Kies afgebroken
zaterdag 9 november 2013 om 16:21
zaterdag 9 november 2013 om 16:30
Ik heb dit (ramp) jaar 4 x een stuk kies verloren.
Ik zag en voelde ook een gapend gat, dus ik dacht al : Hoe gaat de tandarts dit opknappen ?
Hij heeft prima werk afgeleverd.Er werd een soort stuk kroon omheen/tegen gezet.
Ik weet dat dit voor mij tijdelijk is : ik heb ongeveer 6 jaar geleden 4 wortelkanaalbehandelingen gehad en daardoor worden je kiezen minder.
Misschien kan er bij jou ook iets van een stuk kroon er op/tegen gezet worden en is trekken helemaal niet aan de orde
Ik zag en voelde ook een gapend gat, dus ik dacht al : Hoe gaat de tandarts dit opknappen ?
Hij heeft prima werk afgeleverd.Er werd een soort stuk kroon omheen/tegen gezet.
Ik weet dat dit voor mij tijdelijk is : ik heb ongeveer 6 jaar geleden 4 wortelkanaalbehandelingen gehad en daardoor worden je kiezen minder.
Misschien kan er bij jou ook iets van een stuk kroon er op/tegen gezet worden en is trekken helemaal niet aan de orde

zaterdag 9 november 2013 om 16:47
Ja heb ik ook gehad, op een gegeven moment begon het allemaal erg ontsteken.
met veel angst voor de tandarts liet ik het eruit trekken. Viel uiteindelijk mee, wellicht omdat ik naar dubbele dosis verdoving vroeg en wat hij gaf. Ik was effuh Josti.
Nu is mijn tweede kies afgebroken, ik poets mijn tanden nu extra extra goed en spoel het met koud water.
Ooit komt een dag dat het gaat ontsteken.
met veel angst voor de tandarts liet ik het eruit trekken. Viel uiteindelijk mee, wellicht omdat ik naar dubbele dosis verdoving vroeg en wat hij gaf. Ik was effuh Josti.
Nu is mijn tweede kies afgebroken, ik poets mijn tanden nu extra extra goed en spoel het met koud water.
Ooit komt een dag dat het gaat ontsteken.

zaterdag 9 november 2013 om 17:08
quote:bootje_op_de_golven schreef op 09 november 2013 @ 16:37:
Als het achterin is en het gaat geld kosten zou ik hem lekker laten trekken. Een kroon op een kies die je prima kunt missen is natuurlijk onzin.Als het een onderste kies is wordt het sterk afgeraden om die te laten trekken als dat niet strikt noodzakelijk is. Dit omdat de kies die in de bovenkaak zit dan zijn "houvast" kwijt is, je het risico loopt dat die gaat "verzakken".
Als het achterin is en het gaat geld kosten zou ik hem lekker laten trekken. Een kroon op een kies die je prima kunt missen is natuurlijk onzin.Als het een onderste kies is wordt het sterk afgeraden om die te laten trekken als dat niet strikt noodzakelijk is. Dit omdat de kies die in de bovenkaak zit dan zijn "houvast" kwijt is, je het risico loopt dat die gaat "verzakken".

zaterdag 9 november 2013 om 17:10
Ligt eraan wat hoe en hoeveel er precies is afgebroken. Soms kan er gewoon een stuk vulling aangezet worden en is trekken absoluut niet nodig. En ook veel duurder.
1 van mijn kiezen was niet meer te redden aangezien er een stuk kies tot onder het kaakbot was afgebroken. Deze is getrokken. Maar de andere keren dat er stukje kies of vullingen zijn afgebroken kon er gelukkig zo weer iets aangezet worden. En dat is gelukkig niet zo heel duur. Uiteindelijk zullen mijn kiezen die nu voornamelijk uit vullingen bestaan wel eens vervangen worden door kronen Dat gaat wel duur worden.
Maar brrr naar hoor. Ik voel het meteen weer overal kraken al ik er aan denk. Niet leuk.
1 van mijn kiezen was niet meer te redden aangezien er een stuk kies tot onder het kaakbot was afgebroken. Deze is getrokken. Maar de andere keren dat er stukje kies of vullingen zijn afgebroken kon er gelukkig zo weer iets aangezet worden. En dat is gelukkig niet zo heel duur. Uiteindelijk zullen mijn kiezen die nu voornamelijk uit vullingen bestaan wel eens vervangen worden door kronen Dat gaat wel duur worden.
Maar brrr naar hoor. Ik voel het meteen weer overal kraken al ik er aan denk. Niet leuk.
zaterdag 9 november 2013 om 17:14
Als er ruimte ontstaat tussen elementen dan gaan de buurelementen aan de wandel; ze proberen de ruimte op te vullen. Ze hebben dan ook vaak de neiging om over te gaan hellen naar de open plek.
De tandarts kan met vulling de wortel afdekken zodat bacteriën niet veel kwaad kunnen.
De tandarts kan met vulling de wortel afdekken zodat bacteriën niet veel kwaad kunnen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 9 november 2013 om 17:54
Toevallig afgelopen donderdag bij de tandarts geweest voor een afgebroken kies.
Was best een stuk af. Kosten;
Verdoving ¤13.50
Kies (kroon van plastisch materiaal) ¤64,50
Etsen? ¤21,50
Totaal dus ongeveer ¤100 euro.
Misschien heb je er wat aan. Beetje indicatie. Ik weet natuurlijk niet hoe of wat er allemaal bij kan komen kijken.
Was best een stuk af. Kosten;
Verdoving ¤13.50
Kies (kroon van plastisch materiaal) ¤64,50
Etsen? ¤21,50
Totaal dus ongeveer ¤100 euro.
Misschien heb je er wat aan. Beetje indicatie. Ik weet natuurlijk niet hoe of wat er allemaal bij kan komen kijken.
zaterdag 9 november 2013 om 18:11
Ik heb een tijdje geleden ook een kies grotendeels afgebroken (er stond van die vier 'zijkanten' nog maar eentje) maar die is gewoon weer 'opgebouwd' met vullingmateriaal. Dus geen kroon oid, gewoon een érg grote vulling. Kosten waren rond de 100 euro. Ik vind dat die 100 euro wel waard ten opzichte van trekken. Ik zou, tenzij er andere problemen spelen zoals ontsteking oid, zo lang mogelijk al je tanden 'bewaren'.
maandag 11 november 2013 om 14:50
Ik heb twee keer gehad dat er een klein stukje afbrak (een keer van de voortand en een keer van snijtand). Het veroorzaakte geen pijn maar was ruw aan de tong.
Beide keren loste de tandarts dat op met composietvullingen. Ik denk dat er een andere oplossing wordt gebruikt, als het stuk dat afbreekt veel groter is dan wat bij mij die keren het geval was.
Beide keren loste de tandarts dat op met composietvullingen. Ik denk dat er een andere oplossing wordt gebruikt, als het stuk dat afbreekt veel groter is dan wat bij mij die keren het geval was.
World of Warcraft: Legion