Gezondheid alle pijlers

jeuk beneden....

19-05-2010 22:22 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vind het een beetje genant onderwerp maar ja, weet ook niet waar ik het anders moet zoeken.

Ik heb dus jeuk aan mijn schaamlippen. het rare is dat het eigenlijk alleen maar 's avonds is als ik in bed lig.....

Overdag soms een beetje maar als ik eenmaal in bed lig dan wordt ik er gewoon gek van.

Ben wel eens naar de dokter geweest, die keek dan een keer en gaf me zo'n antischimmelzalf mee. Hielp wel iets, maar over gaan ho maar.

Op internet gezocht maar kan niets specifiek vinden (afgezien van vrouwen in de overgang en aandoeningen die verder niet bij mij passen).

Iemand hier een idee wat het kan zijn???
hmm Ik kan je niet helpen maar lees wel mee want dit klinkt me bekend in de oren.
En mij op dit moment ook. Het irritante is: zo'n neiging om te krabben..maar daarna kriebelt het dus nog meer.
Heb je geen last van Lichen Sclerous?

Hoop het niet voor je. Schijnt heel onprettig te zijn. Heb er ooit eens in de VIVA een artikel over gelezen.
Douchen voor het naar bed gaan? Ik had hier vroeger ook weleens last van, maar beduidend minder als ik brandschoon was. Is het alleen uitwendige jeuk?
Eczeem?
This is not kosher!
Heb je wel eens andere smeersels gebruikt, zoals Calendula of Rescue Cream (dus meer algemene antijeuksmeersels)? Heb ook wel eens zomaar jeuk gehad (sporadisch) en dan hielp zoiets wel.
Het zou ook kunnen dat je last hebt van wormpjes (aarsmaden). Controleer je ontlasting eens als je naar het toilet bent geweest, of je kleine witte sliertjes ziet. Klinkt misschien heel eng maar ze kunnen in de vagina kruipen en jeuk veroorzaken, vooral 's nachts.

Bij de apotheek is een wormdodend middel zo verkrijgbaar zonder recept.
Het klinkt toch een beetje als een schimmelinfectie. Ik heb dat ook een aantal keer gehad en vooral 's avonds, als ik in bed lag, werd ik dan helemaal gek van de jeuk. Vraag je huisarts anders even om drie van die 'eitjes', die je 's nachts in moet brengen. Zijn een soort pillen die oplossen van binnen. Bij mij was het na zo'n kuur altijd weg.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
quote:Scarlet72 schreef op 19 mei 2010 @ 22:50:

Het zou ook kunnen dat je last hebt van wormpjes (aarsmaden). Controleer je ontlasting eens als je naar het toilet bent geweest, of je kleine witte sliertjes ziet.Ze heeft jeuk aan haar schaamlippen, niet aan haar anus.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Gewoon nog eens naar je huisarts gaan. Als je klachten niet overgaan, dan moet je gewoon teruggaan, net zolang er wel iets gevonden is wat werkt.
Gewoon nog eens naar je huisarts gaan. Als je klachten niet overgaan, dan moet je gewoon teruggaan, net zolang er wel iets gevonden is wat werkt.
quote:calvijn1 schreef op 19 mei 2010 @ 22:52:

[...]

Ze heeft jeuk aan haar schaamlippen, niet aan haar anus.

Dan zou je mijn aanvulling even moeten lezen.

Aarsmaden kunnen in de vagina kruipen en jeuk veroorzaken.
Misschien ligt het aan je wasmiddel/verzachter? Het schijnt dat als je er teveel van gebruikt (en je kleding er dus erg naar ruikt) er jeuk kan ontstaan
Klinkt ècht als een schimmelinfectie... heel erg veel zelfs...
quote:Aarsmaden komen vaak 's nachts naar buiten en veroorzaken dan jeuk rond de anus en schaamlippen. Ze kunnen ook in de ontlasting worden aangetroffen. Bij hevige infecties komen ze ook in de vagina voor, waar ze zich echter niet kunnen voortplanten. De wormpjes zijn overigens vrij onschuldig en veroorzaken hooguit jeuk en wat vage darm- en buikklachten. Wel kan de jeuk sommige mensen uit hun slaap houden, wat tot moeheid en geprikkeldheid leidt. Het krabben kan ontstekingen en een kapotte huid veroorzaken. Besmetting met Enterobius vermicularis wordt enterobiasis genoemd.Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Aarsmade
quote:Scarlet72 schreef op 19 mei 2010 @ 22:53:

[...]

Dan zou je mijn aanvulling even moeten lezen.

Aarsmaden kunnen in de vagina kruipen en jeuk veroorzaken.

Ieuw! Echt?

Wist ik niet.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Dan weet je het nu

Ik zeg ook niet dat TO ze heeft, maar het zou een mogelijkheid kúnnen zijn, juist omdat de zalfjes tegen schimmelinfectie niet werken...
Oh ja, voor die aarsmaden was ik toen ook bang. Het stomme is nu, dat ik wéét dat ik periodes hartstikke jeuk had, maar nu geen idee meer heb waardoor het is verdwenen. Het is toch zo'n prikkerige jeuk?
Vooral niet aan gaan krabben trouwens, want dan gaat de huid rond je vagina kapot en daar wordt het alleen maar erger van. Als je geen schimmelinfectie hebt, kun je het door die krabwondjes juist krijgen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Stél dat het toch een disbalans in de vagina is, dan kun je misschien gewoon spoelen en deppen met water met tea tree oil.

Tenminste, ik had eerst vaak vage klachten, en dan helpt dat toch wel.
Oh én, de Etos heeft een gel tegen jeuk en irritatie op de schaamlippen! Bedenk ik me nu pas.
niet zelf gaan hannesen gewoon een antischimmelzalf van je huisarts vragen. Schimmel kan ook aan de schaamlippen zitten, en als je dan je inwendige zelf behandelt met van die capsules dan pak je de infectie aan de schaamlippen niet aan. Dus haal zalf
Die heeft ze toch juist al gehad Meds?
oh ja, gewoon weer terug en nieuwe vragen, soms heb je nl. herbesmetting via je partner (die zal ook zijn piemel in de zalf moeten zetten) soms moet je een ander stofje of andere sterkte hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven