Gezondheid alle pijlers

Kapotte mondhoek gaat niet over!

10-05-2012 14:59 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een vervelend probleem: mijn mondhoek 'scheurt' steeds weer open. Heb het bijna elke winter, maar dit jaar gaat het niet meer weg. Heb het al sinds half februari.. :(

Heb geprobeerd:

- vaseline /uierzalf

- bepanthen

- 2 soorten blistex

- extra fruit eten/vitamines

Het helpt allemaal niet. Soms is het 2 dagen dicht, dan 'knapt' het weer open. Het is niet heel pijnlijk ofzo, maar het ziet er niet uit. Overigens is het bij één mondhoek, de andere is niets mee aan de hand.

Wat kan ik er nog aan doen? Of moet ik hier toch even voor naar de HA?
Ik heb het ook gehad. Gaasjes bij de Kruidvat gehaald en een flesje Betadine.

Vier keer per dag schoongemaakt en het was zo weer weg. Werkt tegen schimmels en bacteriën. Het bruine kleurtje trekt vrij snel weg en zie je amper.
Naast de bovenstaande tips een vraag:

Maak je bewust of onbewust met je tong de kapotte mondhoek nat? Zo ja, probeer de verleiding om dat te doen te weerstaan. Speeksel vertraagt volgens mij de genezing.
World of Warcraft: Legion
Zinkzalf hielp bij mij heel goed. Prefentief voor het slapen gaan een laagje zinkzalf op de mondhoeken.
anoniem_76428 wijzigde dit bericht op 11-05-2012 19:38
Reden: taalfoutje
% gewijzigd
Ik heb er wel eens last van, ik kreeg van de huisarts Bactroban, een antibioticum tegen bacteriele infecties. Hielp heel goed.
Kapotte mondhoeken kan ook duiden op een vitamine tekort. B2. TO slik je vitamines? Misschien een idee om vitamine B complex te gaan slikken. En te kijken hoe het gaat.

Of op je voeding letten B2 zit in: lever, ei, gist, vis, volkoren producten, melk, kiemen, bladgroenten en vlees.
Misschien overbodig, maar ik zal nog even mijn ervaring delen.

Ik heb dit jaren geleden ook gehad. Het kwam niet gelijk in me op om naar de dokter te gaan, maar dat is wel het juiste om te doen.

Hij herkende het meteen en zei tegen mij dat het vaak een schimmelinfectie is (daar hoef je verder niks van te zien) die juist door het gebruik van lippenbalsem kan blijven hangen: omdat je die telkens besmet.

Ik kreeg een anti-schimmel zalfje en dat hielp goed. Daarna adviseerde hij mij een nieuwe lippenbalsem te kopen en vooral mijn mondhoeken goed vet te houden. Waarom? Die vettigheid stoot het speeksel in de mondhoeken af, waardoor de schimmel in eerste instantie is blijven staan.

Nu al jaaaren nergens meer last van, en voordat ik naar de tandarts ga oid. smeer ik extra in mijn mondhoeken zodat ze niet uitscheuren door al die apparaten in je mond.
Ja, hoorde laatst ook dat het om een vit b tekort kan gaan!!

Welk vit.B weet ik niet..

Maar ff googlen?

Succes!!
quote:Maryssa schreef op 13 mei 2012 @ 22:51:

Kapotte mondhoeken kan ook duiden op een vitamine tekort. B2. TO slik je vitamines? Misschien een idee om vitamine B complex te gaan slikken. En te kijken hoe het gaat.

Of op je voeding letten B2 zit in: lever, ei, gist, vis, volkoren producten, melk, kiemen, bladgroenten en vlees.

Ja, dit is het vaak.

Is het inmiddels over TO? En wat was "de oplossing"?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven