Gezondheid alle pijlers

Is dit een opvlieger?

10-04-2017 18:51 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Best een stomme vraag eigenlijk... Ik weet dat het per vrouw verschilt hoe een opvlieger voelt, maar nu zit ik toch even te dubben.

Tijdens een gesprek kreeg ik zaterdag en vandaag weer ineens een warm hoofd, rode koontjes, een beetje (of eigenlijk precies) zoals na het drinken van een paar glazen wijn (toen ik nog wijn dronk). Ik had alleen een kop koffie of twee op, voor de duidelijkheid.

Het punt is, waarom ik wil weten of dit nou een soort opvlieger is of niet, dat ik nu begin 30 ben, vorig jaar is mijn baarmoeder verwijderd (eierstokken niet) en mijn huisarts gaf me een paar maanden geleden aan dat hoewel ik mijn eierstokken nog heb, er toch een redelijke kans is dat ik vervroegd in de overgang kom. Iets met bloedtoevoer naar de eierstokken. En dat ik, mocht ik opvliegers krijgen, gelijk moet bellen zodat ze kunnen checken of het inderdaad de overgang is want dan kan ik op tijd hormonen krijgen, of zoiets.

Dus ja, het voelt een beeje gek om voor een rooie warme kop de huisarts te bellen terwijl ik niet zeker weet of dit nou een opvlieger is of niet. Ik kreeg geen zweetaanval bijvoorbeeld, en ik herkende het dus van toen ik nog wel eens wijn dronk. Maar ja, zoals ik al zei, het kan bij iedereen anders zijn... Oh ja, misschien goed om te melden, ik gloei nu, een aantal uren later, nog steeds na. Beetje alsof ik verbrand ben (ben ik niet).

Hoe voelen opvliegers bij jullie?
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
quote:tampontouwtje schreef op 11 april 2017 @ 08:45:

[...]

He he ho ho ho! Je stelt een ja of nee vraag. Is dit nou een opvlieger of niet? Dan vraag je om raad.Als je de op leest, dan zie je dat ik vraag om ervaringen, niet of ik naar de huisarts moet of niet.
You like icecream? We have icecream.
quote:Mysterymoustache schreef op 11 april 2017 @ 08:59:

[...]

Als je de op leest, dan zie je dat ik vraag om ervaringen, niet of ik naar de huisarts moet of niet.Je vraagt om info om te weten of jouw eigen situatie een opvlieger is of niet. Als ik jouw verhaal lees mbt je baarmoeder en wat je huisarts heeft gezegd dan begrijp ik gewoon niet dat je daar dan zo mee om gaat. Ik zou gelijk mijn huisarts bellen, je hebt er niks aan of anderen het wel of niet als opvlieger herkennen. Maar goed iedereen is anders. Ik kijk er praktisch naar. Wat er ook geschreven wordt je 'moet' toch naar de huisarts om het zeker te weten.
Het is idd een stomme vraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven