Keiharde knobbel op voet?
zondag 9 december 2012 om 19:09
Mijn vriend wil ermee naar de dokter, maar we vragen ons af of het Haast heeft.
De casus: keiharde knobbel aan de zijkant van zijn rechtervoet, bij de kant van zijn kleine teentje. Het zit halverwege zijn voet, dus het kan niet de aanhechting met de botjes in zijn kleine teentje zijn. Het voelt erg hard en volgens een medisch geschoold familielid is het zeker bot dat die knobbel veroorzaakt (meer weet diegene ook niet, helaas).
Zou hij gebroken kunnen zijn? Ik las op internet iets over Hallux Valgus maar dat is het dus niet, want dat zit net onder de grote teen en dit zit halverwege de voet aan de kant van de kleine teen.
Hij is donderdag vrij en vraagt zich af of hij acuut naar de dokter moet (dus morgen, werk afzeggen) of dat het tot donderdag kan wachten.
Als ik erop druk doet het pijn. Hij kan erop lopen maar als hij een bepaalde kant op beweegt doet het pijn en met schoenen aan is het ook pijnlijk.
Alvast bedankt!
De casus: keiharde knobbel aan de zijkant van zijn rechtervoet, bij de kant van zijn kleine teentje. Het zit halverwege zijn voet, dus het kan niet de aanhechting met de botjes in zijn kleine teentje zijn. Het voelt erg hard en volgens een medisch geschoold familielid is het zeker bot dat die knobbel veroorzaakt (meer weet diegene ook niet, helaas).
Zou hij gebroken kunnen zijn? Ik las op internet iets over Hallux Valgus maar dat is het dus niet, want dat zit net onder de grote teen en dit zit halverwege de voet aan de kant van de kleine teen.
Hij is donderdag vrij en vraagt zich af of hij acuut naar de dokter moet (dus morgen, werk afzeggen) of dat het tot donderdag kan wachten.
Als ik erop druk doet het pijn. Hij kan erop lopen maar als hij een bepaalde kant op beweegt doet het pijn en met schoenen aan is het ook pijnlijk.
Alvast bedankt!
zondag 9 december 2012 om 19:12
zondag 9 december 2012 om 19:16
zondag 9 december 2012 om 19:19
Zo te lezen heeft hij niet non stop helse pijn dus zou ik er geen spoed afspraak van maken bij de huisarts maar kan donderdag ook. Hou in de gaten of het erger wordt. Zo ja dan wel eerder naar de huisarts. Mocht hij aan de andere kant van het land zitten en kapot gaan van de pijn, dan kan een passanten consult ook bij een willekeurige huisarts daar maar dan moet je contant afrekenen en is volgens mij duurder dan bij je eigen huisarts.
Heeft hij deze klachten al eens eerder gehad?
Heeft hij deze klachten al eens eerder gehad?
zondag 9 december 2012 om 19:23
quote:vravm schreef op 09 december 2012 @ 19:21:
Zou ook prima kunnen passen bij een ganglion! Voelt ook als een keiharde knobbel
Ontstaan die ook spontaan 'overnight'? zijn knobbel is overigens kleurloos, op internet zie ik veel soa-achtige gezwellen maar zo ziet het er dus niet uit.
(net dienstdoende arts gebeld, die adviseerde dat hij zelf maar moest bepalen of hij morgen ging of donderdag. Errug zinnig).
Zou ook prima kunnen passen bij een ganglion! Voelt ook als een keiharde knobbel
Ontstaan die ook spontaan 'overnight'? zijn knobbel is overigens kleurloos, op internet zie ik veel soa-achtige gezwellen maar zo ziet het er dus niet uit.
(net dienstdoende arts gebeld, die adviseerde dat hij zelf maar moest bepalen of hij morgen ging of donderdag. Errug zinnig).

zondag 9 december 2012 om 19:27
Tja. Als ik je vriend was zou ik morgen om een uur of negen of zo even de HA bellen. Gewoon, in de pauze, op mijn werk. Vervolgens zou ik een afspraak maken, bijvoorbeeld voor overmorgen. En dan op mijn werk aangeven dat ik dan en dan afwezig zal zijn wegens doktersbezoek.
Hoe moeilijk kan het zijn?
Hoe moeilijk kan het zijn?
zondag 9 december 2012 om 19:34
zondag 9 december 2012 om 19:40
Ik heb zelf ook een harde knobbel bot op mijn rechter voet. Gewoon bovenop. Ik heb het pas veel later ontdekt. Ik had er geen pijn meer aan. Achteraf gezien zal ik wel weer eens iets op mijn voet hebben laten vallen of mijn voet hebben gestoten waardoor het bot beschadigd is geraakt. (scheurtje of breukje) Dan kan er spontane botgroei optreden. Een soort overcompensatie om een breukje te repareren.
Tsja om eerlijk te zijn ben ik er nooit mee naar de dokter geweest omdat ik er nooit bewust last van heb gehad. Ik voelde het op een dag zomaar opeens. Wie weet hoe lang het er al zit.
Tsja om eerlijk te zijn ben ik er nooit mee naar de dokter geweest omdat ik er nooit bewust last van heb gehad. Ik voelde het op een dag zomaar opeens. Wie weet hoe lang het er al zit.

zondag 9 december 2012 om 19:49