Infraroodlamp / massageapparaat

dinsdag 12 januari 2010 om 08:14
Al jaren heb ik last van de rug, mede door een verkeerde houding.
Ook span ik (onnodig) mijn spieren aan.
Hierdoor, en doordat ik nu fysio volg waarbij ik een andere houding moet aannemen, heb ik veel last van stijve nek, pijnlijke schouders en rugspieren.
Helpt een infraroodlamp hier tegen, of is zo'n massageapparaat waarbij je "om het hoekje" kunt masseren wat?
Beide zijn momenteel te koop bij de Lidl..
Ook span ik (onnodig) mijn spieren aan.
Hierdoor, en doordat ik nu fysio volg waarbij ik een andere houding moet aannemen, heb ik veel last van stijve nek, pijnlijke schouders en rugspieren.
Helpt een infraroodlamp hier tegen, of is zo'n massageapparaat waarbij je "om het hoekje" kunt masseren wat?
Beide zijn momenteel te koop bij de Lidl..
dinsdag 12 januari 2010 om 10:06
Mijn man heeft ook veel rug-/nekklachten en wij hebben een 'dolfijn' gekocht (zo'n massage apparaat met een warmtelamp).
Mijn man is er erg blij mee, scheelt hem heel veel pijn en last. Hij gebruikt hem vaak voor het naar bed gaan zodat alles warm en 'los' is, of juist 's ochtends even om op gang te komen.
(Ik had deze gekocht om te proberen of het wat is, kostte een tientje bij de kijkshop, valt reuze mee vind ik.)
Mijn man is er erg blij mee, scheelt hem heel veel pijn en last. Hij gebruikt hem vaak voor het naar bed gaan zodat alles warm en 'los' is, of juist 's ochtends even om op gang te komen.
(Ik had deze gekocht om te proberen of het wat is, kostte een tientje bij de kijkshop, valt reuze mee vind ik.)
dinsdag 12 januari 2010 om 11:36
Ik heb vorige jaar ook veel last gehad van mijn rug, ook door een verkeerde houding.
Ik heb van een vriendin een infra rood lamp te leen gehad.
Op dat moment vond ik het erg fijn, maar na 5 minuten kwam de pijn alweer terug.
Ik deed het vlak voordat ik naar bed ging of als ik het niet meer had van de pijn/stijfheid.
Het werkt dus maar kortdurend.
Ik heb van een vriendin een infra rood lamp te leen gehad.
Op dat moment vond ik het erg fijn, maar na 5 minuten kwam de pijn alweer terug.
Ik deed het vlak voordat ik naar bed ging of als ik het niet meer had van de pijn/stijfheid.
Het werkt dus maar kortdurend.