Gezondheid alle pijlers

Jeuk vagina

27-02-2013 18:18 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 4 weken geleden bevallen, helaas voor de tweede keer een subtotaal.

Kreeg na een week last van jeuk maar dacht dat zullen de hechtingen wel zijn. Na 2,5 week nog steeds jeuk en ook geel vocht, geen urine. Ik dacht zelf aan wondvocht. Toch maar naar de verloskundige geweest en die vermoedde een schimmelinfectie. Daar een kuur voor gehad maar nog steeds dezelfde symptomen.

Plus dat ik het zelf niet ervaar als een schimmelinfectie, dan is de afscheiding altijd wit brokkelig.

Dus nu maar een afspraak bij de huisarts gemaakt, hij gaat een uitstrijkje maken en dat op de kweek zetten. Ik zal gewoon even geduld moeten hebben maar vraag me af wat het kan zijn.

Wellicht een bacteriële infectie? Maar is er dan niet sprake van een vislucht? Mijn afscheiding ruikt wel zurig maar niet vissig.

Een Soa dan? Lijkt me uitgesloten omdat ik 7 maanden geleden tijdens mijn zwangerschap ben getest op soa's.

Volgens de verloskundige is mijn wond genezen, zijn de hechtingen opgelost.

Ook heb ik felle messteken in mijn geboortekanaal en een zwaar gekneusd gevoel maar denk dat dit los staat van de jeuk en afscheiding.

Zijn mijn klachten voor iemand herkenbaar?
Heeft de huisarts gekeken of er geen fistel zit? Als de klachten blijven, zou ik een doorverwijzing vragen naar de gynaecoloog. Sterkte in ieder geval
Ik heb vorige week een inwendig onderzoek gehad bij de verloskundige en die heeft niks merkwaardigs opgemerkt.

Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts en over 2 weken bij de gynaecoloog voor nacontrole ivm mijn bevalling.
Ik weet niet of een fistel voelbaar is. Ik weet wel dat ze na een totaal of subtotaalruptuur kunnen ontstaan: een gangetje van de darmen naar de vagina waardoor er vloeistof uit de darmen in de vagina terecht komt.

Goed dat je straks nog een afspraak bij de gynaecoloog hebt. Hij kan je vast helpen.
Je moet gewoon even alle onderzoeken afwachten. En je bent ook nog maar aantal weekjes terug bevallen, gun jezelf wat tijd.. en je lichaam ook
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Kan dat gele vocht niet gewoon nog van het vloeien zijn? Ik heb zelf 16 weken gevloeid waarbij het de laatste weken ook geel werd. (Ik heb het toen o.a. via een kweek laten checken bij de gynaecoloog omdat het wel erg langde duurde, maar het bleek toch normaal te zijn.)

Verder zou ik het wel voorleggen aan de gynaecoloog allemaal. Ook die 'messteken' die je voelt en het gekneusde gevoel. Het kan normaal zijn (jeuk kan ook komen door genezing), maar voor hetzelfde geldt is er wel iets wat aandacht behoeft.

Succes!
Zijn het niet de plekken waar de hechtingen hebben gezeten? Jeuk kun je ook hebben omdat het aan het genezen is. Of wild vlees? Kun je volgens mij ook erg veel jeuk van krijgen.
Ja ik weet dat ik meer geduld moet hebben en dat de huisarts me kan vertellen wat het kan zijn.

Kijk dat gele vocht na de bevalling wist ik niet dus hoop dat het dat is.

Zelf dacht ik ook dat het jeuk van de hechtingen kon zijn maar mijn verloskundige zegt dat dat nu niet meer kan en dat de hechtingen zijn opgelost.

We zullen zien wat er uitkomt.
Ik had last van littekenweefsel wat explosief was gaan groeien. De huisarts kon steeds niks vinden, maar er kon geen eendenbek meer in. Ik had ook rare afscheiding en pijn.

De gyn zag het meteen, wildgroei van mijn baarmoedermond tot aan de uitgang. De gynaecoloog sprak zelfs van een bloemkolenveld . Ik ben een keer of 4 naar hem toe geweest om dat littekenweefsel aan te laten stippen (vrijwel pijnloos) en toen was het weg.

Ik wil niet zeggen dat jij dit ook hebt, maar toch. Blij werd ik er niet van en ik kan me zo voorstellen dat jij met die symptomen ook niet blij bent.

Sterkte!
quote:kiki198032 schreef op 27 februari 2013 @ 18:46:

Zelf dacht ik ook dat het jeuk van de hechtingen kon zijn maar mijn verloskundige zegt dat dat nu niet meer kan en dat de hechtingen zijn opgelost.Dat je hechtingen zijn opgelost betekent niet automatisch dat alles alweer volkomen genezen is. Dat heeft echt wel even nodig.
bij onduidelijke klachten had ik baat bij multiclin actigel. Kun je inbrengen.. maar of dat ook met hechtingen mag weet ik niet.

Sterkte ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven