Gezondheid alle pijlers

kaakonsteking2-dadelijk naar chirurg. BANG!

02-11-2010 10:16 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week maandag dus geveld door een kaakonsteking. Een week anti biotica en nog een wortelkanaalbehadeling gister heeft niets geholpen. De ontsteking zit echt IN de kaak, helaas niet erop ( dan had tandarts er in kunnen snijden om de pus te laten verdwijnen).

Vanmorgen werd ik wakker met koorts en een wang zoooo dik, mn oog zit er dicht van. Dadelijk , zo over een uurtje of 3, met spoed naar de kaakchirurg! Ik ben doodsbang, voel me ellendig. Enig idee wat de beste man of vrouw hieraan gaat doen?
Ik weet het niet, sorry, maar wil je wel veel sterkte wensen. Wat moet je je ellendig voelen.

Maar het kan alleen maar beter gaan nu, toch? Zet 'm op!
Kheb geen idee wat ze er aan gaan doen. Wil je alleen even succes wensen en hopelijk komt het snel goed!
Geen idee, maar toch veel sterkte en succes!
Wat we niet kunnen veranderen, moeten we verdragen..
Het enige dat ik weet is dat alles onder verdoving wordt gedaan, dus dat is al een meevaller.

Ik adviseer je goed te eten voordat je daar naar toe gaat, want daar komt niet veel meer van als je terug komt en honger is het laatste waar je op zit te wachten. Ik denk dat je gewoon een avondje extra vroeg naar bed gaat en dat het morgen dan wel weer meevalt.

Sterkte in ieder geval, eet goed!!!!!
Volgens mij gaan ze een apex behandeling uitvoeren. Heb het 3x mogen meemaken. Achteraf was ik altijd wel blij om, dat dan weer wel. Ook al verdoven ze het, neem voor je bezoekje vast pijnstillers in!

Sterkte!
de pijn erna is erger, dan wanneer je er zit..

heb het helaas ook al een paar gehad.

Ik ga niet zeggen wat ze doen, dat maakt je alleen maar angstiger.
kan zoiets niet onder narcose? Gister bleek al bij de tandarts dat het gebeid niet te verdoven is. Ze kunnen toch niet in je kaak gaan boren op deze manier als je bij bewustzijn bent?
Als eerste heel erg veel sterkte gewenst....

Mijn dochter had vorige week het zelfde, bij haar werd de wond open gehouden door een drain zodat de pus er uit kon...

Pijnstillers voor de behandeling werd haar ook geadviseerd.

Na de behandeling voelde ze de pijn al minder worden...

Ik wens me voor jou hetzelfde...
quote:intheheart schreef op 02 november 2010 @ 12:13:

kan zoiets niet onder narcose? Gister bleek al bij de tandarts dat het gebeid niet te verdoven is. Ze kunnen toch niet in je kaak gaan boren op deze manier als je bij bewustzijn bent?

Het gebied is wel te verdoven, alleen zal het behoorlijk pijnlijk zijn de eerste keer dat de naald naar binnen gaat, vandaar ook het advies om voor de behandeling flink aan de pijnstilling te gaan. En bij die eerste prik: als de naald erin gaat adem jij uit, scheelt enorm op de spanning in je lichaam.

De verdoving werkt vrij snel dus van de andere "prikjes" ga je niet veel voelen. En de behandeling zelf voel je wel qua beweging maar voor je het weet zitten de hechtingen erin en slis je "sos sjiens"
quote:ISTP schreef op 02 november 2010 @ 12:31:

[...]

Het gebied is wel te verdoven, alleen zal het behoorlijk pijnlijk zijn de eerste keer dat de naald naar binnen gaat, vandaar ook het advies om voor de behandeling flink aan de pijnstilling te gaan. En bij die eerste prik: als de naald erin gaat adem jij uit, scheelt enorm op de spanning in je lichaam.

De verdoving werkt vrij snel dus van de andere "prikjes" ga je niet veel voelen. En de behandeling zelf voel je wel qua beweging maar voor je het weet zitten de hechtingen erin en slis je "sos sjiens"

Dat hoop je dan weer niet, tot ziens slissen Die man/vrouw hoop je nooit meer zien!

Heul veel sterkte! En alvast van harte beterschap!

Nope
De kaakchirurg gaat een apexresectie doen.

Via een sneetje in het het kaakbot worden de wortelpunten schoongemaakt.

Gaat helemaal onder verdoving, je zult er niets van voelen.

En wát een opluchting als straks de ontsteking weg zal zijn.

Tegen de napijn kun je Ibuprofen slikken, dat helpt het beste.
Sorry, ik lees net dat het gebied niet verdoofd kan worden.

Wat is daar de reden van ?
Tja, schijnt dat als het ontstoken is, ze niet goed kunnen verdoven... merkte ik gister bij de tandarts ook al toen die nog even een mn wortelkanalen ging pulken...

super bedankt trouwens voor de uitleg en reacties! xxx
Mijn ervaring is dat ze bij de tandarts anders en minder (kunnen) verdoven dan bij de kaakchirurg. Mijn (onderste) ontstoken verstandskiezen zijn er bij de kaakchirurg uitgeboord/gesloopt en toen heb ik een dag lang met een half verlamd gezicht gelopen, duurde heel lang voordat ik weer enig gevoel had. Bij de tandarts zijn de bovenste er met iets minder geweld uitgehaald en die verdoving was veel minder heftig en veel korter.
gister dus bij kaakchirug geweest. Blijkbaar is de ontsteking door aan het breken naar de wang. Gister hebben ze niets gedaan, alleen anti biotica en goede pijnstillers voorgeschreven gekregen. Vandaag moet ik terug komen, de chrirg verwacht dan een etterkopje in de binnenkant van de wang, waar ze dan een sneetje in kan zetten, zodat de troep eruit kan.

Pffff, viel dus erg mee! Ik was al bang voor boren in een half verdoofde kaak! Hopen dus dat het met een 'sisser' afloopt....
Ik ga voor je duimen dat het is zoals je schetst! Beterschap.
Hoe is het inmiddels?
Nou, als t goed is, is t voorbij...JOEHOE!

Woensdag bij de kaakchirurg hebben ze tussen de kaak en wang een snee gezet ( onder verdoving) en er kwam heel wat pruttie uit. Veel napijn gehad, ze heeft erg gedrukt om alles eruit te krijgen. Twee dagen met een drain gelopen, die is er gister uitgehaald. Ook de wond nog even doorgespoeld. Beide zonder verdoving, maar dat was ook niet nodig.

De wang is bijna weer normaal, heb nog tot dinsdag anti biotica. Hopen dat t nu weg is en niet meer terug komt, brrrr...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven