Gezondheid alle pijlers

Klachten pijnlijke borsten voor ongesteldheid!

20-11-2013 09:32 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meestal 1,5 week voordat ik ongesteld moet worden, zo een pijn in m'n borsten.

Nu is het zo ook weer pijnlijk dat ik m'n bh maar heb uit gedaan.

Ervaren jullie dit ook? Moet ik er misschien mee naar de huisarts?
Daar hoef je niet voor naar de huisarts hoor..tenzij je natuurlijk zo veel pijn hebt dat je bv niet kunt autorijden of werken.

Het is normaal en sommige vrouwen hebben meer last dan andere. Vervelend is het in ieder geval wel. Het kan ook helpen om te wisselen van anticonceptie.
Nou ik slik geen anticonceptie. Misschien dat het daardoor komt? Ben btw niet zwanger. Heb het denk ik jaar ofzo
Ik heb dat ook, is heel normaal, zijn de hormonen. En nee ik slik ook geen anti conceptie.
Nee, zere borsten krijg je van de hormonen oestrogeen en progesteron; niet van geen anticonceptie gebruiken. Wel bestaat de kans dat als je aan de pil gaat, een spiraaltje neemt of een andere anticonceptie kiest dat de zere borsten minder worden. Helaas zijn er geen garanties: de ene vrouw heeft nergens last van, de andere heeft veel buikpijn of rugpijn en weer een andere heeft zere borsten. Echte pechvogels hebben de hele mikmak aan ongemakken (zoals ik..).
Ik heb ook last van zere borsten. Het slikken van de pil heeft daar niks aan veranderd.
Hmm naja, mee leren leven dan. Echt irritant.

Hebben jullie een andere maat bh voor die periode? Of dat niet?
Niet perse een andere maat. Ik heb wel een paar bh's die net iets ruimer zitten die ik dan meestal al onbewust uitkies om die dagen aan te trekken. Geen bh voelt ook niet prettig, dan bewegen ze te veel.

Paracetamol helpt bij mij wel goed als het te erg wordt.
Ik ben nu ook een tijd gestopt met de pil en sindsdien heb ik er ook last van. Door de pil werden die klachten bij mij wel onderdrukt ofzo. Maar ik voel me beter nu ik van de pil af ben dus dan maar af en toe pijnlijke borsten.
Heb ik ook :(

Ik heb dan idd ook een grotere makkelijkere bh.

Is een teken dat je gezond borstweefsel hebt volgens mijn gyn...

Maar t kan erg pijnlijk zijn. Buiklig en lopen van de trap geeft al ongemakken.

Af en toe kan vrouwenmantel thee helpen of theunisbloem... Mss het proberen waard!
Ja ze worden zeker ook groter, vriend vindt dat geweldig, alleen ik wil dan niet dat hij eraan komt, ze voelen ook echt op gezwollen dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven