jeuk beneden....
woensdag 19 mei 2010 om 22:22
Vind het een beetje genant onderwerp maar ja, weet ook niet waar ik het anders moet zoeken.
Ik heb dus jeuk aan mijn schaamlippen. het rare is dat het eigenlijk alleen maar 's avonds is als ik in bed lig.....
Overdag soms een beetje maar als ik eenmaal in bed lig dan wordt ik er gewoon gek van.
Ben wel eens naar de dokter geweest, die keek dan een keer en gaf me zo'n antischimmelzalf mee. Hielp wel iets, maar over gaan ho maar.
Op internet gezocht maar kan niets specifiek vinden (afgezien van vrouwen in de overgang en aandoeningen die verder niet bij mij passen).
Iemand hier een idee wat het kan zijn???
Ik heb dus jeuk aan mijn schaamlippen. het rare is dat het eigenlijk alleen maar 's avonds is als ik in bed lig.....
Overdag soms een beetje maar als ik eenmaal in bed lig dan wordt ik er gewoon gek van.
Ben wel eens naar de dokter geweest, die keek dan een keer en gaf me zo'n antischimmelzalf mee. Hielp wel iets, maar over gaan ho maar.
Op internet gezocht maar kan niets specifiek vinden (afgezien van vrouwen in de overgang en aandoeningen die verder niet bij mij passen).
Iemand hier een idee wat het kan zijn???
woensdag 19 mei 2010 om 22:50
Het zou ook kunnen dat je last hebt van wormpjes (aarsmaden). Controleer je ontlasting eens als je naar het toilet bent geweest, of je kleine witte sliertjes ziet. Klinkt misschien heel eng maar ze kunnen in de vagina kruipen en jeuk veroorzaken, vooral 's nachts.
Bij de apotheek is een wormdodend middel zo verkrijgbaar zonder recept.
Bij de apotheek is een wormdodend middel zo verkrijgbaar zonder recept.
woensdag 19 mei 2010 om 22:51
Het klinkt toch een beetje als een schimmelinfectie. Ik heb dat ook een aantal keer gehad en vooral 's avonds, als ik in bed lag, werd ik dan helemaal gek van de jeuk. Vraag je huisarts anders even om drie van die 'eitjes', die je 's nachts in moet brengen. Zijn een soort pillen die oplossen van binnen. Bij mij was het na zo'n kuur altijd weg.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
woensdag 19 mei 2010 om 22:52
quote:Scarlet72 schreef op 19 mei 2010 @ 22:50:
Het zou ook kunnen dat je last hebt van wormpjes (aarsmaden). Controleer je ontlasting eens als je naar het toilet bent geweest, of je kleine witte sliertjes ziet.Ze heeft jeuk aan haar schaamlippen, niet aan haar anus.
Het zou ook kunnen dat je last hebt van wormpjes (aarsmaden). Controleer je ontlasting eens als je naar het toilet bent geweest, of je kleine witte sliertjes ziet.Ze heeft jeuk aan haar schaamlippen, niet aan haar anus.
Frankly my dear, I don"t give a damn

woensdag 19 mei 2010 om 22:56
quote:Aarsmaden komen vaak 's nachts naar buiten en veroorzaken dan jeuk rond de anus en schaamlippen. Ze kunnen ook in de ontlasting worden aangetroffen. Bij hevige infecties komen ze ook in de vagina voor, waar ze zich echter niet kunnen voortplanten. De wormpjes zijn overigens vrij onschuldig en veroorzaken hooguit jeuk en wat vage darm- en buikklachten. Wel kan de jeuk sommige mensen uit hun slaap houden, wat tot moeheid en geprikkeldheid leidt. Het krabben kan ontstekingen en een kapotte huid veroorzaken. Besmetting met Enterobius vermicularis wordt enterobiasis genoemd.Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aarsmade
woensdag 19 mei 2010 om 23:27
donderdag 20 mei 2010 om 00:13