Gezondheid alle pijlers

Infectie evenwichtsorgaan

05-10-2018 14:52 105 berichten
Hallo,

Ik ging vorige week met (draai) duizel, misselijk,flauwval, concentratieverlies-klachten naar de huisarts.

Ik had de week ervoor 3 dagen enorme draaiduizeligheid+misselijk doorgemaakt, waarbij ik niks anders kon dan in bed blijven en slapen. Ik had er geen koorts of pijn bij, ook was ik niet noemenswaardig verkouden.
Het ergste ging over, maar niet helemaal. Ik bleef er nog flink last van houden. Vandaar dat ik er een week later mee naar de dokter ging.

Heb laten testen op bloed, bloeddruk, hart, evenwicht, zicht en gehoor. Alles was prima, op wat lage bloeddruk na, maar dat is bij mij standaard. En het evenwicht was verstoord.

Infectie van evenwichtsorgaan, zei mijn dokter. Waarschijnlijk door een verkoudheid/griep-virus.
Hoewel ik toen niet echt verkouden was, adviseerde hij 4x daags Otrivin voor 7 dagen.
Ben dat gaan doen, en toen werd ik wel echt verkouden, kreeg er oorpijn bij ook, en verhoging.

De heftige draaiduizeligheid was weg, maar nog heb ik een gevoel van zeekziek zijn. Ik loop alsof ik op een evenwichtskoord loop, waar ik elk moment van af kan vallen. Informatie uit de omgeving (verkeer, mensen, gesprekken etc) komen vertraagd binnen, net alsof ik niet goed meer kan nadenken en op dingen kan anticiperen.
Ik ben onzeker en traag in mijn bewegingen, maar ook in mijn denkprocessen. Ben vergeetachtig en kan mijn aandacht niet lang houden bij bijv gesprekken.

De dokter zei me dat restverschijnselen van de infectie nog lang kunnen blijven. Hij praatte over weken, en soms wel maanden. Medicatie gaf hij niet, hij zei me dat die veelal meer bijwerkingen hebben dan baat.
Als ik na 6 weken na mijn bezoek aan mijn arts nog klachten had, moest ik weer terugkomen.

Ik ben nu bijna 2 wk verder na huisartsbezoek en ik voel me wel wat beter, maar wat gaat het langzaam en terugvallen naar duizelbuien zijn er nog.
Algeheel gevoel van gammeligheid, vermoeidheid en verhoging is er nog.

Zijn er meer met dit? En hoe komen jullie deze tijd het best door?

Ik kan nauwelijks dingen doen, deelnemen aan verkeer durf ik niet, het huis uit gaan ook amper.
Wel probeer ik zo veel mogelijk in beweging te zijn, om dat evenwichtsorgaan niet lui te laten worden.
mimi32 schreef:
25-11-2018 11:01
hoi,
Ik ben er zeker nog niet helemaal doorheen.Ik kan in bed bijvoorbeeld niet op mijn 'slechte'oor liggen ( duizelig) en vooral 's ochtends uit bed nog wel wat wiebelig op de benen.Overdag gaat het meestal heel goed en doe ik alles weer, maar ik heb ook zeker nog last van mij oren.Dicht, piep, ruis....Ik heb het nu precies 9 weken, echt vreselijk!!! Sterkte voor jullie!
Hoi Mimi,
Bij mij is de duizel sinds woensdag echt weg. Ik ben opgelucht en kan nu veel meer. Een beetje drukte zoals in winkels gaat me beter af.

Oor deed vanmorgen weer even raar, had er een steek in. Maar nu in het andere oor waar ik afgelopen weken vrijwel geen last had. Heeft even een paar min dichtgezeten maar met kaak bewegen kwam het weer los.

Neusverkoudheid is er nog. Licht gloeigevoel in oren ook. Bij jou ook?

Naar dat je nog met piep en ruis zit. Hopen dat je daar gauw van af raakt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Naar winkels enz. gaat bij mij ook prima, een week.of 3 geleden deed ik dat ook maar dan werd ik nog wel erg moe en moest ik daarna schreven bijkomen.Ik merk dat ik daar nu veel minder last van heb.
Piep is zo gaat als weg, ruis heel licht waarneembaar, maar misschien had ik dat voor dit gedoe ook wel, en merk ik het nu meer op omdat ik er steeds aan denk???Dat is voor mij wel een ding; ik ben er nog steeds te veel mee bezig;het heeft wel echt impact op me gehad merk ik,dit is niet zomaar een griepje en ik merk dat ik nog veel bezig ben met: Wat voel ik, hoe voelen mijn oren...
Ik heb ook af en toe dat gloei gevoel / warm in mijn oren, het zal er wel horen.
Ik heb ook echt wel uren in een dag dat ik nergens last van heb, en dan vervolgens een uur ofzo wat oorpijn, last van mijn oren.Iets warms ertegenaan houden is dan fijn .Ik houd me maar vast aan het feit dat het toch elke week ietsje beter gaat, en hopelijk zijn we er over een paar weken echt vanaf!!!!
mimi32 schreef:
28-11-2018 07:12
Hoi,

Naar winkels enz. gaat bij mij ook prima, een week.of 3 geleden deed ik dat ook maar dan werd ik nog wel erg moe en moest ik daarna schreven bijkomen.Ik merk dat ik daar nu veel minder last van heb.
Piep is zo gaat als weg, ruis heel licht waarneembaar, maar misschien had ik dat voor dit gedoe ook wel, en merk ik het nu meer op omdat ik er steeds aan denk???Dat is voor mij wel een ding; ik ben er nog steeds te veel mee bezig;het heeft wel echt impact op me gehad merk ik,dit is niet zomaar een griepje en ik merk dat ik nog veel bezig ben met: Wat voel ik, hoe voelen mijn oren...
Ik heb ook af en toe dat gloei gevoel / warm in mijn oren, het zal er wel horen.
Ik heb ook echt wel uren in een dag dat ik nergens last van heb, en dan vervolgens een uur ofzo wat oorpijn, last van mijn oren.Iets warms ertegenaan houden is dan fijn .Ik houd me maar vast aan het feit dat het toch elke week ietsje beter gaat, en hopelijk zijn we er over een paar weken echt vanaf!!!!
Hoi Mimi,
Bij mij is er af en aan nog wat gedoe in mijn oren: dicht en open, lichte gloei.
Dit gaat (nog steeds/alweer) met neusverkoudheid samen.
Duizel is bijna helemaal weg, maar heel soms overvalt een bui me nog. Heb het nu 1x in de laatste 2 weken gehad.

Hoe is het nu met jou?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Bij mij ook nog gedoe in oren, vol of warm van binnen.Het kan ook uren weg zijn,en dan voel ik me heel goed!Maar ik ben ook nog heel moe,merk dat ik me helemaal niet fit voel, snel ook een beetje koud en weinig energie.
Vandaag totaal niet duizelig geweest,gisteren toen ik uit bed kwam wel weer een duf hoofd en wat duizelig.Ook lig ik nog niet heel lekker op mijn slechte oor, hoe slaap jij?Dan lijk ik wat duizeliger te worden,dit doet mij denken aan bppv ( ik heb gelezen dat je na een virus op je evenwichtsorgaan 40% kans hebt om bppv te ontwikkelen).
Ik merk dat ik er af en toen heel verdrietig om ben, ik mis het zo om me weer mezelf te voelen, energie te hebben en niet bezorgd te zijn om mijn oren/duizel/moeheid....
Al met al voel ik me dus nog niet fit...10 weken inmiddels....
mimi32 schreef:
03-12-2018 19:30
Hoi,
Bij mij ook nog gedoe in oren, vol of warm van binnen.Het kan ook uren weg zijn,en dan voel ik me heel goed!Maar ik ben ook nog heel moe,merk dat ik me helemaal niet fit voel, snel ook een beetje koud en weinig energie.
Vandaag totaal niet duizelig geweest,gisteren toen ik uit bed kwam wel weer een duf hoofd en wat duizelig.Ook lig ik nog niet heel lekker op mijn slechte oor, hoe slaap jij?Dan lijk ik wat duizeliger te worden,dit doet mij denken aan bppv ( ik heb gelezen dat je na een virus op je evenwichtsorgaan 40% kans hebt om bppv te ontwikkelen).
Ik merk dat ik er af en toen heel verdrietig om ben, ik mis het zo om me weer mezelf te voelen, energie te hebben en niet bezorgd te zijn om mijn oren/duizel/moeheid....
Al met al voel ik me dus nog niet fit...10 weken inmiddels....
Bij mij ook nog flinke vermoeidheid.
Verkoudenheid en oren die af en aan nog opspelen. Achter mijn kaken gaat het nog dicht zitten soms, bewegen met kaken helpt dan wat.

Slapen doe ik goed, want ben erg moe. Vroeg naar bed dus en overdag als ik tijd heb, rust ik extra bij. Heb dat soms echt nog nodig. Ik neem Valeriaan en magnesium + B complex voor geestelijke ontspanning.

Al met al.... Nog steeds rustig aan doen.
Pfff na een week of 2 me veel beter te hebben gevoeld, is de duizeligheid sinds gisteren in alle hevigheid terug. En ook een heel vol gevoel aan 1 kant van mijn gezicht. Ik werd er gisteren echt misselijk van. Wat een vervelend virus is dit zeg! Ik ben nogniet bij de huisarts geweest (heb hem alleen telefonisch gesproken) maar misschien ga ik volgende week toch maar even langs als dit zo blijft.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Julia en enthousiasteling;
Ik was even benieuwd hoe het met jullie gaat? Hier gaat het aardig,geen duizel meer (behalve in bed,dan kan ik me nog niet zomaar snel omdraaien).Met mijn oren lijkt het steeds iets beter te gaan,had ik een paar weken geleden nog bijna de hele dag last van een vol,drukkend of pijnlijk gevoel, nu is dat nog af en toe.Dus ik neem aan dat ook dit heel langzaam weg zal gaan.
Ik heb op een forum gelezen dat er een vermoeden is dat dit veroorzaakt kan worden door het herpes virus ( waar je ook waterpokken of een koortslip van krijgt) en dus al in je lichaam aanwezig is en bij sterk verminderde weerstand /stress op je vestibulare systeem slaat.Maar ook het Epstein Barr virus werd genoemd (pfeiffer).Nou het lijkt in ieder geval wel net zolang te kunnen duren,pfff....
Ik vind het toch wel slecht dat huisartsen/kno artsen er zo laconiek over doen,het is verder niet heel ernstig natuurlijk,maar je kan je er behoorlijk onzeker en angstig door gaan voelen!

Ik merk dat ik wel vooruit ga;een paar weken geleden was naar de supermarkt gaan en daarna de boodschappen opruimen al een uitputtingsslag,deze laatste weken doe ik al veel meer...
Geduld dus maar!
mimi32 schreef:
08-12-2018 15:21
Hoi Julia en enthousiasteling;
Ik was even benieuwd hoe het met jullie gaat? Hier gaat het aardig,geen duizel meer (behalve in bed,dan kan ik me nog niet zomaar snel omdraaien).Met mijn oren lijkt het steeds iets beter te gaan,had ik een paar weken geleden nog bijna de hele dag last van een vol,drukkend of pijnlijk gevoel, nu is dat nog af en toe.Dus ik neem aan dat ook dit heel langzaam weg zal gaan.
Ik heb op een forum gelezen dat er een vermoeden is dat dit veroorzaakt kan worden door het herpes virus ( waar je ook waterpokken of een koortslip van krijgt) en dus al in je lichaam aanwezig is en bij sterk verminderde weerstand /stress op je vestibulare systeem slaat.Maar ook het Epstein Barr virus werd genoemd (pfeiffer).Nou het lijkt in ieder geval wel net zolang te kunnen duren,pfff....
Ik vind het toch wel slecht dat huisartsen/kno artsen er zo laconiek over doen,het is verder niet heel ernstig natuurlijk,maar je kan je er behoorlijk onzeker en angstig door gaan voelen!

Ik merk dat ik wel vooruit ga;een paar weken geleden was naar de supermarkt gaan en daarna de boodschappen opruimen al een uitputtingsslag,deze laatste weken doe ik al veel meer...
Geduld dus maar!
Hoi Mimi,
Hier zijn de oren weer vervelend gaan doen. De verkoudheid blijft maar aanhouden.
De vermoeidheid ook, dit heeft inderdaad veel weg van Pfeiffer. Dat heb ik gehad in mijn tienerjaren. De draaiduizeligheid zat er toen niet bij.
Waterpokken heb ik vroeger ook gehad, ook daarbij geen (draai) duizeligheid.

De duizeligheid is bij mij nu weg, maar kan weer opkomen als ik me te druk maak. Bij mij is het verschil bij winkelen ook groot, vergeleken met een paar weken geleden, toen kon ik alleen het hoognodige, met moeite.

Sinterklaasinkopen doen ging me goed af, ik was er blij verrast door: ik hield het in een drukke winkel langer uit dan eerst, kon zelfs uren rustig rondkijken. Ook het vieren van Sinterklaas ging goed, maar moet de dagen erna er wel van bijkomen.

Nu heb ik dus weer gloeiende oren, een hoofdband dragen is daarbij wel fijn.

Ja geduld en zoveel mogelijk rust... Het is niet anders. Maar het wordt wel steeds beter. Gaan we van uit.
Nu heb ik van goede vrienden in Oostenrijk een uitnodiging gekregen om bij hen te komen "kuren". Ze hebben een pension, prachtig rustig gelegen in de bergen.

Ik mag dan in hun pension verblijven, heel lief. Met de feestdagen hebben ze altijd wel een gezellige drukte, ze geven gezellige feestjes daar. Hij is (voormalig) dj&producer dus de tent zal wel weer op zijn kop gaan staan. Dat vind ik gezellig, maar met dit gezondheidsgedweil weet ik niet of ik daar al volop in mee kan gaan. Ik kan me terugtrekken in rust, als ik daar behoefte aan heb. De zuivere berglucht zal zowiezo vast wel goed doen.

Maar nu mijn vraag: is vliegen en verblijven op hoogte in de bergen wel te doen, met dit gedoe aan evenwichtsorgaan? Of beter als ik dat voorlopig nog even niet doe?
Heeft iemand ervaring hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Julia10 schreef:
08-12-2018 16:47
Heeft iemand ervaring hiermee?
Ja, ik. Heb afgelopen zomer een infectie op mijn evenwichtsorgaan gehad, in combinatie met een flinke middenoorontsteking en een geperforeerd trommelvlies. Het heeft twee maanden geduurd voordat ik weer een soort van de oude was (lees: weer kon fietsen en zelfstandig de straat over kon steken), al heb ik een halfjaar later bij snelle hoofdbewegingen nog wel last van lichte duizelingen.
Ik kreeg na die twee maanden van mijn KNO-arts groen licht om te gaan vliegen. Op dat moment had ik nog wel last van ploppende oren (hebben jullie dat ook?), maar dat kwam volgens hem omdat mijn buis van Eustachius nog aan het herstellen was en open en dicht schoot, vandaar het geplop. Omdat ik wel gewoon mijn oren kon klaren, er geen vocht meer achter mijn trommelvlies zat en mijn trommelvlies geheeld was kon ik veilig vliegen volgens hem. Ben een maand later het vliegtuig ingestapt en nergens last van gehad! Was toevallig naar een bestemming op hoogte, ook in de bergen geen problemen gehad, op het geplop na bij stijgen en dalen.
Dat is natuurlijk geen garantie dat het bij jou ook goed gaat, zou het even navragen bij een dokter.
Ruilie schreef:
08-12-2018 20:16
Ja, ik. Heb afgelopen zomer een infectie op mijn evenwichtsorgaan gehad, in combinatie met een flinke middenoorontsteking en een geperforeerd trommelvlies. Het heeft twee maanden geduurd voordat ik weer een soort van de oude was (lees: weer kon fietsen en zelfstandig de straat over kon steken), al heb ik een halfjaar later bij snelle hoofdbewegingen nog wel last van lichte duizelingen.
Ik kreeg na die twee maanden van mijn KNO-arts groen licht om te gaan vliegen. Op dat moment had ik nog wel last van ploppende oren (hebben jullie dat ook?), maar dat kwam volgens hem omdat mijn buis van Eustachius nog aan het herstellen was en open en dicht schoot, vandaar het geplop. Omdat ik wel gewoon mijn oren kon klaren, er geen vocht meer achter mijn trommelvlies zat en mijn trommelvlies geheeld was kon ik veilig vliegen volgens hem. Ben een maand later het vliegtuig ingestapt en nergens last van gehad! Was toevallig naar een bestemming op hoogte, ook in de bergen geen problemen gehad, op het geplop na bij stijgen en dalen.
Dat is natuurlijk geen garantie dat het bij jou ook goed gaat, zou het even navragen bij een dokter.
Dankje voor je uitgebreide reactie.

