Gezondheid alle pijlers

klachten 5 maanden na extractie kies

13-02-2014 23:13 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Vorig jaar augustus heb ik in een tijdsbestek van 4 weken 2 kiezen moeten laten trekken in mijn bovenkaak. De 1e extractie was de heftigste vanwege een acute pulpitis, kort daarna moest de buurkies er helaas ook aan geloven vanwege ernstige ontstekingen.

Afijn, ik knapte er naderhand gelukkig snel van op, weinig pijn en ongemak van gehad verder.

Waar ik nu mee zit en waar ik ook voor naar de tandarts zal gaan volgende week is het volgende:

Op de plek waar de achterste kies zat, steekt iets hards (wit) uit, aan de zijkant zeg maar. Hier heb ik al naar laten kijken door de tandarts. Tandarts gaf aan, dat is bot, groeit je tandvlees vanzelf overheen. Dat is tot op heden nog steeds niet gebeurd. Daarnaast gaat het wondgebied steeds ruwer/harder aanvoelen (volgens mijn mondhygiëniste is het ook nog altijd niet genezen) en heb ik sinds een paar dagen voortdurend een gore smaak in mijn mond. Iets zegt me, dit zit niet goehoed!

Aangezien er hier een paar forummers zitten met verstand van zaken, dacht ik, eerst hier mijn licht opsteken Ik maak me best wel ongerust en ben bang dat de boel weer open moet. Kunnen jullie me geruststellen?

Trouwens, ik ben wel zo, wat moet dat moet. Dit is nml ook niks

Alvast bedankt!
"Well behaved women rarely make history"
Bij mij kwamen er nog wel een tijdje botsplinters uit, en uiteindelijk is het tandvlees er idd wel overheen gegroeid.

Ik heb alleen nog steeds het idee dat er een stuk bot wat scherp is onder mijn tandvlees. Soms krijg ik daar toch weer een pijnlijk wondje. Meestal als ik op iets hards gebeten heb.

En het is voor mij al jaaaaren geleden.

Als ik jou was zou ik de tandarts vragen iets aan dat stuk bot te doen, zou hij dat niet kunnen slijpen ofzo? Zo'n scherp ding onder je tandvlees is niet prettig.

En bij zo'n hele vieze smaak denk ik toch aan een ontsteking, dus zeker melden ja.

Succes ermee.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Thx delite! Ik had er geen idee van dat t zo lang kon aanmieren. Kan dus nog veeeeel langer als ik jou hoor. Hmm, morgen nog s bellen. Mss kan ik uit mn werk nog even langskomen. Al kreeg ik maar iets tegen die smaak. Word niet goed van mezelf brrrr.

Zonet s gevoeld aan dat ruwe stuk. Is keihard. Lijkt me iig niet dat dat zo hoort.

Zal het mn grote vriend de tandarts eens voorstellen..iets er afslijpen.
De gore smaak kan een indicatie zijn dat voedselresten in je mond zijn achtergebleven. Deze kunnen zich verzamelen bij de getrokken kiezen als er in je tandvlees of tandbeen holtes bevinden die niet met je tandenborstel of andere middelen bereikbaar zijn. Zeg dus vooral tegen de tandarts over die smaak, het is voor hem belangrijke info.
Zojuist bij de tandarts geweest. De gore smaak is verklaard: Mag maandag terug om botresten te laten verwijderen onder lokale verdoving. Op de röntgenfoto bleek er nogal wat van te zitten. Dat belemmerd dus de genezing en zorgt voor ontstekingsverschijnselen rondom de "wond". Het lichaam werkt dit in de meeste gevallen wel naar buiten zodat het uitvalt.

Mijn lichaam werkt dus niet zo goed helaas
@smaldeel, de ontsteking verklaard in dit geval de gore smaak die ik heb, hoewel ik er ook van overtuigd ben dat er door voedselresten eea ook lekker aan t gisten is gegaan in die extractiewond.

Bwek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven