Gezondheid alle pijlers

Kletstopic: leven met pijn

17-09-2020 20:33 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je moet ook tegen ze praten Nankuru. Anders gaat het mis hè. :rofl:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Een Thriller bij Hooghalen, waar halen ze het vandaan, speelde het zich af in de bossen ?
Lientje, wat fijn,dat jouw oudste zich langzaam aan blijer gaat voelen en er verandering optreed in haar lichaam.
Het is voor jullie ook spannend en vreemd,denk ik, om haar te zien veranderen.
Hoe is het gegaan bij opa ??
Bridge, wat vervelend,dat de pijn niet te stoppen is met de pijnstillers die je nu slikt.
Hopelijk kom je volgende week wat verder met de neuroloog,kan zij nog iets regelen voor jou, sla maar met de vuist op tafel,dat dit geen leven voor jou is.
HQ, volgens mij heb ik jouw adres nog.

Ik heb nog lang niet alles bij gelezen, het blijft niet hangen, werkgeheugen tevol, denk ik dan maar.
Ik wens iedereen sterkte ,beterschap en nog een fijne avond.

Vandaag gesproken met een jongere vrouw, zij is predikante ,opgeleid door een predikant, die ik kende vanuit mijn jeugd.
Het heeft bij mij zoveel herinneringen naar boven gebracht,mooie herinneringen, die mij heel dierbaar zijn.
Zijn kleindochter ontmoette ik voor 2 weken terug, heel toevallig,tijdens een kennismakingsgesprek in de kerk.
Strakjes mail ik met haar grootvader,die toen mij iets gaf,wat mij dierbaar is geworden, wat ik alweer 6o jaar koester.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het mooie herinneringen aan je jeugd terugbracht, Hemke.

Moet k het boek woensdag bij je langsbrenge? Het is niet moeilijk/zwaar.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
13-12-2020 10:16
Kijk zo zit het met mij ook. Ik ben gék op kaartjes, zowel sturen als krijgen :mail:

Dus, pb's komen eraan

Goedemorgen iedereen :sun:

Vanmorgen uitgeslapen tot na 9 uur! Had ik niet verwacht. (ging ook pas om 12 uur slapen) Nu wat duf.

Bridge, wat vreselijk vervelend toch, die pijn :(

Nanku, jij had toch vorige week zoveel pijn, hoe is het nu?

Puck, nog wat over de bank gehoord?

Cesium, wat ontzettend jammer dat ook de nieuwe medicatie niet helpt.

Ik mag een e-boek uitzoeken bij Hebban en ik heb keuzestress :nut:
Gisterenavond een boek uitgelezen. Zou een Nederlandse thriller zijn. Nederlands is hij wel (speelt zich af bij Hooghalen) maar het echte 'thriller'gedeelte was ongeveer 30 pagina's. De rest ging over huwelijksproblemen en zorgen om een kerngezonde baby. Dus nu ben ik wel weer toe aan iets leuks.
Ik heb het boek over die vrouw uit Zeeland die naar Amsterdam gaat uitgekozen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Nankurunaisa schreef:
13-12-2020 17:10
Dreamer ik ben gek op planten en ik had voor mijn verjaardag een "kneusjesbox" gevraagd en daar zat die in. In mijn woonkamer heb ik zo een 20 planten staan en ik heb best een kleine kamer. Haha. Normaal gaat het altijd goed, maar denk dat ik de laatste weken iets te weinig aandacht aan ze heb gegeven.
Ik ben ook dol op kamerplanten, maar heb eigenlijk geen plek meer in de woonkamer, want geen vensterbank meer. Zo jammer!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
13-12-2020 18:06
Ik heb het boek over die vrouw uit Zeeland die naar Amsterdam gaat uitgekozen.

Ik heb gekozen voor de Zweedse thriller. Had even een boek met 'body' nodig :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
HarleyQuin schreef:
13-12-2020 15:19
Ben wederom weer terug. Nu als HarleyQuin. Nu blijf ik ook.
Hey! Dat is van Scorpion! Leuke serie 😬
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb geen planten, alleen nep. Bij mij gaan alle planten dood. Ik ben zelfs in staat om een cactus om zeep te helpen
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
13-12-2020 16:16
Ik vond een kookboekje in mijn minibieb met als ondertitel "liefdevolle gerechten om je man te helpen zijn lijn terug te vinden" Andere topper van dezelfde schrijfster is: "Schat houd je buik in bedwang, kleine liefdevolle gerechten om je man te helpen zijn lijn terug te vinden en jij de jouwe"

Het boek komt uit 2006 en ik kan me gewoon helemaal niet voorstellen dat zoiets in deze tijd nog gemaakt wordt. Ik dacht dat we inmiddels wisten dat je als vrouw niet de moeder van je mant bent?
:rofl:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
13-12-2020 18:08
Ik heb gekozen voor de Zweedse thriller. Had even een boek met 'body' nodig :proud:
Dat was ook mijn twijfel 😬. Heb hem alleen stom genoeg op mijn telefoon gedownload dus nog even op mijn ereader zien te krijgen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
13-12-2020 18:08
Hey! Dat is van Scorpion! Leuke serie 😬
Oh oeps, dan was Happy Quinn 😂
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
13-12-2020 17:29
Je moet ook tegen ze praten Nankuru. Anders gaat het mis hè. :rofl:
Ja, dat leer je dan weer op de landbouwschool natuurlijk. Bij de Tuinbouwschool ging het heel anders :lol:
Of die lessen kwamen later nog, want ik ben afgehaakt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
HarleyQuin schreef:
13-12-2020 18:09
Ik heb geen planten, alleen nep. Bij mij gaan alle planten dood. Ik ben zelfs in staat om een cactus om zeep te helpen

Oh, maar dat kan ik ook!
Dit zijn hartstikke lastig.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja,hoor, breng maar langs, als ik het uit heb, mag het dan naar het boekenkast bij mij in de buurt ?
Kamerplanten, d Kaloe,uit gebloeide bloemen eruit knipppen ,weg zetten, weinig water gevonden over een maar kijken wat de plant doet, vak gaat het weer opnieuw knoppen zetten en bloeien.
Alle reacties Link kopieren
Ja, boek mag dan verder bij een boekenkast in de buurt :)
Ik breng m bij je langs, ga niet naar binnen ofzo, maar gelijk door naar m'n moeder :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haha een cactus is juist de makkelijkste van allen. Ik heb een paar jaar geleden zo een mini-cactus van maar centimeter gekocht en die is nu zeker 50cm groot.
Thnx Hemke, ik ga het zien.

Suzy scorpion heb ik ook gezien. Maja wat heb ik niet gezien :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Wat een bijzonder verhaal hemke van die predikant.

Hoe het ging bij opa? Tsja.. hij dacht dat oudste onze jongste dochter was. Toen ik het uitlegde zei hij oooo jaaaa...
Maar het drong niet goed door denk ik.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Nankurunaisa schreef:
13-12-2020 19:05
Haha een cactus is juist de makkelijkste van allen. Ik heb een paar jaar geleden zo een mini-cactus van maar centimeter gekocht en die is nu zeker 50cm groot.
Thnx Hemke, ik ga het zien.

Suzy scorpion heb ik ook gezien. Maja wat heb ik niet gezien :biggrin:
Bij mij dus niet. Ik heb nu wat nep cactusjes op de vensterbank woonkamer staan
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
13-12-2020 18:21
Ja, dat leer je dan weer op de landbouwschool natuurlijk. Bij de Tuinbouwschool ging het heel anders :lol:
Of die lessen kwamen later nog, want ik ben afgehaakt.
Ik zat op de tuinbouwschool Dreamer. :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gaan ook alle planten dood. Voornamelijk omdat ik vergeet water te geven. Heb het gewoon te druk.

Ik heb zojuist mijn afwasmachine leeggeschept , hij stond nog vol water. Nu gereset en fingers crossed dat hij het weer doet.

Ik ga nog even aan mijn huiswerk. Heb net de laptop opgestart om man zijn bloeduitslagen te bekijken maar ze zijn nog niet allemaal binnen. Bloedwaarden dalen nog wel maar één stuk langzamer. Dit duurt nog wel weer een half jaar tot een jaar eer het weer op aanvaardbaar stilstaand niveau is vrees ik.
lientje69 wijzigde dit bericht op 13-12-2020 20:38
0.19% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hopelijk dat het in elk geval dan maar blijft dalen Lien.

Ik ben een beetje nerveus voor morgen, het gesprek met de neuroloog. Gewoon omdat ik eigenlijk hartstikke boos ben.
Alle reacties Link kopieren
Bridge35 schreef:
13-12-2020 20:19
Hopelijk dat het in elk geval dan maar blijft dalen Lien.

Ik ben een beetje nerveus voor morgen, het gesprek met de neuroloog. Gewoon omdat ik eigenlijk hartstikke boos ben.
Dat is alleen maar goed Bridge. Ik zou zelfs willen zeggen, het is de hoogste tijd dat je een keer goed boos wordt. Je bent al zó lang van het kastje naar de muur gestuurd.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hé HarleyQuin, wat leuk dat je er weer bent!
Tijd voor een ieuwe topic Dreamer
Alle reacties Link kopieren
Nankurunaisa schreef:
13-12-2020 19:05
Haha een cactus is juist de makkelijkste van allen. Ik heb een paar jaar geleden zo een mini-cactus van maar centimeter gekocht en die is nu zeker 50cm groot.
Thnx Hemke, ik ga het zien.

Suzy scorpion heb ik ook gezien. Maja wat heb ik niet gezien :biggrin:

Als planten bij mij dood gaan, is dat vaak gebrek aan water. Behalve cactussen, die verrotten door teveel water. :nut:
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven