Gezondheid alle pijlers

Kies afgebroken

20-07-2015 08:04 6 berichten
Vorige week is een stuk van mijn kies afgebroken. Het gaat om een kies die jaren geleden al een wortelkanaalbehandeling heeft gehad.

Ik ben echt een bange poeperd bij de tandarts en ben dan ook al hele tijd niet geweest. Dom, ik weet het. Ik heb nu echter een afspraak staan voor morgen en ik ben zo nerveus. Het gaat om het voorste stuk van de kies, bijna tot het tandvlees. Ik denk dat ongeveer 1/4 is afgebroken. De rest is intact, dus kan gewoon nog eten.

Ik hoop dat de tand niet getrokken hoeft, dat is echt mijn angst. In vergelijking met sommige topics is dit natuurlijk een lachertje, maar ben echt bang bij de tandarts.

Iemand ervaring met afgebroken kiezen?
Ervaring met verwijdering verstandskies. Bange poeperd ging huilend de operatiekamer in en eenmaal daar was het peace of cake!
ja, en het viel reuze mee. Gewoon naar de tandarts gaan, het komt namelijk niet vanzelf weer goed toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je angst wel, ik ben ook altijd wel angstig voor de tandarts, maar ik geef mezelf geen keus. Ik moet wel gaan.

Niet gaan is gewoon geen optie, het word alleen maar erger.

Succes, adem in en uit.. Het zal wel mee vallen
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Vooral aangeven dat je bang bent, dan kunnen ze er rekening mee houden. Misschien kunnen ze hem redden met wat vulling, is bij mij gebeurd. En zo niet: beter een getrokken kies dan een ontstoken onderkaak door niet gaan.
Alle reacties Link kopieren
Van een groot aantal van mijn kiezen zijn al stukken afgebroken (zwakke botten en tanden door medicijngebruik). De meeste konden met een vulling gewoon weer (pijnloos) gerepareerd worden. Eén kon de tandarts niks meer mee en daar is een kroon op gekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven