Inwendig onderzoek
vrijdag 29 juni 2018 om 01:05
Hallo allemaal,
Morgen (straks) moet ik weer naar de gynaecoloog voor een inwendig onderzoek.
De vorige keer (een half jaar geleden ondertussen) ging dat helemaal niet goed, omdat ik me niet kon ontspannen. Door de gynaecoloog doorverwezen naar een bekkenbodemtherapeute, en daar leren ontspannen. Dit ging daar erg goed, maar kan nu de spanning al weer voelen komen.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en tips voor morgen?
Bedankt alvast!
Morgen (straks) moet ik weer naar de gynaecoloog voor een inwendig onderzoek.
De vorige keer (een half jaar geleden ondertussen) ging dat helemaal niet goed, omdat ik me niet kon ontspannen. Door de gynaecoloog doorverwezen naar een bekkenbodemtherapeute, en daar leren ontspannen. Dit ging daar erg goed, maar kan nu de spanning al weer voelen komen.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en tips voor morgen?
Bedankt alvast!
vrijdag 29 juni 2018 om 04:33
Ervaring vanaf de andere kant:
- Probeer je op jouw ademhaling te concentreren
- Als je de spanning voelt opkomen, neem een diepe zucht, en probeer daarmee de spanning in je lijf los te laten en je zwaar te maken in die bank
- probeer je billen op de bank te laten liggen. Reactie is normaal om de billen op te tillen bij spanning, maar probeer ze neer te leggen
- Aangeven bij de gyn
- Bedenken dat het maar een minuutje duurt
Hoop dat je er wat aan hebt! Komt wel goed!!
- Als je de spanning voelt opkomen, neem een diepe zucht, en probeer daarmee de spanning in je lijf los te laten en je zwaar te maken in die bank
- probeer je billen op de bank te laten liggen. Reactie is normaal om de billen op te tillen bij spanning, maar probeer ze neer te leggen
- Aangeven bij de gyn
vrijdag 29 juni 2018 om 08:57
Ik heb ook veel moeite met ontspannen tijdens zo’n onderzoek.
Ooit kreeg ik van een gynaecoloog de tip om bij het inbrengen (eendenbek/vingers) te persen.
Ik moet zeggen dat helpt echt super!
Verder zorgen dat je blaas leeg is voor het onderzoek en misschien iets van een jurkje aantrekken zodat je je niet zo bloot voelt.
Succes dadelijk
Ooit kreeg ik van een gynaecoloog de tip om bij het inbrengen (eendenbek/vingers) te persen.
Verder zorgen dat je blaas leeg is voor het onderzoek en misschien iets van een jurkje aantrekken zodat je je niet zo bloot voelt.
Succes dadelijk
vrijdag 29 juni 2018 om 09:16
De reden van de spanning is vooral om wat ze gaan vinden. De MDL arts maakt zich ook zorgen, ivm heftige klachten.
En omdat het de vorige keer dat ze het probeerde zo pijnlijk was, dat de gyn maar gestopt is.
vrijdag 29 juni 2018 om 09:19
Bedankt voor de goede tips! Dat heb ik inderdaad van de bekkenbodemtherapeute geleerd, om diep te zuchten en volledig te ontspannen. Maar omdat ik me nu zo druk maak, ben ik bang dat het weer mis gaat. Foute gedachte, want daardoor gebeurd het ook.Lauwie101 schreef: ↑29-06-2018 04:33Ervaring vanaf de andere kant:
- Aangeven bij de gyn
De gyn weet het inderdaad, en is ook echt heel geduldig gelukkig
vrijdag 29 juni 2018 om 09:21
Lastig is dat he, zeker omdat je weet wat er gaat gebeuren. Maar het is ook belangrijk, dus zou nu wel gewoon moeten!ashley101 schreef: ↑29-06-2018 08:57Ik heb ook veel moeite met ontspannen tijdens zo’n onderzoek.
Succes dadelijk![]()
Goede tip van het persen! Dat ga ik zeker doen. Dankjewel voor je tips!