Gezondheid alle pijlers

Katheter? Vleesboom? Ziekenhuis?

11-11-2020 14:44 382 berichten
Hey allemaal,

Ik wil echt even mijn ei kwijt hoor. Ik kon vanochtend ineens niet meer plassen. Nu heb ik dat al langer s'ochtends, dat het wat moeizaam gaat. Lang duurt voordat mijn blaas leeg is en ik moest er ook vaak flink voor persen.
De rest van de dag had ik daar nooit meer last van. Ik had het daar twee weken geleden al eens met de huisarts over gehad maar zij had niet echt een idee wat het kon zijn en er speelden toen ook andere dingen dus we zijn er verder niet op door gegaan.
Afijn, ik dus de huisarts gebeld vanochtend en mocht urine komen inleveren. Daar bleek niets uit, geen blaasontsteking. Ze wilden me al afschepen met een paracetemolletje maar dat pikte ik niet. Ik stond erop mijn dokter te zien. Gelukkig kon dat ook.

Na lang wachten had ze tijd ( haar lunchpauze, arme vrouw ) en ze heeft een echo gemaakt. Mijn blaas was enorm vol ( goh ) en moest eerst leeg. Dus een katheter gekregen. Dat voelde niet lekker maar toch ook wel want de blaas werd eindelijk leeg en de pijn trok weg.
Daarna heeft ze beter kunnen kijken maar mijn baarmoeder zag er niet goed uit, was erg vergroot ( ben niet zwanger, heb vanochtend nog een test voor de zekerheid gedaan en er was ook geen teken van zwangerschap op de echo ) en er zat een soort solide massa.
Maar ze kon het niet goed zien dus ik moet morgenochtend naar het ziekenhuis, afdeling gynacologie.
Zelf denkt ze aan een vleesboom ( en dus dat ik geopereerd moet worden ). De katheter moet ik tot morgenochtend in houden.
Maar wat een ongelooflijk onding zeg. Ik probeer hem handig mee te sjouwen maar niets zit lekker, hij glijd steeds van mijn been af ( ook als ik hem over mijn broek vast maak ) en hij loopt nog steeds snel vol.

Heeft iemand tips hoe je makkelijk met zo'n ding om kan gaan? Logistiek gezien.
Ik zit echt even in de stress en paniek voor morgen hoor, ben zo bang dat het iets ernstigs zal zijn. Kan echt wel even janken. :'(
Heb ik ook al gedaan trouwens. Heb een enorme ziekenhuisfobie dus dat helpt ook niet echt mee.
Ach jeetje wat een verhaal zeg. Fijn dat ze je snel gaan helpen. Ik duim voor een goede uitkomst :rose:!
Pittige uitkomst, goed dat er direct doorgepakt wordt!

Sterkte de komende dagen met afwachten!
jeetje wat rot! Maar wat fijn dat ze zo grondig met je aan de slag gaan. Hopelijk knap je snel op.
Wat rot Madrid. Maar wel fijn dat je snel geopereerd kan worden.
Hopelijk valt de schade aan je blaas mee.
Zizo schreef:
12-11-2020 13:57
Poeh Madrid, wat heftig allemaal! En wat een enorm grote cyste! Als je inderdaad een cyste van 15 cm hebt, is het begrijpelijk dat dit andere organen verdrukt. Ik hoop dat het goedaardig is. Gelukkig wordt het woensdag al weggehaald, ik kan me voorstellen dat je de cyste ook snel kwijt wilt.
Fijn dat je steun hebt aan je moeder, familie en vrienden. Ik wens je heel veel sterkte toe en hoop dat het woensdag allemaal meevalt. :hug: :redrose:
Dank je wel! Iedereen bedankt voor de lieve woorden.

Ik hoop ook dat het goedaardig is ja, geen idee of ik moet bellen voor het bloedonderzoek eigenlijk, neem aan dat ik het wel hoor als het mis is.
Mijn broertje schrok echt toen ik hem vertelde hoe groot het was, heb nog niet eerder zo'n paniek in zijn stem gehoord. Mijn moeder is verder heel kalm en rustig, die gaat er altijd vanuit dat het wel goed komt allemaal.
Daar hou ik me maar aan vast, ik ga altijd liever van het ergste uit dat het meevalt. Dit kan inderdaad ook mijn vele plassen verklaren, de baarmoeder verdrukt de blaas compleet. Daarom plas ik denk ik altijd zo veel. Maar goed dat moet nog uit het onderzoek van de uroloog blijken.

Bedankt voor de knuffels allemaal. Mijn moeder gaat woensdag mee, ze heeft de dag vrij genomen van haar werk.
Poeh Madrid, wat een afmetingen van die cyste, logisch dat je last hebt. Nu nog hopen dat het goedaardig is, het schijnt wel vaker voor te komen. Mooi dat ze zo snel met je aan de slag gaan, hoef je er niet zolang tegenop te kijken ook. Had je nog gevraagd wat de eventuele schade aan je blaas voor gevolgen kan hebben? Fijn dat je mensen om je heen hebt die je steunen, kan je goed gebruiken nu! Ik ga gewoon door met duimen voor je en hoop dat dit snel achter de rug is voor je.
In_Tenebris schreef:
12-11-2020 14:28
Poeh Madrid, wat een afmetingen van die cyste, logisch dat je last hebt. Nu nog hopen dat het goedaardig is, het schijnt wel vaker voor te komen. Mooi dat ze zo snel met je aan de slag gaan, hoef je er niet zolang tegenop te kijken ook. Had je nog gevraagd wat de eventuele schade aan je blaas voor gevolgen kan hebben? Fijn dat je mensen om je heen hebt die je steunen, kan je goed gebruiken nu! Ik ga gewoon door met duimen voor je en hoop dat dit snel achter de rug is voor je.
Ja niet normaal toch? Heb het gevoel dat ik een halve Gremlin bij me heb haha. Mijn moeder heeft ook vaak last van cystes dus die is er lekker nuchter onder. Ze weet wel hoe bang ik ben dus ze is wel erg lief gelukkig.
Ik ben ook heel blij dat het zo snel kan, heb ik echt mazzel mee want ik word er nog even acuut tussen gepropt in een vol schema. Mijn gyn moest ook best smeken bij de planning haha. Heb niet gevraagd wat de schade aan mijn blaas voor gevolgen kan hebben, denk dat ik voor die vraag bij de uroloog moet zijn ook. Kwam ook niet in me op die vraag. Alle informatie ging een beetje langs me heen in alle emotie en schrik.

Gelukkig had ik mijn moeder mee die het wel kon onthouden.
Bedankt voor het duimen. Lief. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje lieve Madrid, dat is schrikken! Gelukkig is alles in gang gezet en hoef je niet lang te wachten. Ik duim met je mee op een goede afloop en een snel herstel. Hopelijk ben je dan gauw van je klachten af en kun je verder met je keven. Want dat is je na alle ellende van de afgelopen jaren zo gegund! Ik denk aan je hoor! Hou je taai :hug: :heart:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Lekker dat je moeder zo rustig is, dat zou mij ook rustiger maken. Ik vind eigenlijk als ik je hier zo lees dat je ook wel redelijk nuchter reageert eigenlijk, maar je hoofd zal vast drukker zijn door alles wat er ineens gebeurt. Kan me voorstellen dat het ook een goed gevoel geeft dat ze het in het ziekenhuis zo sterk oppakken en moeite voor je doen. Ik duim met alle liefde voor je en er zijn hier ook een hoop reacties van mensen die met je meeleven, dat moet vast ook een goed gevoel geven. We leven met je mee! :heart:
Ach getsie, wat naar. Gelukkig kun je snel terecht en hopelijk is het daarna ook helemaal in orde.

Het is op zich beter dan ze niet meteen beide eierstokken meenemen, want dan raak je gelijk in de overgang. Beter dat ze daar nog even mee wachten want dat is geen pretje en op jouw leeftijd niet gezond.

Heel veel sterkte met de verwerking, laat het even rustig bezinken :rose:
Alle reacties Link kopieren
Ach jeetje wat heftig. Fijn dat alles zo snel gaat en fijn dat je zo'n lieve moeder hebt.
Jullie reacties doen me echt zo goed. Iedereen is echt zo super lief voor me, dat helpt echt enorm. Het is fijn te weten dat mensen om je geven.
Ook om me heen regent het telefoontjes en appjes. Zo lief.

Dank je tanteslankie, ik gun het mezelf ook na alle shit van de afgelopen jaren. Hoop dat alles goed komt.
Ga net kijken naar mijn katheter maar mijn bloed is erg donker, lijkt alsof er bloed in zit. Het is zeker niet zo helder geel als vanochtend. Moet ik het ziekenhuis weer even bellen? Viel me net met legen ook al op. Mijn moeder komt zo langs, wacht even met legen zodat zij het ook kan zien.
Wat rot TO! Als je je zorgen maakt om de rode kleur zou ik gewoon even bellen hoor. Beter 1x te veel bellen dan helemaal niet.
Ik zou ook gewoon even bellen, voor je eigen rust is dat beter, je hebt nu toch al veel aan je hoofd. Urine kan wel van kleur verschillen in de loop van de dag weet ik.
De huisarts assistente zei dat het soms kan gebeuren omdat het van binnen toch kan irriteren en dat bloeding erbij kan horen maar de huisarts belt me zo nog even na voor de zekerheid. En inderdaad, beter 1x teveel bellen dan niet.
Alle reacties Link kopieren
Fijn te lezen dat je zo snel al geopereerd kan worden. Nou ja, fijn...het moet en dus fijn dat het kan in deze Corona tijd.

Luister naar de nuchterheid van je moeder. En je bent het zeker waard om goed voor je lijf te zorgen (weet hoe het voelt als je denkt dat dat ook geen moer meer uitmaakt). Wees zacht voor jezelf.
Everything you see I owe to spaghetti!
Annapicobella schreef:
12-11-2020 15:54
Fijn te lezen dat je zo snel al geopereerd kan worden. Nou ja, fijn...het moet en dus fijn dat het kan in deze Corona tijd.

Luister naar de nuchterheid van je moeder. En je bent het zeker waard om goed voor je lijf te zorgen (weet hoe het voelt als je denkt dat dat ook geen moer meer uitmaakt). Wees zacht voor jezelf.
Ja zeker fijn dat het ook zo snel kan. Ben ik ook heel opgelucht over, al zie ik er wel tegenop, zeker het infuus en de narcose.

Ik ben ook blij dat ik mezelf wel weer belangrijk vind, dat is een fijne verandering met vorig jaar. Ik ben zeker extra lief voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
12-11-2020 16:00
Ben ik ook heel opgelucht over, al zie ik er wel tegenop, zeker het infuus en de narcose.
Probeer als je onder narcose gaat aan iets fijns te denken. Aan je lieve moeder, een mooie vakantie of zo. Deze tip kreeg ik toen ik een tijdje geleden 2x onder narcose moest. Als je er rustig in gaat, kom je er vaak ook wat rustiger uit.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ze je zo snel helpen en wat goed om te lezen hoeveel goede steun je om je heen hebt!
Hou je haaks.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een nieuws. Gelukkig hebben ze goed doorgepakt (en héél goed dat je je bij de huisarts niet hebt laten afschepen met een paracetemol!) en kun je woensdag al geholpen worden. Probeer goed afleiding te zoeken en doe rustig aan, dan is het zo woensdag. Gelukkig is je moeder straks lekker even bij je. Sterkte 💐
Bedankt voor de narcose tip zizo. Ik ga zeker proberen mezelf rustig te houden dit keer. Vorige keer toen mijn verstandskiezen eruit gesneden moesten worden onder narcose heb ik alleen maar gehuild. Was volledig over de rooie.

Ben ook super blij met alle steun om me heen, hier en in het echie. De urine is gelukkig weer normaal van kleur.

Zit lekker film te kijken op de bank, mijn moeder is alweer weg. Maar ben verder heel rustig en relaxed.
Madrid, als je zó angstig bent kun je daar soms een angstdempend tabletje voor krijgen, vooraf. Bespreek het met je behandelaar/anesthetist, wie weet kan dat gewoon.
Wat vervelend voor je. Zelf heb ik 60 dagen wachttijd voor ik bij de gyn terecht kan met iets vergelijkbaars. Ben benieuwd wat ze gaan vinden.
Ah Madrid, wat ontzettend k* is het. Was je net zo lekker bezig in je nieuwe huisje en dan deze narigheid. Ik denk aan je :hug:
Lenteui schreef:
12-11-2020 19:02
Wat vervelend voor je. Zelf heb ik 60 dagen wachttijd voor ik bij de gyn terecht kan met iets vergelijkbaars. Ben benieuwd wat ze gaan vinden.
Jemig zeg, dat meen je niet. Dat is echt lang. Wat rot voor je. Loop je ook met zo'n onding rond? Moet je nog lang wachten? Ik hoop dat je snel aan de beurt bent. Veel sterkte ermee. :redrose:

Een pilletje nemen voor de stress zou kunnen, als dat mag. Geen idee of het nodig is. Voel me nu helemaal zen.
Ben een stuk ouder ook dan de vorige keer met narcose.

Ja zeker balen Defg. Maar het komt vast wel allemaal goed. Dat wordt mijn nieuwe mantra.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven