Gezondheid alle pijlers

jong kind met tumor.

12-10-2015 10:39 15 berichten
Hoeveel kans is er dat een jong kind kanker kan overleven??
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan het soort kanker en of het een beetje op tijd is ontdekt.
Ligt aan de vorm, locatie en welk stadium. Dus iets meer informatie zou dan handig zijn.

Als het jouw kind ís, vraag het de oncoloog of kinderarts.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Steeds beter. Wel sterk afhankelijk van het type kanker. Maar je kan geen algemeen antwoord geven.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alleen aan de hand van je OP is dat niet te zeggen, ligt idd aan meerdere factoren.

Net gehoord dat het kind van een goede vriendin een tumor in zijn rug heeft, kind is pas twee jaar, het is ontdekt toen hij steeds omviel. Vind het zo erg voor ze.
quote:zuipschuit schreef op 12 oktober 2015 @ 10:47:

Net gehoord dat het kind van een goede vriendin een tumor in zijn rug heeft, kind is pas twee jaar, het is ontdekt toen hij steeds omviel. Vind het zo erg voor ze.

Heel vervelend, en daar kan je hier op het forum geen antwoord op vinden. Er zijn te veel variabelen. Behalve leven of dood zijn er nog meer uitkomsmogelijkheden. Er kunnen restverschijnselen blijven. Wat voor therapie gaan ze doen? Etc.

Ga vooral niet te veel googlen. Probeer je vrienden op een andere manier te steunen. Sterkte
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Is ook heel verdrietig .

Maar het hangt van veel factoren af, zowel verwachtte als onverwachte. Het ís moeilijk te voorspellen.

Sterkte
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Verschrikkelijk! !!
Dankjewel. Ja ik ga zo hun andere kindje van school ophalen. Ik vind het gewoon zo oneerlijk. Ik heb haar niks gevraagd over de behandeling, ik dacht dat ik haar beter met praktische dingen kan helpen.
Wat verschrikkelijk

Er is jammer genoeg niet zomaar iets over te zeggen. Dat zal onderzoek moeten uitwijzen, maar ga idd niet zelf googlen.
quote:zuipschuit schreef op 12 oktober 2015 @ 10:55:

Dankjewel. Ja ik ga zo hun andere kindje van school ophalen. Ik vind het gewoon zo oneerlijk. Ik heb haar niks gevraagd over de behandeling, ik dacht dat ik haar beter met praktische dingen kan helpen.

Het ìs ook oneerlijk

Ben er gewoon voor haar, om te luisteren als ze wil spuien, om te doen wat je nu al doet met wat praktische zaken.
Weet je zeker dat het ook kanker is? Een tumor kan ook goedaardig zijn, dat heeft natuurlijk heel andere implicaties. Wel ook heftig trouwens als die dicht tegen het ruggenmerg aan zit (zo klinkt het tenminste als het kind steeds valt).

Sterkte, het is vreselijk als je zo jong geconfronteerd wordt met de kwetsbaarheid van het leven en alle spanning die dat met zich meebrengt.
Wat Grobbekuiken zegt.

Wees er gewoon voor haar en haar kinderen en laat haar uitpraten zonder dingen aan te raden. Ze zal dat genoeg te horen krijgen zodra de rest van de omgeving ook meer op de hoogte is van de diagnose.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Ja, het is kanker, ze zijn nu in Utrecht. De behandeling gaat 8 maanden duren, en hopelijk is de zenuw niet blijvend beschadigd en kan hij straks weer rondstappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven