Keelontsteking
zaterdag 12 mei 2012 om 09:46
Het is weer zover. Mijn keel zit vol witte vlekken en doet pijn. Aangezien ik net een zware antibioticakuur achter de rug heb (voor een andere kwaal), sta ik niet te springen om weer aan de AB te gaan. Sterker nog, ik denk dat ik nu die keelontsteking heb, omdat mijn weerstand momenteel erg laag is door de vorige kuur.
Heeft iemand misschien wat huis-, tuin- en keukentips om hier z.s.m. vanaf te zijn? Of om de ongemakken zoveel mogelijk te verzachten?
Ik ga uiteraard wel naar de HA als de klachten niet overgaan. I'm not an idiot
Heeft iemand misschien wat huis-, tuin- en keukentips om hier z.s.m. vanaf te zijn? Of om de ongemakken zoveel mogelijk te verzachten?
Ik ga uiteraard wel naar de HA als de klachten niet overgaan. I'm not an idiot
I am surrounded by morons
zaterdag 12 mei 2012 om 10:16
Verse gemberthee zetten? Gember werkt ontstekingsremmend.
Heb hier ergens op het forum al een recept gepost.
Verse citroen helpt ook als ontstekingsremmend; ik zet er altijd thee van; citroen uitpersen en dan 10 minuten laten trekken met kokend water. Dan opdrinken met lepeltje honing erin. Wel drinken met een rietje; is beter voor je tandglazuur ivm zure van citroen.
Gorgelen met lauw zout water al geprobeerd?
Heb hier ergens op het forum al een recept gepost.
Verse citroen helpt ook als ontstekingsremmend; ik zet er altijd thee van; citroen uitpersen en dan 10 minuten laten trekken met kokend water. Dan opdrinken met lepeltje honing erin. Wel drinken met een rietje; is beter voor je tandglazuur ivm zure van citroen.
Gorgelen met lauw zout water al geprobeerd?
zaterdag 12 mei 2012 om 10:18
Hier staat ie:
http://forum.viva.nl/forum/Gezondheid/S ... 31569/last
Beterschap; ik weet hoe het vervelend het is!
http://forum.viva.nl/forum/Gezondheid/S ... 31569/last
Beterschap; ik weet hoe het vervelend het is!
zaterdag 12 mei 2012 om 10:31
zaterdag 12 mei 2012 om 10:34
zaterdag 12 mei 2012 om 10:44
Wij kregen een keer de tip van een doktersassistente: gorgelen met aspro buis. Dit is zuur en daar houden die beestjes niet zo van. Na het gorgelen evt gewoon doorslikken, dan heb je ook nog iets aan de pijnstillende werking. Dat zal niet veel zijn , want aan een kwart tablet per keer heb je al genoeg om te gorgelen.
Verder bombarderen met Echinaeforce Forte (= drie tabletjes in één) en dat iedere drie uur.
Verder bombarderen met Echinaeforce Forte (= drie tabletjes in één) en dat iedere drie uur.
zaterdag 12 mei 2012 om 10:58
Zou het kunnen zijn dat het een schimmelinfectie van je keel is? Je beschrijft witte vlekken in je keel(zou ook kunnen duiden op een schimmel).
Je schrijft dat je net een zware antibiotica kuur achter de rug hebt. Volgens mij kan een antibiotica kuur ervoor zorgen dat schimmels juist meer de ruimte krijgen om te kunnen gaan groeien, omdat je algehele flora en fauna erdoor op de kop wordt gezet....
Je schrijft dat je net een zware antibiotica kuur achter de rug hebt. Volgens mij kan een antibiotica kuur ervoor zorgen dat schimmels juist meer de ruimte krijgen om te kunnen gaan groeien, omdat je algehele flora en fauna erdoor op de kop wordt gezet....
zaterdag 12 mei 2012 om 11:47
Mallebeppie, bedankt voor het meedenken! Ik denk dat het toch echt een keelontsteking is. Dat heb ik al 3 keer eerder gehad en toen had ik precies hetzelfde als nu. Met als verschil dat ik het toen wel prima vond om aan de AB te gaan. Ik kijk het nog even aan. Als het maandag nog steeds helemaal kut is, ga ik toch even naar de HA.
I am surrounded by morons