Oei heftig, bij jou.
Ik heb mijn oren niet verder laten onderzoeken nadat mijn arts zag dat het er goed uit zag. Geen ontsteking.
Dit was toen ik dit topic opende, nu ongeveer 2 mnd geleden. Het is niet erger geworden, maar de klachten zijn er nog wel, qua oren. Het dichtzitten en ploppen heb ik ook (nog), als ik met mijn kaak beweeg om ruimte te maken.

Los van mijn oren doe ik er denk ik goed aan om nog te wachten met vliegen, want ik merk dat ik er de energie (nog) niet voor heb.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik was weer even benieuwd hoe het met jullie gaat?
mimi32 schreef:
12-12-2018 14:58
Hoi,

Ik was weer even benieuwd hoe het met jullie gaat?
Met Julia gaat het: nog steeds gloei en dichtzitten in de oren +verkoudheid. Lijkt weer erger terug te zijn, duizelt ook weer wat. Vermoeidheid houdt me nog steeds thuis.

Niet leuk.

Met andere jullies gaat het hopelijk beter. Mimi, gaat het wat beter nu met jou in je oren?
Met mij gaat het op en af. Nog steeds verkouden en moe en nog steeds af en toe draaiduizelingen. Zo vervelend. Ik heb me nog niet hoeven ziekmelden en doe er alles aan om overeind te blijven. Veel stomen, spoelen met zout water, neus sprayen en rustig aan. Helaas is het druk op mijn werk en als ik me druk maak, worden te klachten erger. Ik ben nog steeds niet bij de huisarts geweest. Ik weet ook wel wat ze zal gaan zeggen denk ik. Rust nemen en uitzieken. Kortom; het houdt niet over maar ook niet op ;-)
Hoe is het met jullie? En wat een heerlijk vooruitzicht Julia om even naar de frisse berglucht te vertrekken. Het feestgebeuren moet je dan maar een beetje langs je heen laten gaan en alleen aanhaken als het lijf het toelaat. Ik tel de dagen af naar mijn vakantie eind volgende week...
Ik ben begonnen met kokosnootolie in mijn oren te doen.
Had gelezen dat dat goed kan helpen bij ontstoken oren.
Ik kreeg naast lichte pijn, gloei en dichtzitten last van jeuk binnenin de oren. Dus gezocht naar een oplossing, kwam toen tegen dat kokosolie daar goed tegen kan helpen, het is anti viraal/bacterieel.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Hier gaat het.....tja....niet slechter in ieder geval.Ik ben overdag niet duizelig meer, ik merk dit alleen nog in bed, omdraaien is nog niet prettig en als ik opsta moet ik echt even rustig aan doen.Ook voel ik me dan iets duizelig ( heel licht) wat snel afzakt als ik wat rond loop of ga doen.Mijn oren....soms een paar uur niks aan de hand en dan opeens voelen ze vol ofzo...Julia; bedoel jij met dichte oren dat je jezelf ook hoort praten en ademen enzo? Want dat heb ik niet, ik herken dichte oren wel bij een flinke verkoudheid, maar dit voelt anders bij mij....Soms denk ik: zou het bij mij iets psycho somatisch zijn: Ik ben zo veel aan het piekeren over mijn oren...

Al met al nog niet de oude dus ( soms wel eventjes, gisteravond voelde ik me een paar uurtjes heel fijn).Ik hoop echt dat dit snel weg mag gaan....

Sterkte ook weer voor jullie!!
mimi32 schreef:
13-12-2018 11:33
Hoi,
Hier gaat het.....tja....niet slechter in ieder geval.Ik ben overdag niet duizelig meer, ik merk dit alleen nog in bed, omdraaien is nog niet prettig en als ik opsta moet ik echt even rustig aan doen.Ook voel ik me dan iets duizelig ( heel licht) wat snel afzakt als ik wat rond loop of ga doen.Mijn oren....soms een paar uur niks aan de hand en dan opeens voelen ze vol ofzo...Julia; bedoel jij met dichte oren dat je jezelf ook hoort praten en ademen enzo? Want dat heb ik niet, ik herken dichte oren wel bij een flinke verkoudheid, maar dit voelt anders bij mij....Soms denk ik: zou het bij mij iets psycho somatisch zijn: Ik ben zo veel aan het piekeren over mijn oren...

Al met al nog niet de oude dus ( soms wel eventjes, gisteravond voelde ik me een paar uurtjes heel fijn).Ik hoop echt dat dit snel weg mag gaan....

Sterkte ook weer voor jullie!!
Hoi Mimi, met dichte oren bedoel ik het gevoel dat een dot watten ze afsluiten. Dan hoor ik de dingen om me heen even wat minder goed. Bij mij gaat het samen met neusverkoudheid. Als ik mijn kaken open dan gaan ze weer open.
Als ik in bed lig en er geen omgevingsgeluiden zijn, hoor ik soms wat gesuis.
Het gaat (nog steeds) met vermoeidheid en snel koud hebben gepaard. Al met al voel ik me nog niet beter.

Fijn dat het bij jou wat beter gaat Mimi. Is de verkoudheid bij jou weg? Niet teveel piekeren hoor, geniet van de momenten dat het goed gaat.
enthousiasteling schreef:
12-12-2018 18:46
Met mij gaat het op en af. Nog steeds verkouden en moe en nog steeds af en toe draaiduizelingen. Zo vervelend. Ik heb me nog niet hoeven ziekmelden en doe er alles aan om overeind te blijven. Veel stomen, spoelen met zout water, neus sprayen en rustig aan. Helaas is het druk op mijn werk en als ik me druk maak, worden te klachten erger. Ik ben nog steeds niet bij de huisarts geweest. Ik weet ook wel wat ze zal gaan zeggen denk ik. Rust nemen en uitzieken. Kortom; het houdt niet over maar ook niet op ;-)
Hoe is het met jullie? En wat een heerlijk vooruitzicht Julia om even naar de frisse berglucht te vertrekken. Het feestgebeuren moet je dan maar een beetje langs je heen laten gaan en alleen aanhaken als het lijf het toelaat. Ik tel de dagen af naar mijn vakantie eind volgende week...
Hoi Enthousiasteling, wat goed dat je je nog niet ziek hebt hoeven melden.
Is het bij jou zoals bij zware verkoudheid?

Bij mij lijken de oren inmiddels chronisch te zijn , zo lang als het duurt. Al meer dan 2 mnd
Geen koorts, wel lichte verhoging (en daardoor dus snel koud hebben).

Ik twijfel nog aan mijn logeerpartij in Oostenrijk. Frisse berglucht lijkt me heel gezond ,maar ik voel me nog steeds niet fit genoeg om mijn huis/woonplaats te verlaten. Daarbij zijn mijn oren nog steeds erg gevoelig voor dichtzitten (waarschijnlijk ook met vliegen en op hoogten in de bergen).

Jij sterkte en beterschap nog , en geniet straks van je vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Julia,
Niet teveel piekeren...Ik merk dat ik.dat moeilijk vind...Kan uren op forums zitten lezen over allerlei symptomen en merk dat ik dan angstig word...Als ik 's ochtends wakker word dan is het eerste waar ik aan denk,heel vermoeiend.De huisarts heeft een paar weken geleden voorgesteld om toch voorzichtig te starten met AD ( citomalpram of zoiets???) Maar dat is me nog een brug te ver.Ik weet zeker dat als mijn oren normaal gaan voelen, mijn angst direct zal wegzakken...Ik had bv vanmorgen toch weer last van druk op mijn oren, en uiteindelijk een oxazepam genomen.Nu voelen mijn oren weer normaal, niks geen druk of vol gevoel.Dit sterkt mij in mijn gevoel dat het het bij mij erg psycho somatisch is.

Als je besluit toch te gaan vliegen; ik hoor veel goede dingen over earplugs,misschien het overwegen waard.En ik zou aan de huisarts een echt goede neusspray vragen zodat alles zo goed mogelijk open is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond trouwens in een heel oud topic hier op viva ook een onderwerp over een virus op het evenwichtsorgaan.Daar reageerde iemand dat zij ook een soort griep op haar oren/ evenwichtsorgaan had gehad en dat zij tot een jaar later nog het idee had dat het in haar oren niet helemaal goed zat.Helaas een oud topic en degene die reageerde is ook al een tijdje niet meer actief hier op het forum;had graag wat vragen aan haar gesteld...
Julia10 schreef:
13-12-2018 08:28
Ik ben begonnen met kokosnootolie in mijn oren te doen.
Had gelezen dat dat goed kan helpen bij ontstoken oren.
Ik kreeg naast lichte pijn, gloei en dichtzitten last van jeuk binnenin de oren. Dus gezocht naar een oplossing, kwam toen tegen dat kokosolie daar goed tegen kan helpen, het is anti viraal/bacterieel.
Kokosnootolie lijkt mij in mijn oren te helpen. Dichtzitten en jeuk is minder.

Verder ben ik nog steeds aan het herstellen, met zo nu en dan terugval in duizeligheid. Gisteren had ik weer even een slechte dag, met boodschappen doen en 'savonds merkte ik dat ik me niet goed voelde.
Maar perioden dat het veel beter gaat, zijn er gelukkig ook.

Komend weekend kijken of ik een concert bijwonen aankan. Zoals ik mij gisteren voelde: niet.
Zoals ik mij vandaag voel: heel misschien.

Het blijft nog kwakkelen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Hopelijk hebben jullie een fijne kerst gehad, met niet teveel.last van duizeligheid! Ik heb de afgelopen nachten eindelijk goed geslapen, kon weer eens gaan liggen hoe ik dat graag wil en was vrij ontspannen.Ik ben maandag nog wel even naar de huisarts geweest (er was een invaller ivm vakantie en soms is dat wel eens goed, even iemand anders vind ik).Ik vertelde dat ik toch nog steeds last van mijn oren heb, ik heb weer een goede neusspray meegekregen ( die mag ik desnoods een aantal maanden gebruiken).Volgens deze huisarts zijn mijn klachten nog naweeën van het doorgemaakte virus.En ik heb zelf om betahistine gevraagd, volgens de huisarts helpt dat niet, maar hij wilde ze me wel voorschrijven als ik ze zelf wilde uit proberen.Ik heb op internet wisselende verhalen over betahistine gelezen,,maar na 3 maanden wil ik graag iets proberen...Ik heb ze maandag genomen, en inderdaad minder druk op mij oren, maar ik kreeg enorme diarree...Dus heb ik ze tijdens de kerstdagen niet genomen, dat zag ik niet zitten.Vandaag toch weer begonnen, ik wil het toch graag een kans geven.Duizelig ben ik alleen nog maar als ik uit bed kom, dan voelt mijn hoofd heel wattig en raar, als ik even op ben zakt dit af.Voel me er soms een beetje angstig en somber onder...Hoe lang voordat ik me weer echt fijn voel...
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Hopelijk hebben jullie een fijne kerst gehad, met niet teveel.last van duizeligheid! Ik heb de afgelopen nachten eindelijk goed geslapen, kon weer eens gaan liggen hoe ik dat graag wil en was vrij ontspannen.Ik ben maandag nog wel even naar de huisarts geweest (er was een invaller ivm vakantie en soms is dat wel eens goed, even iemand anders vind ik).Ik vertelde dat ik toch nog steeds last van mijn oren heb, ik heb weer een goede neusspray meegekregen ( die mag ik desnoods een aantal maanden gebruiken).Volgens deze huisarts zijn mijn klachten nog naweeën van het doorgemaakte virus.En ik heb zelf om betahistine gevraagd, volgens de huisarts helpt dat niet, maar hij wilde ze me wel voorschrijven als ik ze zelf wilde uit proberen.Ik heb op internet wisselende verhalen over betahistine gelezen,,maar na 3 maanden wil ik graag iets proberen...Ik heb ze maandag genomen, en inderdaad minder druk op mij oren, maar ik kreeg enorme diarree...Dus heb ik ze tijdens de kerstdagen niet genomen, dat zag ik niet zitten.Vandaag toch weer begonnen, ik wil het toch graag een kans geven.Duizelig ben ik alleen nog maar als ik uit bed kom, dan voelt mijn hoofd heel wattig en raar, als ik even op ben zakt dit af.Voel me er soms een beetje angstig en somber onder...Hoe lang voordat ik me weer echt fijn voel...
mimi32 schreef:
27-12-2018 09:34
Hallo,
Hopelijk hebben jullie een fijne kerst gehad, met niet teveel.last van duizeligheid! Ik heb de afgelopen nachten eindelijk goed geslapen, kon weer eens gaan liggen hoe ik dat graag wil en was vrij ontspannen.Ik ben maandag nog wel even naar de huisarts geweest (er was een invaller ivm vakantie en soms is dat wel eens goed, even iemand anders vind ik).Ik vertelde dat ik toch nog steeds last van mijn oren heb, ik heb weer een goede neusspray meegekregen ( die mag ik desnoods een aantal maanden gebruiken).Volgens deze huisarts zijn mijn klachten nog naweeën van het doorgemaakte virus.En ik heb zelf om betahistine gevraagd, volgens de huisarts helpt dat niet, maar hij wilde ze me wel voorschrijven als ik ze zelf wilde uit proberen.Ik heb op internet wisselende verhalen over betahistine gelezen,,maar na 3 maanden wil ik graag iets proberen...Ik heb ze maandag genomen, en inderdaad minder druk op mij oren, maar ik kreeg enorme diarree...Dus heb ik ze tijdens de kerstdagen niet genomen, dat zag ik niet zitten.Vandaag toch weer begonnen, ik wil het toch graag een kans geven.Duizelig ben ik alleen nog maar als ik uit bed kom, dan voelt mijn hoofd heel wattig en raar, als ik even op ben zakt dit af.Voel me er soms een beetje angstig en somber onder...Hoe lang voordat ik me weer echt fijn voel...
Hoi hoi Mimi,
Vlak voor kerst en kerstavond voelde ik me best duizelig en was bang weer terug te vallen. Ben toen dus lekker rustig thuis gebleven. Niks fijner dan gewoon lekker op tijd naar bed gaan en naar behoefte rust te nemen.

2e kerstdag had ik mijn kinderen bij mij en we hebben het gezellig gehad, ook zo rustig mogelijk gedaan. Inmiddels weer een paar dagen verder, het gaat weer wat beter. Ben met O&N gevraagd voor een spetterend feestje maar weet nog niet of ik daar al aan toe ben. Vroeg naar bed (kunnen) gaan voelt voor mij beter, hoewel ik in de week voor kerst ook al een feestje had wat laat werd en het toen best goed vol hield.

Al met al ben ik er nog (steeds) niet helemaal van af. Oren zitten soms nog dicht, jeuk en gloei is wel afgenomen, mede door kokosolie erin te doen (voorzichtig met wattenstaafje). Duizeligheid is na de kerst niet meer teruggeweest. Waarschijnlijk was ik duizelig door drukte.... Heb me wat druk gemaakt met feestdagen-boodschappen doen enzo.

Vergeleken met 2 wk geleden gaat het bij mij de goede kant op. Met jou hoop ik ook, geduld hebben is echt wel iets wat je hierbij nodig hebt. We zijn nu ongeveer 3 mnd verder en hopelijk in het nieuwe jaar raken we er helemaal van af.

Fijne jaarwisseling en alvast een heel goed, gezond en gelukkig nieuw jaar!
Had sinds oud en nieuw nauwelijk nog klachten, dacht zowaar er klaar mee te zijn.... Tot vanmogen. Stonf ik met enorme duizel op. Was zo erg dat ik terug in bed moest en ogen dicht want anders te misselijk.
Verkoudheid /hooikoorts, oor weer dicht en gloei...
Dit duurt bij mij dus nog langer.

Hoe is het met de anderen hier?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven