Gezondheid alle pijlers

Kan dit echt door een (buik)griepje?

01-01-2013 19:04 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieden,

In mijn meeste heldere moment laat ik mijn vriend dit even typen.

Sinds gister avond heb ik, met tussenpozen, tot vanochtend overgegeven. Ook heb ik tot op dit moment nog diarree.

Vannacht was het al vrij heftig. Ik had koorts en kon soms niet goed op mijn benen staan. Ik had voornamelijk heel veel pijn in mijn buikstreek maar ook in de rest van mijn lichaam. Dit klinkt als een normale griep.

Wat wel vreemd was was dat ik vanochtend verward raakte.

Dingen drongen niet tot mij door en ik vergat dingen die mijn vriend net nog voor me had gedaan. Ik heb bijvoorbeeld twee keer om het zelfde gevraagd binnen vijf minuten. Ook had ik moeite met lopen en reageerde ik heel erg traag. Als ik snel van links naar rechts keek dan was het beeld schokkerig. Ik had wel koorst (39.1) maar volgens mij niet zo hoog dat ik zou gaan ijlen. Ik zei en deed soms ook wat vage dingen volgens mijn vriend. Deze symptomen heb ik eerder gehad. Toen bleek ik een behoorlijk ernstige acute ontsteking te hebben.

Dus wij op naar de huisartsenpost. De dokter zei dat dit gewoon een buikgriepje was en dat die wazigheid kwam doordat ik de nacht in gebroken stukken heb geslapen. Dat zou mijn concentratievermogen verminderen. Ze zei dat uitdroging vrij ongewoon was voor mijn leeftijd.

En volgens mijn bloeddruk kon ik ook niet uitgedroogd zijn(?).

Ik ben geen dokter, maar dit klinkt mij wel erg makkelijk in de oren.

Ben ik gewoon niets gewend of komt dit vaker voor bij griep/onderbroken nachten?

Het forum is natuurlijk geen medisch centrum maar ik wilde gewoon even weten of dit herkenbaar is voor jullie.
Ik zie ze bij 39 graden koorts ook vliegen. Beterschap!
Pak eens een huidplooitje op de rug van je hand. Als je het los laat is het dan meteen weer glad of duurt dat langer dan normaal? (kun je vergelijken met je vriend)
Denk je nou echt dat viva forummers beter weten wat er met jou aan de hand is dan de arts van de huisartsenpost die jou in levende lijve heeft gezien?

Berichtjes hier kunnen gaan variëren van je stelt je aan tot je bent echt bijna dood want ik / mijn moeder / buurvrouw had dit ook en toen bleek dat .... te zijn.
Bij een echte griep kun je echt wel zo van de wereld zijn.
Of het herkenbaar is vraagt ze dan ook sugarmiss.
Ik denk dat je op de arts moet vertrouwen. Mij komt het niet bekend voor, maar een goede griep kan flink wat aantasten en met zich meebrengen hoor. Dus het kan in jou geval goed dat je ze '' ziet '' vliegen.

Beterschap.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Met een jong kind heb ik vaak onderbroken nachten, maar ik zie ze niet vliegen hoor. Wel heb ik een keer gehad dat ik zoveel moest spugen en diarree had, dat ik uitgedroogd was (en ik ben 32). Bij de arts 2 liter vocht via het infuus erin en ik voelde me weer als herboren.

Maar wat sugarmiss zal zegt: wij kunnen niet beoordelen wat jij hebt natuurlijk.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Hoe heb je de koorts gemeten? In je oor, mond of anaal?
Een lage bloeddruk is een belangrijk verschijnsel van uitdroging, vandaar dat die arts dat zei. Je hebt dan immers te weinig water in je lichaam en dus ook in je bloed.

Verder klinken je verschijnselen me wel bekend in de oren bij hoge koorts.

Ik zou me niet zo'n zorgen maken en vertrouwen op wat de arts heeft gezegd. En beterschap natuurlijk.
In ieder geval veel drinken, evt ORS nemen en bij twijfel terug naar de dokter. Ik heb ooit mijn zusje in de gaten gehouden. Zij had varkensgriep en dubbele longontsteking. Laat je vriend op je letten en bij twijfel gewoon de dokter bellen en telefonisch vragen wat je moet doen.

Hij kan letten op je ademhaling deze mag niet moeilijk zijn wanneer je ligt en hij kan letten op verwardheid. Veel sterkte en beterschap!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
2 paracetamol om de 4 uren en niet vaker. Dan zakt de koorts en kom je weer wat meer bij positieven. Sterkte en beterschap!
Nou 39 graden koorts is hoog genoeg om beetje raar van te gaan doen hoor! Toen ik buikgriep had en koorts had wist ook van voor niet meer wat ik van achteren deed bij wijze van spreken hahaha.

Goed drinken TO, kleine beetjes tegelijk anders kan je maag daar niet tegen en niet te koud. Veel slapen en probeer toch te blijven eten. Ook al is het maar een cracker of een soepstengel. ORS kun je ook gerust nemen dat helpt tegen uitdroging en kun je zo bij de drogist halen. Cola zonder prik kan ook.
quote:sugarmiss schreef op 01 januari 2013 @ 19:08:

Denk je nou echt dat viva forummers beter weten wat er met jou aan de hand is dan de arts van de huisartsenpost die jou in levende lijve heeft gezien?

Berichtjes hier kunnen gaan variëren van je stelt je aan tot je bent echt bijna dood want ik / mijn moeder / buurvrouw had dit ook en toen bleek dat .... te zijn.

Dit.

Als je de huisarts niet gelooft moet je dat met die huisarts bespreken of terug bellen/terug gaan. Hier vragen heb je niets aan.
quote:Maryssa schreef op 01 januari 2013 @ 19:19:

Toen ik buikgriep had en koorts had wist ook van voor niet meer wat ik van achteren deed

Ai, das niet handig bij buikgriep
quote:sugarmiss schreef op 01 januari 2013 @ 19:08:

Berichtjes hier kunnen gaan variëren van je stelt je aan tot je bent echt bijna dood want ik / mijn moeder / buurvrouw had dit ook en toen bleek dat .... te zijn.Ik ben dan weer van mening dat artsen er vaak naast zitten. Recentelijk zelfs nog meegemaakt, iedereen in mijn omgeving riep dat het niet in orde was, maar 4 artsen in ziekenhuis vonden het 'alleen maar' gekneusd. Ik heb nu een levenslang letsel. Dank u dokter.
Wazigheid kan ook komen door een tekort aan zouten. Gebruik je ORS? Zo niet, dan zou ik dat wel gaan doen nu, daar zitten alle zouten in de juiste verhoudingen in. Of laat je vriend een goede tomatensoep maken waar je kleine beetjes van eet.
Dat verward zijn kan komen door de koorts..

Beterschap..!
Life is good!
quote:bammetjebamie schreef op 01 januari 2013 @ 19:44:

[...]

Ai, das niet handig bij buikgriep

Verder eens met vosje(78?)
quote:winkelfanaat schreef op 01 januari 2013 @ 20:25:

[...]

Ik ben dan weer van mening dat artsen er vaak naast zitten. Recentelijk zelfs nog meegemaakt, iedereen in mijn omgeving riep dat het niet in orde was, maar 4 artsen in ziekenhuis vonden het 'alleen maar' gekneusd. Ik heb nu een levenslang letsel. Dank u dokter.Dat is vervelend. Maar ook in dat geval kan het forum daar niets aan veranderen. Het enige wat TO kan doen als ze de arts niet vertrouwd is terug gaan/bellen. En artsen maken fouten, helaas, maar dat wil niet zeggen dat viva forum het beter weet.
quote:vosje78 schreef op 01 januari 2013 @ 20:50:

[...]

Dat is vervelend. Maar ook in dat geval kan het forum daar niets aan veranderen. Het enige wat TO kan doen als ze de arts niet vertrouwd is terug gaan/bellen. En artsen maken fouten, helaas, maar dat wil niet zeggen dat viva forum het beter weet.

Ik snap wat je bedoelt. Maar soms kunnen mensen op een forum je geruststellen of juist een duwtje in de rug geven om wel naar een dokter te gaan. Mensen op een forum kunnen ook symptomen herkennen en TO waarschuwen/geruststellen.

Als we bij elk nieuw topic gaan roepen: we zijn geen artsen/relatietherapeuten/dierenartsen/kappers/binnenhuisarchitecten/seksuoloog/

modeontwerpers/gynacologen enz enz dan zijn we snel klaar toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven