Gezondheid alle pijlers

jeuk beneden....

19-05-2010 22:22 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vind het een beetje genant onderwerp maar ja, weet ook niet waar ik het anders moet zoeken.

Ik heb dus jeuk aan mijn schaamlippen. het rare is dat het eigenlijk alleen maar 's avonds is als ik in bed lig.....

Overdag soms een beetje maar als ik eenmaal in bed lig dan wordt ik er gewoon gek van.

Ben wel eens naar de dokter geweest, die keek dan een keer en gaf me zo'n antischimmelzalf mee. Hielp wel iets, maar over gaan ho maar.

Op internet gezocht maar kan niets specifiek vinden (afgezien van vrouwen in de overgang en aandoeningen die verder niet bij mij passen).

Iemand hier een idee wat het kan zijn???
Klinkt als een schimmelinfectie.Heeeeel vaak gehad vroeger,tot mijn partner meebehandeld werd,die mij besmette..

Ik kreeg een inwendige pil(moest je met een canule inbrengen) en partner moest 3 dagen pillen slikken...nooit meer gehad.
Ben dus al een hele tijd met niemand meer naar bed geweest, dus daar kan het niet aan liggen. Ben ook al met anticonceptie gestopt, maar dat maakt ook niet uit.

Het vreemde is dus dat ik de jeuk eigenlijk alleen maar heb als ik 's avonds in bed lig en dan is het echt tussen de buitenste en binnenste schaamlippen in. Heb dus van de huisarts vaker een kuur gehad, dat was dan een creme die je in een canule moest doen en dan in je vagina stoppen en erin spuiten (sorry voor de plastische uitdrukkingen...) en dan wat zalf op het gebied er omheen doen.

Dat van die lichens nog wat had ik ook al gevonden maar daar heb ik de rest van de symptomen niet van.

Ik vind het gewoon raar blijven dat ik er alleen maar 's avonds in bed last van heb....
Nou ja, dat je niet alle symptomen hebt, wil niet zeggen dat je geen lichen sclerosus kan hebben.

Zoals op de site van de stichting vermeld wordt:

Niet alle mensen hebben álle symptomen! Bij de ene persoon kunnen de symptomen milder zijn, bij de ander heviger. Er zijn zelfs mensen bij wie LS wordt geconstateerd die géén van de genoemde symptomen hebben.
s avonds in bed heb je verder ook geen afleiding, dus zul je jeuk of pijn eerder voelen.
Schimmelinfectie is heel hardnekkig. Is je partner wel behandeld? Anders kom je er nooit af!
Als je verkeerd afveegt,en dus langs je anus gaat en daarna in de buurt van je vagina kan je ook een schimmelinfectie krijgen,heb je geen partner voor nodig...

Of van anaal naar vaginale sex......

Darmbacterieen zijn heel heel goed voor het krijgen van een schimmelinfectie....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven