Gezondheid alle pijlers

Inwendig onderzoek

29-06-2018 01:05 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Morgen (straks) moet ik weer naar de gynaecoloog voor een inwendig onderzoek.

De vorige keer (een half jaar geleden ondertussen) ging dat helemaal niet goed, omdat ik me niet kon ontspannen. Door de gynaecoloog doorverwezen naar een bekkenbodemtherapeute, en daar leren ontspannen. Dit ging daar erg goed, maar kan nu de spanning al weer voelen komen.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en tips voor morgen?

Bedankt alvast! :)
Wat is de reden dat je zo gespannen bent?
Ervaring vanaf de andere kant:
- Probeer je op jouw ademhaling te concentreren
- Als je de spanning voelt opkomen, neem een diepe zucht, en probeer daarmee de spanning in je lijf los te laten en je zwaar te maken in die bank
- probeer je billen op de bank te laten liggen. Reactie is normaal om de billen op te tillen bij spanning, maar probeer ze neer te leggen
- Aangeven bij de gyn
- Bedenken dat het maar een minuutje duurt

Hoop dat je er wat aan hebt! Komt wel goed!!
Ik heb ook veel moeite met ontspannen tijdens zo’n onderzoek.
Ooit kreeg ik van een gynaecoloog de tip om bij het inbrengen (eendenbek/vingers) te persen.
Ik moet zeggen dat helpt echt super!
Verder zorgen dat je blaas leeg is voor het onderzoek en misschien iets van een jurkje aantrekken zodat je je niet zo bloot voelt.
Succes dadelijk :rose:
chocoladerijstwafel schreef:
29-06-2018 03:46
Wat is de reden dat je zo gespannen bent?
De reden van de spanning is vooral om wat ze gaan vinden. De MDL arts maakt zich ook zorgen, ivm heftige klachten.
En omdat het de vorige keer dat ze het probeerde zo pijnlijk was, dat de gyn maar gestopt is.
Lauwie101 schreef:
29-06-2018 04:33
Ervaring vanaf de andere kant:
- Probeer je op jouw ademhaling te concentreren
- Als je de spanning voelt opkomen, neem een diepe zucht, en probeer daarmee de spanning in je lijf los te laten en je zwaar te maken in die bank
- probeer je billen op de bank te laten liggen. Reactie is normaal om de billen op te tillen bij spanning, maar probeer ze neer te leggen
- Aangeven bij de gyn
- Bedenken dat het maar een minuutje duurt

Hoop dat je er wat aan hebt! Komt wel goed!!
Bedankt voor de goede tips! Dat heb ik inderdaad van de bekkenbodemtherapeute geleerd, om diep te zuchten en volledig te ontspannen. Maar omdat ik me nu zo druk maak, ben ik bang dat het weer mis gaat. Foute gedachte, want daardoor gebeurd het ook.
De gyn weet het inderdaad, en is ook echt heel geduldig gelukkig :)
ashley101 schreef:
29-06-2018 08:57
Ik heb ook veel moeite met ontspannen tijdens zo’n onderzoek.
Ooit kreeg ik van een gynaecoloog de tip om bij het inbrengen (eendenbek/vingers) te persen.
Ik moet zeggen dat helpt echt super!
Verder zorgen dat je blaas leeg is voor het onderzoek en misschien iets van een jurkje aantrekken zodat je je niet zo bloot voelt.
Succes dadelijk :rose:
Lastig is dat he, zeker omdat je weet wat er gaat gebeuren. Maar het is ook belangrijk, dus zou nu wel gewoon moeten!
Goede tip van het persen! Dat ga ik zeker doen. Dankjewel voor je tips! :)
Waarom maken ze dan niet gewoon een echo?

Is
ik denk aan wat leuks
ik denk het is zo voorbij
ik denk er kan een baby door dus zeker een eendenbek

praten met de gyn helpt ook
de mijne legt ook altijd uit wat hij doet en ziet.
Net weer klaar! Geen inwendig onderzoek gedaan, gynaecoloog vindt het een goed idee een kijkoperatie te doen. Vermoeden endometriose of vleesboom. Ben benieuwd!
Nou, dat heb je weer achter de rug. Fijn.
En die kijkoperatie merk je lekker niks van, dan kan je dromen over fijne dingen. Sterkte, ik hoop dat het mee valt. :heart:
Ja Precies! En eindelijk na een jaar word er echt wat mee gedaan :) Hopen dat er iets uit komt wat simpel op te lossen is.
Bedankt voor je reacties :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven