Gezondheid alle pijlers

jeuk op romp

19-12-2010 13:59 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2 dagen last van jeuk op rug en in mijn zij.. Herkenbaar van weleens 's avonds... Maar nu heb ik het overdag..

Ik gebruik sinds 2 dagen een deocreme tegen overmatige transpiratie, maar het lijkt met stug dat het daaraan ligt. Verder heb ik een maagdarmvirus gehad afgelopen week..

Als ik even krab word de huid direct erg rood..?

Ik krab dus niet... en hoop dat de jeuk daardoor verdwijnt.

Ben hypochonder en de hele dag bezig met jeuk.. Ik weet ook dat als je denkt aan jeuk je het zelf kunt opwekken...

Maar de gedachte aan in interne oorzaak, kanker is mijn nachtmerrie, laat me niet los..

Iemand een idee. Ik vraag geen doktersadvies, maar een advies van een persoon zonder hypochondrie..... Snappen jullie?

Bedankt!
Als ik aan jeuk denk krijg ik ook jeuk. Soms krijg ik ineens jeuk aan mijn voet terwijl ik auto aan het rijden ben. Heel vervelend, dan blijf je eraan denken

Mijn moeder had het vroeger heel erg als er een briefje mee kwam van school met daarin de mededeling dat er luizen waren. Direct jeuk op haar hoofd

Lekker afleiding zoeken. En inderdaad even stoppen met die deo-creme
Hey Grietje,

Ik kan me zo goed je angst voorstellen. Ik ben nl. ook een hypochonder

En als ik zelf jeuk had, dan zou ik me waarschijnlijk, net als jij, ook druk maken. Maar als ik dit vanaf een afstandje bekijk (zelfs als hypochonder) denk ik dat jeuk geen enkele reden tot paniek zou moeten zijn. Het zal waarschijnlijk, net zoals de anderen hier zeggen, een reactie zijn op een hete douche, droge huid, statische trui etc. etc.

Ik denk dat niet denken aan de jeuk het beste zal werken. Probeer een bezigheid te zoeken die je dusdanig afleid, zoals een goed gesprek met een vriendin, het oplossen van een moeilijk puzzle of het lezen van een goed boek. Als ik er achterkom dat mijn klachten verdwijnen als ik er niet aan denk, dan besef ik me vaak dat mijn klachten zijn veroorzaakt door de hypochondrie in plaats van dat ze een lichamelijke oorzaak hebben. Dat stelt me vaak al gerust.

In elk geval heel veel sterkte! Hypochondrie word vaak niet echt serieus genomen, maar ik begrijp je stress (ook al is deze totaal overbodig) heel goed.
Jeuk is een bijwerking van het middel dat je gebruikt (Xanax):

Bijwerkingen kunnen zich na verloop van tijd openbaren.

Op welke bijwerkingen moet ik letten?

Behalve het gewenste effect kan dit middel bijwerkingen geven.

De belangrijkste bijwerkingen zijn sufheid, vermoeidheid, slaperigheid, verminderde coördinatie, spierzwakte, trager denken, afname gevoelens, maagdarmstoornissen, hoofdpijn, duizeligheid, zweten, hartkloppingen, droge ogen, huiduitslag, jeuk en afhankelijkheid.

Bron: http://www.apotheek.nl/Me ... am.aspx?mId=10698&rId=294

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven