Kapotte mondhoek gaat niet over!
donderdag 10 mei 2012 om 14:59
Ik zit met een vervelend probleem: mijn mondhoek 'scheurt' steeds weer open. Heb het bijna elke winter, maar dit jaar gaat het niet meer weg. Heb het al sinds half februari.. 
Heb geprobeerd:
- vaseline /uierzalf
- bepanthen
- 2 soorten blistex
- extra fruit eten/vitamines
Het helpt allemaal niet. Soms is het 2 dagen dicht, dan 'knapt' het weer open. Het is niet heel pijnlijk ofzo, maar het ziet er niet uit. Overigens is het bij één mondhoek, de andere is niets mee aan de hand.
Wat kan ik er nog aan doen? Of moet ik hier toch even voor naar de HA?
Heb geprobeerd:
- vaseline /uierzalf
- bepanthen
- 2 soorten blistex
- extra fruit eten/vitamines
Het helpt allemaal niet. Soms is het 2 dagen dicht, dan 'knapt' het weer open. Het is niet heel pijnlijk ofzo, maar het ziet er niet uit. Overigens is het bij één mondhoek, de andere is niets mee aan de hand.
Wat kan ik er nog aan doen? Of moet ik hier toch even voor naar de HA?
donderdag 10 mei 2012 om 15:04
ik heb hier 3j last van gehad! soms bleef het enkele dagen weg en hup 's morgens een geeuw of iets eten en het was er weer!
idd heel pijnlijk en ik kreeg echt 2 rode strepen aan mijn mondhoeken, geen zicht.
ik heb alles geprobeert! zalfjes, suplementen, voeding, niet hielp.
de dokter schreef een zelf op recept voor die de apotheker me maakte, deze "hielp" wel het beste.
uiteindelijk is het gewoon weggegaan na 3j, heel raar en heb ook nooit de echt oorzaak geweten. mijn moeder zij wel dat mijn grootvader hier ook altijd last van had...
idd heel pijnlijk en ik kreeg echt 2 rode strepen aan mijn mondhoeken, geen zicht.
ik heb alles geprobeert! zalfjes, suplementen, voeding, niet hielp.
de dokter schreef een zelf op recept voor die de apotheker me maakte, deze "hielp" wel het beste.
uiteindelijk is het gewoon weggegaan na 3j, heel raar en heb ook nooit de echt oorzaak geweten. mijn moeder zij wel dat mijn grootvader hier ook altijd last van had...
donderdag 10 mei 2012 om 15:10
donderdag 10 mei 2012 om 15:10
Ik heb dit ongeveer 4 jaar gehad. Soms heel erg, soms bijna niet! Bij de huisarts geweest. Naar de dermatoloog. De zalfjes die ik voorgeschreven kreeg verzachtten de pijn en hielden de wondjes soepel. Maar echt over ging het niet.
Nu al een jaar geen last meer gehad. Geen idee wat de oplossing was! Het kunnen meerdere dingen zijn;
- Niet meer uit glazen die uit vaatwasser komen drinken
-Iedere dag voldoende drinken (soms voel ik het opkomen en drink dan gelijk veel water, de dag erna is het dan vaak al weg)
-Wat bij mij ook wel helpt is om veel met je gezicht in het zonnetje te zitten.
-Voldoende vitamines en zorgen dat je voldoende slaapt
Nu al een jaar geen last meer gehad. Geen idee wat de oplossing was! Het kunnen meerdere dingen zijn;
- Niet meer uit glazen die uit vaatwasser komen drinken
-Iedere dag voldoende drinken (soms voel ik het opkomen en drink dan gelijk veel water, de dag erna is het dan vaak al weg)
-Wat bij mij ook wel helpt is om veel met je gezicht in het zonnetje te zitten.
-Voldoende vitamines en zorgen dat je voldoende slaapt
donderdag 10 mei 2012 om 15:11
quote:Bergje65 schreef op 10 mei 2012 @ 15:07:
Oh ja, en in Echinaforce zit geen enkel werkend bestanddeel. Kun je evengoed water op je mond smeren, of helemaal niks. Zonde van het geld.
Mensen zouden zich eens moeten verdiepen in homeopathie.
Het heeft voor mijn vriend bij hetzelfde prima geholpen (de zalf). Dat wou ook niet over gaan.
Ik gebruik het mn hele leven al omdat wondje gruwelijk langzaam helen (slecht doorbloedde huid) en met dat spul gaat het gelukkig sneller.
Oh ja, en in Echinaforce zit geen enkel werkend bestanddeel. Kun je evengoed water op je mond smeren, of helemaal niks. Zonde van het geld.
Mensen zouden zich eens moeten verdiepen in homeopathie.
Het heeft voor mijn vriend bij hetzelfde prima geholpen (de zalf). Dat wou ook niet over gaan.
Ik gebruik het mn hele leven al omdat wondje gruwelijk langzaam helen (slecht doorbloedde huid) en met dat spul gaat het gelukkig sneller.
donderdag 10 mei 2012 om 15:18
Maja, je verwijst naar een artikel met daarin de resultaten van een zgn. wetenschappelijk onderzoek. Dit is echter slechts een persbericht. Echt wetenschappelijk bewijs is:
- controleerbaar
- herhaalbaar
- falsifieerbaar
Homeopathie bestaat al meer dan 400 jaar maar er is nog nooit een bewijs geleverd dat het werkt. En als het voor jou persoonlijk wel werkt, of lijkte te werken mag je uitgaan van een placebo-effect..... en dat is ook prima!
- controleerbaar
- herhaalbaar
- falsifieerbaar
Homeopathie bestaat al meer dan 400 jaar maar er is nog nooit een bewijs geleverd dat het werkt. En als het voor jou persoonlijk wel werkt, of lijkte te werken mag je uitgaan van een placebo-effect..... en dat is ook prima!
donderdag 10 mei 2012 om 15:20
donderdag 10 mei 2012 om 15:23
Ik heb er ook bij tijd en wijlen last van. Het schijnt een schimmeltje te zijn waar je gevoelig voor bent dat steeds terug kan komen.
Als ik het voel opkomen, smeer ik er Daktarin op. Werkt als een tiet. Kreeg de tip van een medeforummer.
Had hiervoor ook vanalles geprobeerd, je kon he zo gek niet bedenken!
Als ik het voel opkomen, smeer ik er Daktarin op. Werkt als een tiet. Kreeg de tip van een medeforummer.
Had hiervoor ook vanalles geprobeerd, je kon he zo gek niet bedenken!
donderdag 10 mei 2012 om 15:28
quote:m-rl--s schreef op 10 mei 2012 @ 15:18:
Heb net met de assistente van de HA gebeld, die adviseerde ook een schimmelzalfje te halen bij de drogist/apotheek. Ze noemde iets van 'niconazol' op te halen.. Ik zal eens zoeken/vragen bij de drogist!
Het heet micanozol (daktarin) of huismerk kan ook als deze stof er maar in zit.
Sterkte!
Heb net met de assistente van de HA gebeld, die adviseerde ook een schimmelzalfje te halen bij de drogist/apotheek. Ze noemde iets van 'niconazol' op te halen.. Ik zal eens zoeken/vragen bij de drogist!
Het heet micanozol (daktarin) of huismerk kan ook als deze stof er maar in zit.
Sterkte!