een prettige ademhalingsoefening, tegen angst. Ik zal hem hier plaatsen als ik hem gevonden heb.

Jij ook nog veel sterkte Mimi :redrose:
Hier de oefening :
https://m.youtube.com/watch?v=vT_c4S4c56k
Alle reacties Link kopieren
Nou ik meldde jullie dat ik ervan af was... helaas sinds gister in volle hevigheid weer terug. Heb al een aantal weken last van mijn oor en ben verkouden en gister vanuit het niets enorm duizelig. Ben op de bank gaan liggen maar m’n kind had hulp nodig dus ik ben opgestaan en toen was het ineens erger dan ooit. Ik heb nog 112 geprobeerd te bellen ( alleen thuis met 3 peuters) maar ik zag alles zo erg draaien dat dat me niet meer lukte en dacht serieus dat ik doodging. Vandaag valt het wel mee ( nouja het valt niet mee maar het is niet zo erg als gister) en ik kan vanmiddag bij de huisarts terecht. Ben gelijk weer enorm angstig en durf niet meer alleen met mijn kinderen te zijn en voel me constant in paniek.

Ik laat vanmiddag nog even horen hoe het bij de huisarts ging.
Whatsinaname1988 schreef:
29-10-2018 11:31
Nou ik meldde jullie dat ik ervan af was... helaas sinds gister in volle hevigheid weer terug. Heb al een aantal weken last van mijn oor en ben verkouden en gister vanuit het niets enorm duizelig. Ben op de bank gaan liggen maar m’n kind had hulp nodig dus ik ben opgestaan en toen was het ineens erger dan ooit. Ik heb nog 112 geprobeerd te bellen ( alleen thuis met 3 peuters) maar ik zag alles zo erg draaien dat dat me niet meer lukte en dacht serieus dat ik doodging. Vandaag valt het wel mee ( nouja het valt niet mee maar het is niet zo erg als gister) en ik kan vanmiddag bij de huisarts terecht. Ben gelijk weer enorm angstig en durf niet meer alleen met mijn kinderen te zijn en voel me constant in paniek.

Ik laat vanmiddag nog even horen hoe het bij de huisarts ging.
Och jeetje, dat is heel naar, dat je het zo erg weer terug hebt.
Ik hoop voor je dat je arts er iets tegen weet.

Ik heb het ook nog steeds hoor, en ook soms weer behoorlijk heftig.

Er zit dan niks anders op dan echt rustig zitten of liggen en de bui weg-ademen. Ik zucht dan veel uit, om angst weg te blazen en zo hyperventilatie te voorkomen.

Mijn kids zijn al wat ouder en zelfstandiger dan die van jou, dus die redden zich wel als ik wegduizel, maar ik begrijp goed hoe onmachtig en bang je je voelt want normaal functioneren gaat door de duizel niet.

Kan er misschien een oppas of vriendin/familie bij jullie zijn? Als je je zo duizelig bent, voel je je echt ziek en kan je bijna niks.

Sterkte en beterschap :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Julia, ik ben bij de huisarts geweest. Heb een dubbele oorontsteking, bijholteontsteking, kaakontsteking ( dus verwijzing kaakchirurg gehad) en ontsteking van het evenwichtsorgaan. Geen wonder dat ik me al 3 weken zo naar voel...heb nu een fikse AB kuur gehad (3x1500mg), oordruppels met AB erin, en even een andere neusspray gehaald. Hij verwacht wel dat ik me binnen 3 dagen beter ga voelen omdat ik alleen duizelig wordt als ik mijn hoofd beweeg en niet onstabiel ben ( al voel ik me wel zo). Dus hopen maar.

Gister is gelukkig mijn broer een uurtje gekomen tot mijn man thuis was en die is er nu ook en morgen zitten mijn kinderen gelukkig de hele ochtend op de peuterspeelzaal en dan heb ik nog maar 1 uurtje alleen met ze tot mijn man thuis is, dat red ik wel.

Het gaat gelukkig al beter als gister ( toen ben ik dus ook echt daadwerkelijk op de grond beland omdat ik de bank niet meer zag) en dat was zo vreselijk eng. Mijn kinderen gelijk om me heen en ik was echt heel erg bang, ik dacht straks is het een epilepsie aanval ofzo want ik ben nooit daadwerkelijk erdoor op de grond beland.
Whatsinaname1988 schreef:
29-10-2018 15:55
Dank je wel Julia, ik ben bij de huisarts geweest. Heb een dubbele oorontsteking, bijholteontsteking, kaakontsteking ( dus verwijzing kaakchirurg gehad) en ontsteking van het evenwichtsorgaan. Geen wonder dat ik me al 3 weken zo naar voel...heb nu een fikse AB kuur gehad (3x1500mg), oordruppels met AB erin, en even een andere neusspray gehaald. Hij verwacht wel dat ik me binnen 3 dagen beter ga voelen omdat ik alleen duizelig wordt als ik mijn hoofd beweeg en niet onstabiel ben ( al voel ik me wel zo). Dus hopen maar.

Gister is gelukkig mijn broer een uurtje gekomen tot mijn man thuis was en die is er nu ook en morgen zitten mijn kinderen gelukkig de hele ochtend op de peuterspeelzaal en dan heb ik nog maar 1 uurtje alleen met ze tot mijn man thuis is, dat red ik wel.

Het gaat gelukkig al beter als gister ( toen ben ik dus ook echt daadwerkelijk op de grond beland omdat ik de bank niet meer zag) en dat was zo vreselijk eng. Mijn kinderen gelijk om me heen en ik was echt heel erg bang, ik dacht straks is het een epilepsie aanval ofzo want ik ben nooit daadwerkelijk erdoor op de grond beland.
Ochjee je hebt een vierdubbele ontsteking, nee geen wonder dat je je daar erg belabberd onder voelt! Heftig dat je onderuit bent gegaan.

Goed dat je ermee naar de dok bent geweest en je nu een ABkuur hebt om het te boven te komen. Hopen dat je je snel wat beter voelt.

Ontsteking in oren en bijholte lijkt me verkoudheid /griep gerelateerd, en ook dat het evenwichtsorgaan het te pakken heeft, maar een kaakontsteking er ook nog eens bij? Had je dat vermoed?

Beterschap met alles :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, ik was al een tijdje verkouden/grieperig maar het leek niet echt heel erg door te zetten. En die kaakontsteking sta ik niet heel verbaasd over eigenlijk, tob al een tijdje met mijn gebit. Die dubbele oorontsteking stond ik wel van te kijken, ik heb niet echt pijn gevoeld. Voel me vandaag gelukkig alweer iets beter!
Alle reacties Link kopieren
Wat naar whatsinaname dat je zo ziek bent en ook weer draaiduizelingen hebt! Ik denk dat het nu wel komt omdat je griep/verkouden/ ontstekingen hebt en dat daardoor je evenwichtsorgaan ook weer inspeelt.Hopelijk blijft de AB goed zijn werk doen en knap je nu elke dag wat op, beterschap!!

Hier gaat het met de duizeligheid heel erg goed, doe eigenlijk alles weer.Merk wel dat ik snel moe ben, s avonds ook echt vermoeid ben, dan krijg ik het koud en merk ik dat ik nog niet helemaal de oude ben.Ook blijf ik heel in de verte een soort ruisje horen, en heb ik het idee dat er toch nog wat druk op mijn oor zit ofzo...Maar ik denk ook dat ik er teveel aan denk en op blijf letten.
Omdat ik veel last had van stress, spanning het afgelopen jaar, merk ik dat dat er nu allemaal uit komt, kaakklemmen, gespannen schouders en nek, hyperventilatie.
Vandaag ben ik voor de eerste keer naar een psycho somatische fysio geweest.Zag gelijk dat ik mijn schouders enorm hoog heb, erg vaak en oppervlakkig adem haal, dus werk aan de winkel 😉
En positief blijven, dit gaat echt weer over, ik heb mezelf de afgelopen 4 weken al helemaal wijs gemaakt dat ik me voor altijd zo ook slecht blijf voelen.Dat is natuurlijk onzin, maar ik begin daar zelf dan al in te geloven, dat moet ik doorbreken.

Sterkte voor jullie!!
Whatsinaname1988 schreef:
30-10-2018 15:14
Ja klopt, ik was al een tijdje verkouden/grieperig maar het leek niet echt heel erg door te zetten. En die kaakontsteking sta ik niet heel verbaasd over eigenlijk, tob al een tijdje met mijn gebit. Die dubbele oorontsteking stond ik wel van te kijken, ik heb niet echt pijn gevoeld. Voel me vandaag gelukkig alweer iets beter!
Fijn dat je je wat beter voelt!

Toen ik een maand geleden naar de dokter ging vanwege de draaiduizeligheid had ik geen pijnlijke oren zoals ik eerder ooit heb gehad met oorontsteking. (jaren geleden, toen was ik daar niet duizelig bij)
Maar hij zag bij mij wel dat er druk zat, en mijn dokter hoorde aan mijn stem dat ik verkouden was.

Ik voelde me op dat moment niet erg verkouden of grieperig, dat hij me neusspray voorschreef verbaasde me.
Maar een paar dagen later werd ik wel verkouden en grieperig, en ik ben er sindsdien af en aan in gebleven, neusspray gebruik ik nu bijna non stop, zodat mijn oren niet weer dicht gaan zitten.
De duizeligheid+misselijkheid is er nog met buien.

Het evenwichtsorgaan ligt vlak achter het oor.
Nooit geweten dat dat ook 'verkouden' kan zijn.
Pas als je er last van hebt weet je dat je een evenwichtsorgaan hebt @(
mimi32 schreef:
30-10-2018 16:39
Wat naar whatsinaname dat je zo ziek bent en ook weer draaiduizelingen hebt! Ik denk dat het nu wel komt omdat je griep/verkouden/ ontstekingen hebt en dat daardoor je evenwichtsorgaan ook weer inspeelt.Hopelijk blijft de AB goed zijn werk doen en knap je nu elke dag wat op, beterschap!!

Hier gaat het met de duizeligheid heel erg goed, doe eigenlijk alles weer.Merk wel dat ik snel moe ben, s avonds ook echt vermoeid ben, dan krijg ik het koud en merk ik dat ik nog niet helemaal de oude ben.Ook blijf ik heel in de verte een soort ruisje horen, en heb ik het idee dat er toch nog wat druk op mijn oor zit ofzo...Maar ik denk ook dat ik er teveel aan denk en op blijf letten.
Omdat ik veel last had van stress, spanning het afgelopen jaar, merk ik dat dat er nu allemaal uit komt, kaakklemmen, gespannen schouders en nek, hyperventilatie.
Vandaag ben ik voor de eerste keer naar een psycho somatische fysio geweest.Zag gelijk dat ik mijn schouders enorm hoog heb, erg vaak en oppervlakkig adem haal, dus werk aan de winkel 😉
En positief blijven, dit gaat echt weer over, ik heb mezelf de afgelopen 4 weken al helemaal wijs gemaakt dat ik me voor altijd zo ook slecht blijf voelen.Dat is natuurlijk onzin, maar ik begin daar zelf dan al in te geloven, dat moet ik doorbreken.

Sterkte voor jullie!!
Hoi Mimi,

Fijn dat bij jou de duizeligheid weg is.

Ja, positief blijven hoor, en geduld hebben. Veel geduld.
Goed dat je met de fysio bezig bent.

Ik denk maar zo :niks is voor altijd, dus dit ook niet.

Goed voor jezelf zorgen: voldoende rust en warmte nemen. Doe ik ook, word door dit er wel toe 'gedwongen'.
Alle reacties Link kopieren
Nou, te vroeg gejuicht😔...Was vanochtend even bij zoon een uurtje op school, die hadden een kijkles en daarna met een paar vriendinnen heel gezellig nog even koffie gedronken, maar ik denk toch te druk...Ik ben nu heel raar in mijn hoofd, ben aan het trillen, ben maar weer even op de bank gaan liggen.
Ik ben er echt zo klaar mee, voel me al 5 weken niet goed, ik herken mezelf gewoon niet...
Het is geen draaiduizel trouwens, heb jij daar nog wel last van Julia? En hoe is het met jouw oren?
Als ik me dan raar in mijn hoofd voel, slaat de angst direct toe; bang om weer zo'n hele heftige aanval te krijgen...
mimi32 schreef:
31-10-2018 13:09
Nou, te vroeg gejuicht😔...Was vanochtend even bij zoon een uurtje op school, die hadden een kijkles en daarna met een paar vriendinnen heel gezellig nog even koffie gedronken, maar ik denk toch te druk...Ik ben nu heel raar in mijn hoofd, ben aan het trillen, ben maar weer even op de bank gaan liggen.
Ik ben er echt zo klaar mee, voel me al 5 weken niet goed, ik herken mezelf gewoon niet...
Het is geen draaiduizel trouwens, heb jij daar nog wel last van Julia? En hoe is het met jouw oren?
Als ik me dan raar in mijn hoofd voel, slaat de angst direct toe; bang om weer zo'n hele heftige aanval te krijgen...
He vervelend dat het bij jou ook nog sluimert.

Bij mij is het gelukkig ook geen draaiduizeligheid meer, dat was het bij mij in de eerste 3 dagen. Toen had ik daar bijna dag&nacht aan elkaar last van.

Nu heb ik buien, van (lichte) duizeligheid, met misselijk erbij. Soms gaat het een paar dagen redelijk goed, en dan komt het weer, voor een paar dagen. Angst voor dat het weer erger wordt heb ik ook. Vermoeidheid is er ook.

Met mijn oren gaat het oke, maar met verkoudheid (die af en aan blijft komen) gaan ze wat dicht zitten. Ben van de Otrivin nog niet af.
Ik heb vandaag de Otrivin (tegen verkoudheid en dichte oren) vervangen voor Cinuforce extra sterk van A Vogel.
Deze kan langer dan 7 dg gebruikt worden.
Aangezien ik er maar niet doorheen kom en Otrivin al weken gebruik, lijkt me dit beter.
Het is goed spul, het werkt meteen goed om de oren open te houden.
Julia10 schreef:
01-11-2018 14:20
Ik heb vandaag de Otrivin (tegen verkoudheid en dichte oren) vervangen voor Cinuforce extra sterk van A Vogel.
Deze kan langer dan 7 dg gebruikt worden.
Aangezien ik er maar niet doorheen kom en Otrivin al weken gebruik, lijkt me dit beter.
Het is goed spul, het werkt meteen goed om de oren open te houden.
Hoewel nog (steeds) neus-verkouden, merk ik nu dat er weer ruimte is achter mijn oren. Gevoel van dat warm water uit mijn oren stroomt, maar het komt niet naar buiten, wel een zacht warm gevoel. Het lucht op.
Met mijn kaak beweeg ik nog vaak om meer ruimte te maken. Ook heb ik wat 'val' en 'schud' oefeningen gedaan tegen dat volle gevoel achter mijn oren.

Duizeling +vermoeidheid is er nog, maar steeds minder. Ik denk dat ik aan de beterende hand ben. Maar het is nog afwachten want steeds als ik dacht dat ik het achter de rug had, kwam de duizel toch weer opzetten.
Het ruimtelijke en warme gevoel in mijn oren is nieuw en gelukkig wel prettig.

Mimi hoe is het nu met jou?
Whatsinaname1988 schreef:
30-10-2018 15:14
Ja klopt, ik was al een tijdje verkouden/grieperig maar het leek niet echt heel erg door te zetten. En die kaakontsteking sta ik niet heel verbaasd over eigenlijk, tob al een tijdje met mijn gebit. Die dubbele oorontsteking stond ik wel van te kijken, ik heb niet echt pijn gevoeld. Voel me vandaag gelukkig alweer iets beter!
Hoe is het met jou?
Voel jij je inmiddels ook weer wat beter?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Julia,
Ik ben alleen nog wat licht in mijn hoofd als ik uit bed kom 's morgens.Overdag gaat het heel goed.Af en toe voelen mijn oren nog wat vol, volgens de huisarts zit dit tussen mijn oren, want is er met mijn oren niets aan de hand. :facepalm:

Ik heb veel gelezen op de Labyrintitus support group op Facebook, daar blijkt dat heel veel mensen ook last van dichte/volle oren hebben, druk op oren, en het heeft dus zeker wel met het virus te maken.
Nadeel van die groep is, is dat daar voornamelijk mensen schrijven die echt maanden/jaren last hiervan hebben, dat maakt mij dan weer ongerust.Maar ik weet ook dat het merendeel van de mensen hier van geneest en het merendeel dit ook maar eenmalig heeft.

Ik heb gemerkt dat je met dit virus niet kan zeggen: elke dag een beetje beter...Nee dit moet je echt minstens per week bekijken, het gaat langzaam!

Ik weet zeker dat mijn lichaam op was door alle stress en spanning van de afgelopen maanden, en dat ik daardoor een soort van roofbouw op mijn lichaam heb gepleegd.Daardoor kon het virus denk ik zijn slag slaan.Echt een eye opener om voortaan mezelf meer in acht te nemen!

Hoop dat het met iedereen beter gaat!
mimi32 schreef:
13-11-2018 09:25
Hoi Julia,
Ik ben alleen nog wat licht in mijn hoofd als ik uit bed kom 's morgens.Overdag gaat het heel goed.Af en toe voelen mijn oren nog wat vol, volgens de huisarts zit dit tussen mijn oren, want is er met mijn oren niets aan de hand. :facepalm:

Ik heb veel gelezen op de Labyrintitus support group op Facebook, daar blijkt dat heel veel mensen ook last van dichte/volle oren hebben, druk op oren, en het heeft dus zeker wel met het virus te maken.
Nadeel van die groep is, is dat daar voornamelijk mensen schrijven die echt maanden/jaren last hiervan hebben, dat maakt mij dan weer ongerust.Maar ik weet ook dat het merendeel van de mensen hier van geneest en het merendeel dit ook maar eenmalig heeft.

Ik heb gemerkt dat je met dit virus niet kan zeggen: elke dag een beetje beter...Nee dit moet je echt minstens per week bekijken, het gaat langzaam!

Ik weet zeker dat mijn lichaam op was door alle stress en spanning van de afgelopen maanden, en dat ik daardoor een soort van roofbouw op mijn lichaam heb gepleegd.Daardoor kon het virus denk ik zijn slag slaan.Echt een eye opener om voortaan mezelf meer in acht te nemen!

Hoop dat het met iedereen beter gaat!
Hoi Mimi,

Bij mij was er ook sprake van stress en spanningen... Niet gezond. Ik ben de laatste 2 jaar opvallend veel ziek geweest. Van het ene griepje/ontsteking in de andere. Dit kon er ook nog wel bij, dacht mijn lichaam. :roll:
Door dit moest ik noodgedwongen voor lange tijd heel rustig aan doen. Heb afgelopen weken veel (bij) geslapen. Heel fit voel ik me nog niet, maar zeker wel wat beter dan vorige week.

Maanden/jaren last hiervan...? Oh please no.

Deze week denk ik dat ik er doorheen ben. Geen duizeligheid meer, nog wel gevoelige oren en neusspray gebruik ik nog.

Raar virus is dit, ik las ergens dat het vrij zeldzaam is. Ik hoop het want als dit epidemisch is zijn veel mensen voor lange tijd uit roulatie.

Dokter deed er licht over, sprak over virusje, niks ergs. Maar de duur en de mate van klachten is best ernstig en vooral heel hinderlijk.

Gaat wel weer over, ik hou me daar aan vast.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Julia,
Je schreef dat je oren nog gevoelig waren; hoe voelt het voor jou?
Mijn oren zijn ook echt mijn laatste symptoom, duizeligheid is weg.
mimi32 schreef:
15-11-2018 13:10
Hoi Julia,
Je schreef dat je oren nog gevoelig waren; hoe voelt het voor jou?
Mijn oren zijn ook echt mijn laatste symptoom, duizeligheid is weg.
Hoi Mimi,
Ja mijn oren zijn nog gevoelig. De klieren achter mijn oren zijn nog opgezwollen en ze gaan af en toe nog dicht. Dit hangt samen met (neus) verkoudheid, dit blijft bij mij hangen.
Qua duizeligheid is het bij mij stukken minder, maar fit ben ik nog niet.

Fijn dat het bij jou beter gaat.
Vandaag voor het eerst geen last meer van de duizeligheid.
Nog steeds wel verkouden en moe ook, maar wat een wereld van verschil nu de duizel weg is.

Mimi en Whatsinaname gaat het bij jullie inmiddels ook weer wat beter?
Oef ook hier al 2 weken vage klachten, duizelig, vol gevoel bij oor, beetje keelpijn, beetje verkouden. Word er gek van! Ik ga morgen toch maar een afspraak bij de huisarts maken want die voelt gewoon ongezond. Ik ben aan de neusspray, spoelen met zout water, val en lig oefeningen, stomen en alles. Maar wat een ellende zeg. Ik voel me gek genoeg niet echt ziek. gewoon wat moe en snel koud. Maar het is ook veel kouder buiten, dus dat leek me niet zo gek. Sterkte voor jullie en veel beterschap! Ik ga nog maar eens stomen.
enthousiasteling schreef:
22-11-2018 18:43
Oef ook hier al 2 weken vage klachten, duizelig, vol gevoel bij oor, beetje keelpijn, beetje verkouden. Word er gek van! Ik ga morgen toch maar een afspraak bij de huisarts maken want die voelt gewoon ongezond. Ik ben aan de neusspray, spoelen met zout water, val en lig oefeningen, stomen en alles. Maar wat een ellende zeg. Ik voel me gek genoeg niet echt ziek. gewoon wat moe en snel koud. Maar het is ook veel kouder buiten, dus dat leek me niet zo gek. Sterkte voor jullie en veel beterschap! Ik ga nog maar eens stomen.
Goed dat je ermee naar de dok gaat. Vooral die duizeligheid kan betekenen dat je er voorlopig nog mee zit. Zoals ik ook heb gemerkt.

Dit soortige virus op evenwichtsorgaan ging bij mij ook gepaard met vage maar hardnekkige en langdurige klachten. Geen koorts maar wel algehele malaise, met name in de oren en die duizeligheid dus.

Ik ben na 2wk gewone neusspray overgegaan op die van A. Vogel, die mag je langdurig gebruiken en mij hielp deze goed.

Beterschap en hopelijk duurt het bij jou niet zo lang.
Hoi Julia10,

Wat lief dankjewel! ik vind het wel vreemd, Ik heb deze duizeligheden nog nooit gehad in mijn leven. Maar sinds ik het heb, hoor ik het wel veel om me heen. Dat kan natuurlijk gewoon zijn omdat ik erover begin, maar ik had er echt nog nooit van gehoord. Het enige wat ik weer, is dat wat ouderen af en toe duizelig zijn vanwege loslaten van kristallen. Heerst er een vreemde griep die op het evenwichtsorgaan slaat?
enthousiasteling schreef:
23-11-2018 10:42
Hoi Julia10,

Wat lief dankjewel! ik vind het wel vreemd, Ik heb deze duizeligheden nog nooit gehad in mijn leven. Maar sinds ik het heb, hoor ik het wel veel om me heen. Dat kan natuurlijk gewoon zijn omdat ik erover begin, maar ik had er echt nog nooit van gehoord. Het enige wat ik weer, is dat wat ouderen af en toe duizelig zijn vanwege loslaten van kristallen. Heerst er een vreemde griep die op het evenwichtsorgaan slaat?
Ja, ik vond het ook vreemd, deze duizeligheid. Heb in mijn leven allerlei soorten griep en onstekingen gehad (keel, neus, bronchiën) maar bij geen heb ik deze draai-duizeligheid ooit ervaren. Het was dan ook schrikken toen ik het voelde.
Vooral omdat ik me er verder niet heel erg ziek onder voelde.

Ik dacht toen aan iets in mijn hersenen, of aan mijn hart. Wat niet zo bleek te zijn, gelukkig.
Wel heel vervelend dat het zo lang duurt en de klachten in het oor zijn ook vervelend: dichtzitten, piep of ruis.

Van een vriendin die podotherapeut is hoorde ik dat duizeligheid best vaak voorkomt bij ouderen die zij behandelt, zeg maar een ouderdomskwaal (ziekte van Meniere bijv) en ook infectie aan evenwichtsorgaan heeft ze vaker gehoord. Dat het zo lang kan duren, heeft zij bij bepaalde cliënten ook gemerkt.
Zelf ken ik niemand in mijn eigen omgeving die dit heeft (gehad).

Een beroemd iemand die het heeft gehad is Andre Rieu. Die is er een jaar door uit de roulatie geweest, heeft toen al zijn concerten gecancelled.

Mijn dokter zei niks over welk bepaald virus het veroorzaakt. Hij sprak er lichtjes over, "een gewoon verkoudheid/griep virusje" Ik heb nog gegoogled maar kon er geen antwoord op vinden.
Een normale oorontsteking is het niet, die gaat met veel pijn en koorts gepaard, mijn dokter zag in mijn oren dat ze niet ontstoken waren. Wel zat er verhoogde druk, waarschijnlijk kwam dat van dat evenwichtsorgaan weg.

Laat je nog weten wat jouw dokter er bij jou over heeft gezegd?
Alle reacties Link kopieren
hoi,
Ik ben er zeker nog niet helemaal doorheen.Ik kan in bed bijvoorbeeld niet op mijn 'slechte'oor liggen ( duizelig) en vooral 's ochtends uit bed nog wel wat wiebelig op de benen.Overdag gaat het meestal heel goed en doe ik alles weer, maar ik heb ook zeker nog last van mij oren.Dicht, piep, ruis....Ik heb het nu precies 9 weken, echt vreselijk!!! Sterkte voor jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven