Gezondheid alle pijlers

Klean Prep, de laatste halve liter

13-10-2013 21:35 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg morgen een coloscopie en moet dus klean prep drinken. Maar bij elke slok heb ik het gevoel dat ik moet overgeven. Kan dat kwaad als het toch gebeurt?
Ja, dat is niet de bedoeling.

Ik zou even met de HAP overleggen of je de laatste halve liter kunt laten staan.

Aanlengen met limonade al geprobeerd?
Ik heb ook niet alles kunnen drinken, maar was toch helemaal leeg tijdens het onderzoek. Ik sabbelde tussendoor op partjes mandarijn dat hielp een heel klein beetje. Misschien dat dat de smaak wat veranderd?
life ain't a perfect story, write it while you live it
Hmm waar ik woon is geen HAP. Mandarijn heb ik wel. Ranja niet volgens mij.

Nou maar vol goede tegen zin de laatste slokken dan maar.
Ik beloonde mezelf na ieder glas met een glaasje ranja ;)
Drinken en tegelijk je neus dichtknijpen helpt je om die vieze smaak niet te proeven als je niets in huis hebt om het aan te lengen.
Ja, smerig spul hè? Ik kreeg de laatste halve liter toen ook niet meer weg. Ik heb toen het ZH gebeld ( was 's ochtends) en ze gaven aan dat dat niet heel erg was, omdat het spul toch wel z'n werk had gedaan.

Succes morgen!
quote:Designed schreef op 13 oktober 2013 @ 21:41:

Ik heb ook niet alles kunnen drinken, maar was toch helemaal leeg tijdens het onderzoek. Ik sabbelde tussendoor op partjes mandarijn dat hielp een heel klein beetje. Misschien dat dat de smaak wat veranderd?

Volgens mij is er een ruime marge ingebouwd. Mijn opa had de laatste 3/4 liter niet opgekregen en dat was volgens de verpleegkundige geen enkel probleem.

*disclaimer: dit is geen advies, maar een ervaring *
Dat er nog steeds Klean Prep wordt gegeven terwijl er zoveel alternatieven zijn is echt belachelijk. Maar goed, daar heb je niets aan. Uit ervaring weet ik dat de boel wel schoon is. Als het echt niet meer gaat, zou ik het gewoon laten staan. Tegenwoordig krijg je met andere medicijnen waarbij je maar twee liter moet drinken, hetzelfde resultaat. Als het echt niet gaat, zou ik het gewoon laten. Zeker als je nu alleen nog maar water poept. Succes morgen!
quote:liubi schreef op 13 oktober 2013 @ 22:00:

Dat er nog steeds Klean Prep wordt gegeven terwijl er zoveel alternatieven zijn is echt belachelijk. Vooral als het niks doet. Paar jaar geleden nog meegemaakt dat het nagenoeg niets deed. Het moest dus nog een keer en weer met Klean Prep
quote:liubi schreef op 13 oktober 2013 @ 22:00:

Dat er nog steeds Klean Prep wordt gegeven terwijl er zoveel alternatieven zijn is echt belachelijk. Amen. Ik snap er ook niets van. En ik moet dus soms echt de blaren op mijn tong lullen voor cliënten voor bijv. moviprep. Ik snap niet dat je zonder blikken of blozen een recept voor klean prep meegeeft aan een patiënt van 90.
Nou ik moet morgen ook nog een liter. Na de eerste twee dacht ik, ach eitje. Maar die laatste is killing. Gatverdamme. En wij hebben nooit ranja in huis en ik dacht, ach dat lukt wel.

Ja ach tijdens eht onderzoek slaap ik toch, dus daar zal ik wel niks van meekrijgen.
Hap kan je toch ook ergens anders bellen? Ik heb wel eens van de andere kant van de wereld de hap in mijn eigen stad gebeld . Ik zou niet afgaan op eigen ervaringen hier op het forum...
Ik was nieuwsgierig wat het was en vond deze site. Daar staat op dat je eventueel kunt stoppen als er geen kleur meer aan je ontlasting zit. Dus misschien is dat een goede vuistregel? Maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Sterkte.
Ja iemand van 90 aan de klean prep is belachelijk.

Ik scheld gewoon een beetje, vervloek mijn vriend die chips zit te eten en dan lachen we erom.
Ik heb trouwens tijdens het onderzoek helemaal niet geslapen ...
Goed koud wegzetten of eerst even een ijsblokje in de mond nemen, je mag het wel aanmaken met siroop zonder sorbitol.

Ik heb weleens een kuur gehad met macrogel ook zo ranzig.

Hoop voor je dat je zo nog wat weg kunt krijgen. Sterkte.
Helaas is het nog niet helemaal kleurloos. Maar het is nu wel weg! bedankt voor de steun.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 13 oktober 2013 @ 22:04:

[...]

Amen. Ik snap er ook niets van. En ik moet dus soms echt de blaren op mijn tong lullen voor cliënten voor bijv. moviprep. Ik snap niet dat je zonder blikken of blozen een recept voor klean prep meegeeft aan een patiënt van 90.

Ik krijg ook altijd Moviprep voorgeschreven. Dat is veel fijner.

TO, ben je al in het stadium dat er water komt? Dan zou ik morgenochtend nog proberen een halve liter weg te krijgen en de rest door de gootsteen spoelen.
Echt neele, kreeg je geen roesje? Ik wel, vroeg nog of het zonder kon, maar dat kon niet.
Zonder roesje

Ik beval liever dan dat ik een coloscopie zonder roesje doe. En ik krijg er elke anderhalve jaar een.

Bevallen is 10x fijner

Ik wil je trouwens niet bang maken hoor Hoppala. Coloscopieen zijn niet zo mijn ding. Maar met een roesje goed te doen. En beloon jezelf na afloop. Ik neem altijd een stuk aardbeientaart.
Ik heb nog nooit met roesje gehad. Eerste keer schrok ik me wild, wist niet waar ik het zoeken moest van de pijn . Later nog 2 x maar was slechts gedeeltelijk, dus veel minder belastend en pijnlijk.
Volgende keer picoprep vragen. Kleanprep is zooi.

Sterkte nog!
Ik hoop voor TO dat er geen volgende keer komt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven