Gezondheid alle pijlers

Kalknagels

30-06-2015 14:56 23 berichten
Heb er dus last van en wil liever geen medicatie ivm bijwerkingen.

Ik las dat azijn en tea tree olie ook helpen. Moet je dat vervolgens dan ook afdekken met een pleister? Ik wil het namelijk liever uitstrijken over de nagel ipv in een badje.

Iemand ervaring met deze middelen?
Al eens naar een pedicure geweest?
Alle reacties Link kopieren
Er is een speciale doorzichtige nagellak voor van Daktarin.

Werkt uitstekend en is verkrijgbaar bij de drogist.
Daktarin of Nailner.

Kalknagels zijn zeer hardnekkig, vandaar dat er dergelijk middelen te koop zijn. En ja ze zijn over het algemeen wel wat agressiever dan huis tuin en keukenmiddeltjes, maar waarschijnlijk ondervind je geen last van bijwerkingen ofzo.
De drogist raadde mij tea tree olie aan, ik was er in no time vanaf. Ik heb het één a twee keer per dag op de nagel gedruppeld en verder niks.
De ene schimmel is de andere niet , schimmels houden niet van zuur dat tafelazijn zou je kunnen proberen. Teatree olie en een huisarts had eens vaporub geadviseerd. En de bovenkant het dikke ervanaf vijlen met een wegwerpvijltje.
Groene zeep wil ook nog wel eens helpen. pleister hoeft daarbij niet. Heeft bij mijn beide ouders geholpen.

Met de rest geen ervaring.

Pleister lijkt me alleen nuttig als het heel vloeibaar is. Ik zou het er op smeren, even in laten trekken en geen pleister..
Wat doen jullie als je je nagels wilt lakken? Dan kun je zeker niet verder met behandelen?
daar zijn echt middeltjes tegen bij de drogist. Je moet ze heel langdurig (maanden) toepassen en dat komt omdat de nieuwe, ongeschonden nagel alleen uit het nagelbed groeit, en die moet de oude lelijke nagel vervangen
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een schimmelnagel kan slechts van binnenuit bestreden worden heeft de dokter me verteld.

Ik had last van 4 nagels aan 1 voet en had er echt pijn van. Ik wilde ook niet aan de pillen maar slik nu toch een kuur (terbinafine), waarvan ik geen bijwerkingen heb en het effect is zeer duidelijk zichtbaar. De dokter zegt dat de bijwerkingen voor gezonde mensen tot een minimum beperkt blijven. Aangezien ik er hele zere voeten van kreeg doordat de nagels pijn deden met lopen en ik een andere houding aan ging nemen, besloot ik toch de kuur te doen.

Ook ik had al van alles geprobeerd, maar niets werkte. Voor de middelen van de drogist als Nailner, Daktarin etc, moet je een ijzersterk doorzettingsvermogen hebben want als je 1 dag vergeet is alles voor niks
Wel grappig dat de een er met een simpel huismiddeltje vanaf komt en de ander moet echt een pillenkuur nemen.

Suzy: Hoe lang duurde bij jou de kuur?
elke dag op de nuchtere maag een blaadje gelatine (bakproduct) oplossen in warm water en opdrinken.

volhouden tot dat de nagel weer gezond is!
Een schimmel ontstaat van binnenuit , deze moet je dan ook van binnenuit behandelen.

Is het nog oppervlakkig als in een klein plekje , dan zou een smeermiddel kunnen helpen.

In de regel moet je dan ook je schoenen behandelen en je sokken, een schimmel is erg besmettelijk , niet zo zeer van persoon op persoon ( mits je er vatbaar voor bent ) maar vaak zie je bij iemand meerdere schimmelnagels en dat ontstaat dus door de besmetting.

Vaak gaat er een jaar overheen om echt van de schimmel af te komen , dit omdat een nagel er ongeveer een jaar over doet om zich geheel te vernieuwen.

Advies , raadpleeg een ( medisch ) pedicure , en laat haar een behandelplan opstellen.
insmeren met een kwastje of een wattenstaafje. (minimaal dagelijks)

Reken er wel op dat het zo een jaar kan duren voordat je er vanaf bent.
Niet geschoten is altijd mis
Eczeem komt ook van binnenuit, daar smeer je toch ook zalf op?

Volgens mij is er geen algeheel geldende regel, ik heb echt 2 jaar lang ofzo één kalknagel gehad, die ging weg met tea tree olie. Pillen slikken kan altijd nog.
Vaporub heeft bij mij heel snel gewerkt. Ik had al van alles geprobeerd, en dat werkte heel langzaam en het kwam steeds weer terug. Een paar keer vaporub, alles wegvijlen en opnieuw aan laten groeien. Tot op heden geen last meer gehad.
De pedicure kan ook veel voor je betekenen, die maakt de nagel minder dik. Daarnaast heb ik tea tree olie gedruppeld, na een paar maanden was ik van mijn kalknagel af
Welke pillen geven de minste bijwerkingen: terbinafine of itraconazol? Of maakt het niks uit?
Verschilt per persoon.

Zitten verschillende werkzame stoffen in die middelen, dus gewoon proberen.
Nog een paar vraagjes:

hoe vijl je alles weg? Welke nagelvijl kies je bijvoorbeeld? Een kartonnen wegwerp vijl of een glazen, etct?

Wie heeft ervaringen met medicijnen tegen kalknagels?

Ben zelf namelijk wel huiverig voor al die bijwerkingen.

Mopsie:

De vaporub klinkt goed! Dekte je die af met pleisters en hoeveel keer per dag smeerde je met vapo?
Bij mij is het ook gelukt met vaporub. Zoveel mogelijk afvijlen en dan 2x daags insmeren, de teen inpakken met leukoplast en héél consequent zijn en veel geduld hebben. Bij mij was het na een maand of 2 over en is niet meer terug gekomen. O,ja, als je gevijld hebt ontsmet je vijl dan goed en gebruik hem niet op je andere nagels. Hoopt dat het lukt bij je.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-10-2015 17:05
Reden: Spam
% gewijzigd
Ik helaas geen effect van Vaporub, ook niet van daktarin of nailner. Ook kalknagelolie geprobeerd...alles echt heel trouw gebruikt.

Ben heel benieuwd Roos, hoe lang heb je teatree gebruikt? Want dat is nog het laatste wat ik wil proberen voordat ik toch maar naar de huisarts ga voor een kuur....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven