Gezondheid alle pijlers

Jeukende moedervlek

01-05-2012 21:32 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een week een moedervlek die af en aan, en sinds dit weekend eigenlijk vaak jeukt. Erg vervelend, en ik ga morgen de huisarts bellen. Als ik het internet er op na sla, nou dan word ik helemaal niet blij, want moedervlekken horen niet te jeuken. Iemand ervaring met een jeukende moedervlek? Ik merk dat ik de behoefte heb aan positieve verhalen.
Je moet ook niet googlen, maar het morgen gewoon door je huisarts laten beoordelen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Heb ik ook gehad en die hebben ze weggehaald. Bleek een cyste onder te zitten en de dermatoloog vond het verstandiger die te verwijderen. Heel keurig gedaan (zat in m'n gezicht), je ziet er niks meer van.

Met moedervlekken geen risico's nemen, heel goed dat je morgen de huisarts gaat bellen!
I know, ik ga morgen bellen
Heel goed dat je morgen de HA belt, afspraak maken en laten bekijken !
Ziet ie er raar (afwijkend) uit?
Trouwens ik ben 30 weken zwanger, kunnen ze die dingen dan gewoon weghalen? Ik weet wel dat ze door de hormonen van je zwangerschap ook kunnen gaan jeuken (heb ik dan toevallig ook gelezen via google).
Ik had dat laatst ook, op m'n rug. Naar huisarts gegaan, had m'n shirt nog niet omhoog of ze riep al: nee hoor, niks aan de hand.

Dus het kan altijd meevallen!
quote:charlottecharles schreef op 01 mei 2012 @ 21:38:

Ik had dat laatst ook, op m'n rug. Naar huisarts gegaan, had m'n shirt nog niet omhoog of ze riep al: nee hoor, niks aan de hand.

Dus het kan altijd meevallen!Ik zou een second opinion vragen.
Overigens jeukte ie bij mij omdat toevallig precies daar altijd m'n bh-bandje 'schuurt' zeg maar.
quote:charlottecharles schreef op 01 mei 2012 @ 21:37:

Ziet ie er raar (afwijkend) uit?Hij zit op mn rug, en eerlijk gezegd valt ie me nu pas op. Ik dacht eerst namelijk dat het een pukkel was, totdat ik ging kijken. Hij is wel erg donker en voelt stroef.
Gewoon naar de huisarts gaan en afwachten. Niet gaan kijken op internet, daar lees je de meest vreselijke verhalen!

Waarschijnlijk word je naar een dermatoloog verwezen. Die kan concluderen of het een goede of een verdachte moedervlek is. Bij de geringste twijfel wordt hij weg gesneden. Meestal komt er niks bijzonders uit, een enkele keer wel. Maar daar zijn weer zoveel gradaties in, dat je niet uit kan gaan van de horrorverhalen op internet.

Goed dat je laat checken in ieder geval. Dat moet je altijd doen bij een jeukende moedervlek.
In het geval van een verdachte moedervlek wordt hij in de zwangerschap al verwijderd. In het geval van 'niet verdacht, kan wel verdacht worden in de toekomst' wordt hij waarschijnlijk verwijderd daarna.
Nou van mij mag hij wel weg hoor, ook als hij goedaardig is, want die jeuk dat is ook niet echt prettig. Ik heb er nog eentje naast zitten die is veel groter, maar die heb ik al 2x laten nakijken, maar beide ha vonden het geen onrustige moedervlek. Maarja als ze dan toch bezig zijn, dan mag die ook gelijk weg (mooi is anders).
En schuurt er iets tegenaan, misschien? Bovenkant / onderkant van een hemdje, BH, zwangerschapsband van je broek etc?

Komt wel goed, echt

Morgen even HA bellen.
Ik had ook een jeukende moedervlek, werd er gek van. Naar de huisarts gegaan en die vond het beter om hem te onderzoeken. Ook 2 andere moedervlekken vond hij 'verdacht'. Het weghalen stelde niks voor en alle 3 de moedervlekken bleken in orde.

Gewoon laten checken dus en als de huisarts zegt dat ze weg moeten, niet meteen het ergste denken!
Thanx, komt vast goed. Ik heb sowieso veel jeuk, maar dat heeft dan weer met mn zwangerschap te maken. En trouwens ik vind het mooier als de moedervlekken weggaan, en hoop gewoon op het beste. Hoelang duurt het trouwens voordat je uitslag krijgt?
Ligt aan je ziekenhuis en of ze het met/zonder spoed insturen. En of er aanvullende kleuringen moeten plaatsvinden of niet. (Bepaald de patholoog.) Kan van drie dagen tot twee/drie weken zijn.
quote:giuliettacapuletti schreef op 01 mei 2012 @ 21:52:

Ligt aan je ziekenhuis en of ze het met/zonder spoed insturen. En of er aanvullende kleuringen moeten plaatsvinden of niet. (Bepaald de patholoog.) Kan van drie dagen tot twee/drie weken zijn.Ik heb ooit een moedervlekje weg laten halen door de huisarts. Kreeg 'm in een potje op sterk water mee naar huis en moest 'm zelf inleveren bij het ziekenhuis!
Wat raar Charlottecharles. Vind ik geen service.
quote:giuliettacapuletti schreef op 01 mei 2012 @ 21:59:

Wat raar Charlottecharles. Vind ik geen service.

Sja, weet ook niet! Was echt zo.

Heb wel iedereen thuis de stuipen op het lijf gejaagd met dat potje!
Ik had ook een jeukende moedervlek en maakte me daar erge zorgen om, vooral omdat er net kanker bij een close familielid was geconstateerd.

Op een rotplek ook, achter mijn oor. dus bril op af, zonnebril, heel irriterend.

Maar ik had deze moedervlek al sinds mijn geboorte (dat is erg belangrijk... bij dat soort moedervlekken is het zeer zelden kwaadaardig) en de ha stelde me gerust. toch heb ik het wel weg laten halen en het was iss goedaardig.

je moet niet gaan googlen op moedervlek, je moet ook geen raad vragen ofzo want er is er maar 1 die kan beoordelen of je je terecht zorgen moet maken, en dat is de ha.

sterkte!
Ik heb al jaren een moedervlek die jeukt (op m'n arm). Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat een moedervlek niet mag jeuken...
Java, een jeukende moedervlek zou altijd onderzocht moeten worden. (Net als verkleurende, veranderende en/of bloedende moedervlekken.) Toch maar naar je huisarts gaan dus.
Ik heb wel eens een jeukende moedervlek op mijn rug, na een paar weken was hij dan weg. Blijft een wit vlekje achter. Is een soort van ´opruiming´ van je eigen lichaam. Ik heb nu 3 van zo´n vlekjes. Mijn rug zit onder de moedervlekken en ik laat ze regelmatig even door de huisarts bekijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven